וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה נמשכת: CAS שלל את מדליית הארד של ג'ורדן צ'יילס

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 10:15

אחרי שתחרות הקרקע כמעט הובילה לתקרית דיפלומטית, ביה"ד קבע: הערעור של האמריקאית הוגש מאוחר מדי. המדליה הוענקה לברבוסו

שחקני נבחרת ארצות הברית אחרי העפלה לגמר טורניר הכדורסל האולימפי/מתוך טוויטר

סערת מדליית הארד בתרגיל הקרקע בתחרויות ההתעמלות בפריז 2024, מסרבת לשכוך גם חמישה ימים אחרי הדרמה באולם בברסי. היום בית הדין הגבוה לספורט, CAS, הודיע שהוא קיבל את הערעור של הוועד האולימפי הרומני ומעניק את המקום השלישי לאנה ברבוסו, על חשבון ג'ורדן צ'יילס.

תזכורת מהירה להתרחשויות: צ'יילס הייתה המתעמלת האחרונה בתחרות הקרקע והשופטים העניקו לה ציון 13.666, נמוך יותר מברבוסו ובת ארצה, סברינה ווינאה שקיבלו 13.700. ברבוסו כבר חגגה את מדליית הארד, אבל אז התברר שהאמריקאים הגישו ערעור על דרגת הקושי - ושהערעור התקבל. הציון של צ'יילס הועלה ל-13.766 והיא זינקה למקום השלישי. על הפודיום סיפקה את אותה תמונה זכורה, בה היא וסימון ביילס משתחוות בפני רבקה אנדרדה.

ברומניה רתחו מזעם, עד כדי כך שראש הממשלה מרסל צ'ולאקו הכריז שיחרים את טקס הסיום של האולימפיאדה. ההסבר של דובריו לצעד היה: "הסקנדל בתחרויות ההתעמלות, שם המתחרות מרומניה קיבלו יחס לא מכבד".

ג'ורדן צ'יילס עם מדליית הארד (שנלקחה ממנה בהמשך) בתחרות הקרקע, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
שבורת לב. צ'יילס/רויטרס
אנה ברבוסו, מתעמלת רומנייה, אולימפיאדת פריז 2024. Jamie Squire, GettyImages
הארד חזר אליה. ברבוסו/GettyImages, Jamie Squire

ברומניה עסקו בסיפור הזה בלי סוף בימים האחרונים וכאמור הגישו ערעור בהול. ב-CAS החליטו להחזיר את מדליית הארד לברבוסו ולשלול אותה מצ'יילס - לא בגלל טענה לטעות של השופטים. ההסבר היה שהערעור של צ'יילס (שהוגש על ידי המאמנת שלה) התקבל אחרי שחלפה יותר מדקה מאז התרגיל שלה - כלומר מעבר לזמן החוקי.

צ'יילס העלתה בסטורי שלה ארבעה אימוג'ים של לב שבור ואחרי כשעתיים כתבה שהיא מתנתקת מהרשתות החברתיות "כדי לשמור על בריאותי הנפשית". האמריקאית בת ה-23, חברתה הטובה של סימון ביילס, זכתה במדליית זהב קבוצית בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully