וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתוניסטית מפריז 2024 הוצתה על ידי בן זוגה ונאבקת על חייה

רבקה צ'פטגיי סובלת מכוויות ב-75 אחוזים מגופה אחרי ניסיון רצח בקניה. לפני פחות משנה נרצח אתלט אוגנדי אחר במדינה השכנה

תיקתקנו, 2.9/ספורט1

המרתוניסטית רבקה צ'פטגיי, שהתחרה באולימפיאדת פריז 2024, הוצתה ביום ראשון בידי בן הזוג שלה ונאבקת על חייה. צ'פטגיי בת ה-33 נולדה ומייצגת את אוגנדה, אבל מתגוררת בקניה השכנה ושם גם התרחש אירוע האלימות המזוויע. הצוות הרפואי שמטפל בה בבית החולים, סיפר שצ'פטגיי סובלת מכוויות בכ-75 אחוז מגופה.

צ'פטגיי היא רצה למרחקים ארוכים שהשתתפה למעלה מעשור בתחרויות שונות ברחבי העולם, מריצות ל-10,000 מטר, דרך חצי מרתון ועד מרתון. בפריז היא השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים והיא סיימה את ריצת המרתון במקום ה-44.

ניסיון הרצח אירע במחוז טרנס אנזויה שבמערב קניה, שם מתאמנים הרבה רצים למרחקים ארוכים. צ'פטגיי רכשה שם חלקת אדמה ולפי המשטרה המקומית, היא ובן זוגה דיקסון אנדיימה, נקלעו לוויכוח סוער בנוגע לבית שתכננו לבנות שם. הוא עזב את המקום וחזר עם מיכל דלק, שפך אותו עליה והצית אותה.

המרתונסיסטית רבקה צ'פטגיי. FERENC ISZA, GettyImages
צ'פטגיי בצהוב-אדום של אוגנדה, ליד לונה צ'מטאי/GettyImages, FERENC ISZA

לפני פחות משנה, ב-31 בדצמבר 2023, נרצח האתלט האוגנדי בנג'מין קיפלגט, שהתמחה בריצה ל-3,000 מטר מכשולים, התחרה בשתי אולימפיאדות (לונדון 2012, ריו 2016) והשתתף גם בשש אליפויות עולם. גופתו נמצאה ברכב כשעליה סימני דקירה והמשטרה תפסה שני חשודים ברציחתו. גם הוא נרצח בקניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully