וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא קרה מעולם": המדליה האמריקאית נגזלה בגלל גזענות?

אחותה של ג'ורדן צ'יילס טענה כי ערעור CAS, שהעביר בחזרה את מדליית הארד לאנה ברבוסו, נגוע בגזענות. ביילס שבורת לב

המתעמלות של נבחרת ישראל פוגשות את המשפחות אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

דרמה גדולה נרשמה אמש (שבת), כשבית הדין הגבוה לספורט, CAS, הודיע שקיבל את הערעור של הוועד האולימפי הרומני והעניק את המקום השלישי לאנה ברבוסו על חשבון ג'ורדן צ'יילס - לא בגלל טענה לטעות של השופטים. ההסבר היה שהערעור של צ'יילס (שהוגש על ידי המאמנת שלה) התקבל אחרי שחלפה יותר מדקה מאז התרגיל שלה - כלומר מעבר לזמן החוקי.

כזכור, צ'יילס הייתה המתעמלת האחרונה בתחרות הקרקע והשופטים העניקו לה ציון 13.666, נמוך יותר מברבוסו ובת ארצה, סברינה ווינאה שקיבלו 13.700. ברבוסו כבר חגגה את מדליית הארד, אבל אז התברר שהאמריקאים הגישו ערעור על דרגת הקושי - ושהערעור התקבל. הציון של צ'יילס הועלה ל-13.766 והיא זינקה למקום השלישי. על הפודיום סיפקה את אותה תמונה זכורה, בה היא וסימון ביילס משתחוות בפני רבקה אנדרדה.

ברומניה רתחו מזעם, עד כדי כך שראש הממשלה מרסל צ'ולאקו הכריז שיחרים את טקס הסיום של האולימפיאדה. ההסבר של דובריו לצעד היה: "הסקנדל בתחרויות ההתעמלות, שם המתחרות מרומניה קיבלו יחס לא מכבד". הלהבות עלו, וצ'יילס ספגה בימים האחרונים קללו ועלבונות רבים ברשתות החברתיות.

המתעמלת האמריקאית ג'ורדן צ'יילס. Naomi Baker, GettyImages
רגע כואב במיוחד. צ'יילס/GettyImages, Naomi Baker

"התגובות הגזעניות המגיעלות עדיין קורות ב-2024", כתבה אמש אמה של המתעמלת האמריקאית, ג'ינה צ'יילס. "נמאס לי מזה שאנשים אומרים שזה לא קיים. הבת שלי ספורטאית אולימפית עם הלב הכי גדול, וקוראים לה בשמות הכי מגעילים שיש".

את הדברים הללו כתבה האם לפני החלטת CAS. לאחריה, הצטרפה האחות ג'זמין צ'יילס וטענה כי לא רק התגובות ברשת - גם החלטת CAS נגועה בגזענות: "גזענות היא אמיתית, היא קיימת, היא חיה ובועטת. חמישה ימים אחרי שזכתה במדליה, לקחו אותה מג'ורדן. לא בגלל שהיא לא ניצחה, או שהיתה מסוממת, או שיצאה מהמזרן. לא בגלל שלא היתה טובה מספיק. כדאי שתדעו, אף אחד בהיסטוריה לא איבד מדליה על דבר כזה. יש רק שתי דרכים שאפשר לאבד מדליה - רמאות או סימום - וג'ורדן לא עשתה אף אחד מהשניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רבקה אנדרדה ג'ורדן צ'יילס סימון ביילס. רויטרס
גם התמונה המופלאה הזו כבר לא רלוונטית. ביילס, צ'יילס ואנדרה על הפודיום/רויטרס

צ'יילס העלתה בסטורי שלה ארבעה אימוג'ים של לב שבור ואחרי כשעתיים כתבה שהיא מתנתקת מהרשתות החברתיות "כדי לשמור על בריאותי הנפשית". האמריקאית בת ה-23, חברתה הטובה של סימון ביילס, זכתה במדליית זהב קבוצית בפריז. "אני שולחת לך הרבה אהבה. תשאירי את הראש מורם, ג'ורדן, את אלופה אולימפית ואנחנו אוהבות אותך", כתבה לה ביילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully