וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שרצח את הרצה האולימפית, בן זוגה מת בבית החולים

דיקסון אנדיימה שרף למוות את רבקה צ'פטגיי בשבוע שעבר, נכווה בעצמו ומת שבוע לאחר מכן. בקניה האמינו שיתאושש והתכוננו למשפט

תיקתקנו - סיכום אירועי היום הספורט, 8.9/ספורט1

דיקסון אנדיימה, שרצח את רצת המרתון רבקה צ'פטגי שהייתה בת זוגו, מת הלילה (בין שני לשלישי) בבית החולים בו היה מאושפז בקניה. השניים כנראה הסתכסכו בנוגע לחלקת אדמה שצ'פטגי רכשה ואחרי ויכוח סוער בשבוע שעבר, אנדיימה שפך עליה בנזין והצית אותה. צ'פטגי סבלה מכוויות ב-80 אחוז מגופה, נאבקה על חייה במשך כיומיים והלכה לעולמה לפני חמישה ימים.

הרוצח אנדיימה נכווה בעצמו ב-30 אחוז מגופו ואושפז בבית החולים, אבל בתקשורת הקנייתית לא דיווחו בשום שלב שהוא נמצא בסכנת חיים, אלא להפך. לפני כמה ימים סיפרו שבמערכת המשפט כבר מתחילים לעבוד על ההעמדה שלו לדין, מיד אחרי שייצא מבית החולים. לכן הדיווח על מותו הוא קצת מפתיע.

צ'פטגיי הייתה רצה למרחקים ארוכים שהשתתפה למעלה מעשור בתחרויות שונות ברחבי העולם, מריצות ל-10,000 מטר, דרך חצי מרתון ועד מרתון. בפריז היא השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים והיא סיימה את ריצת המרתון במקום ה-44.

המרתונסיסטית רבקה צ'פטגיי. FERENC ISZA, GettyImages
צ'פטגיי בצהוב-אדום של אוגנדה, ליד לונה צ'מטאי/GettyImages, FERENC ISZA

צ'פטגיי נולדה בצד הקנייתי של גבול קניה-אוגנדה, אך בחרה לחצות ולייצג את אוגנדה שם התחרות על מקומות באליפויות עולם ואולימפיאדות היא הרבה פחות גדולה. היא גרה בצ'פקום, כפר בקניה, כ-25 ק"מ מהגבול עם אוגנדה, באזור כפרי שעיקר פעילותו הכלכלית היא חקלאות. כל מי שהכיר אותה מספר בחיבה על אישה שהיו מנופפים לה כשהיא מתאמנת לאורך הכביש, ותמיד הגיבה בחיוך.

חברתה אומרת שההופעה שלה באולימפיאדה הייתה מאכזבת בגלל שלא "היה לה שקט" בגלל הסכסוך עם בן זוגה לשעבר שהחל בשנה שעברה. "הם גרו ביחד אבל התחילו להסתכסך בשנה שעברה בגלל כסף", נזכר אחיה ג'ייקוב, "הוא שאל את אחותי: מה את עושה עם כל הכסף שאת מרוויחה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully