וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקיא מהם, ולהקיא אותם: כך הכדורגל הישראלי ייפטר מסכנין

2.9.2024 / 13:30

אחרי ששברה את שיאי ביזוי ההמנון שהיא עצמה קבעה בעידוד הקבוע של קברניטיה, הגיע הזמן לסגור לבני סכנין את ברז כספי התמיכה הציבורית. וגם: מה מונע מערן זהבי לפרוש ולמה דיא סבע לא בנבחרת?

קויק: מהומה במשחק בין הפועל ב"ש לבני סכנין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

אנחנו חיים בעידן מטורלל. האירוע אמש בטרנר נכנס אתמול למקום ה-7-8 בערך ברשימת הטרלולים היומית, עד כדי כך שהוצג כבדרך אגב. משחק כדורגל בליגת העל ששודר ומהמרים שילמו עליו במיטב כספם בווינר, לא התקיים בעקבות פריצת אוהדים משני מחנות האוהדים לדשא, וקטטה המונית, שפרצה בעקבותיה.

במונחים היסטוריים, האירוע אתמול הוא בסדר גודל של שריפת הקורות בבלומפילד על ידי אוהדי בית"ר ירושלים ב-1969 ו"ליל הצינורות" בחצי גמר גביע המדינה בפתח תקווה ב-1974. זה אירוע גדול ומכוער יותר מפריצת אוהדי בית"ר ירושלים בגמר גביע המדינה, שם הורדו לבית"ר ירושלים 4 נקודות. אנחנו מדברים פה על אירוע אלים מהמדרגה הראשונה, שהיה יכול להסתיים גם בהרוגים, שכן המוטיב העיקרי בו היה לאומני. בגזרת ההתאחדות לכדורגל לא יכולות להיות פשרות, התקנון צריך לדבר ואחרי שיוגש הערעור, שופטי בית הדיון העליון יצטרכו לומר את דברם כי למה שיכתבו בדחיית/קבלת הערעור יהיה משקל חשוב בעתידו של הכדורגל הישראלי, בעיקר בעידן שבו משחקות שתי קבוצות מהחברה הערבית בליגת העל.

השאלה שנשאלה אתמול בערב, לאחר האירוע, הייתה מדוע מנוגן ההמנון הלאומי במגרשי הכדורגל כשיש פוטנציאל עצום לביזויו ולא רק מקהל ערבי (אוהדי הפועל תל אביב למשל מסיימים המנון ב"ארץ ציון, הפועל תל אביב"). את השאלה הזו צריכים להפנות לראשי רשויות מקומיות שחלקם מחייבים את האצטדיונים העירוניים שלהם - והרי כל האצטדיונים הגדולים הם עירוניים - בנגינת ההמנון לפני המשחקים, בעיקר בעקבות מלחמת 7 באוקטובר. אתמול נוגן ההמנון גם באצטדיון המושבה, ורמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, הנחה את מנהלי האצטדיון לעשות זאת בכל משחק, גם כאשר בעונה שעברה אירחה את משחקיה באצטדיון קבוצת מ.ס כפר קאסם מהליגה הלאומית. והעניין עבר בשלום.

עימות בין אוהדי הפועל באר שבע לבני סכנין. ברני ארדוב
מי באמת הרים יד ראשון? הקטטה בטרנר/ברני ארדוב

הוא לא עבר לאוהדי בני סכנין בשלום. הם לא מכבדים את ההמנון. הסתכלתי אתמול שוב ושוב על התמונות. אוהדי סכנין יושבים או עומדים עם הגב, חלקם עושה אצבע משולשת וחלקם שר: "אין עסקה". ביום כזה, שבו מתבשרת המדינה כי שישה חטופים נורו למוות במנהרה ברפיח, ששלושה שוטרים נורו למוות בפיגוע בשומרון, קורבנות שיכולים היו להיות גם ערבים, ביום קשה למדינה, עומדים אזרחים ישראלים ומבזים את ההמנון של המדינה.

אל תשירו - תכבדו. תעמדו. לא, כמו בכל משחק שבו מנוגן ההמנון, הם החליטו להתריס נגדו ואחר כך גלגלו עיניהם לשמיים: "מה פתאום השמיעו את ההמנון, זה מכוון נגד בני סכנין". כל פעם זה מכוון נגדם. הם לא חיים במדינה, הם לא חלק מהוויה, הם שמים עליה זין (סליחה על הביטוי, אבל בואו נגיד שקרו אתמול בטרנר דברים גרועים משימת זין). והכי מדהים: קומץ אוהדי באר שבע פרץ במתוכנן ורץ 100 מטר לכיוון היציע של סכנין, שכמה מאוהדיה הקדימו, ירדו למגרש והראשון שהניף רגל לבעיטה, היה אוהד סכנין. אז זה לא באמת חשוב מי התחיל, אבל חשוב לזכור: אף אחד לא נקי פה מאשמה.

מנהלת הליגה - הגוף שאמון על המוצר - נכשלת פה פעם אחר פעם בעניין של סכנין. המועדון הזה פוגע במוצר. אי קיום המשחק אתמול נבע מכך שסכנין סירבה לעלות לדשא. היא פגעה בליגה, בזכיינים, בחוזה הענק עם הטוטו, בעתיד הכלכלי של הליגה שכך נראים פניה: אלימה, לא חברתית, לא קהילתית, לא משוחקת.

העונש של בית הדין המשמעתי כבר מעוגן בתקנון המשמעת. 0:0 בלי נקודות, נקודה הפחתה לכל קבוצה ו-4 בעונה הבאה. אבל מה העונש של בני סכנין על כך שהיא מתעקשת לא להיות חלק מהפסאדה התרבותית הזו? היא צריכה להינזק על ידי פרנסיה. היום מספיק להביא אישור מנהל תקין כדי לקבל הקצבות ציבוריות. האם מועדון שלא מכבד את שאר החברות במנהלת, יכול לקבל הקצבות ציבוריות?

אי אפשר להוריד את סכנין ליגה - למרות שהיה לזה רוב בשיח ברשתות החברתיות - אבל הטוטו יכול להחליט שהוא לא מתקצב אותה, כי היא לא מקיימת כללים בסיסיים של השתייכות למדינה. הרי הטוטו הוא ברז כספים של משרד הספורט שהוא ברז כספים של מדינת ישראל. לא מבין למה כספי המיסים שלי מפרנסים קבוצה שיורקת לי בפנים, באחד הימים הכי שחורים של המדינה. בלי הקצבות מהמדינה, יכול להיות שהיא תרד ליגה באופן טבעי. חוסר היכולת (או הרצון) של קברניטיה לשנות את המציאות, יביא בסופו של יום להקאתה בצורה כזו או אחרת.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין עם האוהדים. ברני ארדוב
חסר יכולת או חסר רצון? אבו יונס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב בשלב הליגה של הליגה האירופית, ניצחה 4 מ-4 משחקים במוקדמות, היא גם פתחה את הליגה בצורה חלקה עם ניצחון שהתוצאה בו קיפחה אותה, היא זכתה באלוף האלופים והיא גם בגמר גביע הטוטו. והשיח? השיח עליה מתמקד בערן זהבי.

הבחירה של זהבי להמשיך ולשחק היא שלו. לטעמי, וכבר נכתב פה בעבר, זו הייתה טעות. השיח עליו הוא בדיוק הדברים שהוא יכול היה להימנע מהם אילו היה פורש בשיא - אחרי גול אליפות בחיפה, אחרי מלכות שערים, אחרי מיליון שיאים אחרים - אבל מאחר והוא בחר לשחק, עזבו את זה. הבחירה של זהבי להמשיך ולשחק היא שלו. זה לא הזיק למכבי תל אביב, כלכלית זה גם לא מזיק לו.

זהבי סיפר לפני כמה שנים, באחד הראיונות, שאחד מסודות יכולתו החריגה, הוא שעד היום, גם במעמדו ואחרי כיבושיו, אחרי כל החמצה הוא עדיין מגניב מבט אל הספסל מחשש שיוחלף. חוסר הבטחון הבסיסי הזה - שהוא בניגוד לכל התדמית שיש לו - הוא דלק שאין לו תחליף. אתה צופה בו, מנסה לבעוט בשמאל, הכדור פוגע קצת בימין ויוצא שם דרדל'ה, ורואה שהוא מגיע ראשון לנגיחה ונוגח לידיים של השוער, ואתה רואה במובהק את חוסר הבטחון. ראו את זה אצל רונאלדו אחרי שעבר ליובנטוס וליונייטד ואפילו לערב הסעודית. זהבי הוא עדיין השחקן שיגיע להכי הרבה מצבים במשחק, כי יש סביבו שחקנים כמו לאיוס ודוידה, קניקובסקי ודור פרץ, וברגע שייכנס לו, כל דבר ייכנס לו. ואם לא ייכנס לו, עדיין ייכנס למכבי תל אביב, קבוצה שרק הולכת ומתעצמת ממשחק למשחק.

ערן זהבי מכבי תל אביב. אריאל שלום
ברגע שייכנס לו, כל דבר ייכנס לו. ערן זהבי/אריאל שלום

בשל היעדרותה מהליגה של הפועל תל אביב והיחלשותה של הפועל באר שבע, שלא לומר דשדושן של מכבי תל אביב ומכבי חיפה בתחילת המשחקים באירופה, הדיבור הקיץ היה שבית"ר ירושלים ומכבי נתניה ישתלבו בין 4 הראשונות, ובית"ר? בית"ר תוכל לקרוא תיגר על האליפות.

זה היה דיבור כל כך חזק שזה ממש שכנע את בית"ר ירושלים ומכבי נתניה שזה מה שיקרה. וכשהלך להן קצת קשה, הם פשוט נכנסו ללחץ, והפסידו. נתניה הפסידה כבר פעמיים בליגה, בית"ר הפסידה לעירוני טבריה ששישה מתוך 11 השחקנים שפתחו אצלה בהרכב, ו-8 מתוך ה-15 ששיחקו, היו אצלה בעונה שעברה בליגה הלאומית, חלקם אפילו לא היה אז בהרכב. וזה לא שבית"ר לא שיחקה טוב, ולא היו לה קטעי משחק משובחים דרך עדי יונה ודור מיכה, ומיירון ג'ורג' ואחר כך דרך ירדן שועה, אבל ככל שנעו מחוגי הזמן, היא הבינה שאם היא לא תנצח, היא תצא ממרוץ האליפות שכפה עליה הדיבור בקיץ, והיא הייתה כל כך בהיסטריה, שהיא גם הפסידה בדקה האחרונה.

מועדון כדורגל מצליח בנוי מכל כך הרבה פרמטרים: תקציב, סגל עמוק, איכות זרים, כמות שחקני נבחרת, ניהול, תדמית, אצטדיון, קהל. את כל זה יש למכבי תל אביב ומכבי חיפה, ויש פחות, או לא מספיק יותר, לכל היתר. גם כשדיא סבע וערן לוי בשיאו שיחקו במכבי נתניה, היא לא הייתה שווה יותר ממקום רביעי, ובית"ר ירושלים הצליחה לפספס אליפויות עם סגל הרבה יותר עמוק ומרשים ממה שיש לה היום עם גריגורי מורוזוב זסנו ומרקוביץ', אז הדיבור בקיץ צריך קצת יותר נתונים, כדי להיות כזה יומרני.
ועדיין, אם הקבוצות האלה יסיימו לפני בני ריינה, אל תפסיקו לפהק, זה לא באמת סנסציה.

שחקני בית"ר ירושלים, טימו מוזי, ז'אן מרסלן, גריגורי מורוזוב. קובי אליהו
דרושות פרופרציות. שחקני בית"ר/קובי אליהו

ובלי קשר למה שנכתב למעלה. אם דיא סבע מככב במכבי חיפה, איזו סיבה יש לכך שהוא לא על המטוס להונגריה למשחקי הנבחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully