וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי מתגונן אחרי סערת המגדר באיגרוף: "אפליה"

התגובה לעליהום על חליף ויו-טינג: "הן קורבן להחלטה שרירותית ועוברות התעללות. כבר שנים שהן מתחרות מול נשים"

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) לא התרגש מהביקורות הקשות נגדו בעקבות הסערה המגדרית באיגרוף האולימפי. אמש (רביעי) שוגר מכתב תגובה למתקפה נגד הוועד, שאישר לשתי מתאגרפות שלא התקבלו לאליפות העולם להשתתף בתחרות הנשים במשחקי פריז, הגם שנמצאו בדמן מאפיינים גנטיים גבריים בבדיקה בשנה שעברה.

"כל אדם זכאי להתחרות בספורט ללא אפליה. כלל המשתתפים עמדו בקריטריונים ובתנאי הכניסה, ובכל הבדיקות הרפואיות שקבעה יחידת האיגרוף בפריז 2024. כמו בתחרויות איגרוף אחרות, המין והגיל של הספורטאיות מבוססים על הדרכונים שלהן", טענו בוועד האולימפי.

"ראינו בדיווחים מידע מטעה על שתי נשים ספורטאיות שמתחרות כבר שנים בתחרויות נשים, כולל אולימפיאדת טוקיו 2020. המתחרות האלה נפלו קורבן להחלטה פתאומית ושרירותית באליפות העולם 2023, הן נפלסו בפתאומיות ללא הליך תקין כלשהו", הוסיף ה-IOC וגינה את העליהם על המתאגרפות: "המתקפה הנוכחית נגדן מבוססת על אותה החלטה שרירותית, שהתקבלה ללא הליך מתאים. גישו זו מנוגדת לממשל תקין".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
היתה צריכה לקבל אישור להתאגרף? אימן חליף עם אנג'לה קאריני/רויטרס

עוד הגיבו בוועד לקריאות לפסול את האלג'יראית והטייוואנית מהמשחקים האולימפיים: "תנאי כניסה לא יכולים להשתנות במהלך תחרות וצריכים להיות מבוססים על ראיות מדעיות. ה-IOC מחויב לשמירה על זכויות אדם של כל הספורטאים באולימפיאדה, ומצר על ההתעללות שהמתחרות הללו עוברות".

כזכור, אנג'לה קאריני האיטלקייה פרשה מהקרב מול חליף תוך 46 שניות, אחרי שהספיק לה אגרוף אחד שספגה וספק שבר את אפה, כאשר אחרי הפרישה סיפרה: "מעולם לא הוכיתי חזק כל כך". ראש ממשלת איטליה יצאה נגד הכללת חליף בתחרות האולימפית וגם חובבי ספורט ואנשי תקשורת בעולם כולו זעמו בטענה שאפשרו ל"גבר" להכות אישה במסווה של ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully