וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בהטרדה מינית, אך ימריא לפריז: הסאגה סביב מאמן זמביה

ברוס מוואפה שמואשם במספר סעיפים של "התנהגויות מיניות בלתי הולמות" נגד שחקניותיו ועובדת פיפ"א כשהוא תחת חקירה, קיבל אזהרה מינימלית ויעמוד על הקווים במשחקים האולימפיים: "אכזבה מרה, אסור לו לאמן"

מחוץ לקווים 18.07.2024/אולפן וואלה

כבר לפני כשנה פורסם ב"גרדיאן" על השערורייה שהתרחשה בנבחרת הנשים של זמביה בכדורגל, כשמאמן הנבחרת הואשם בהטרדה מינית של שחקניות, כשחלקן אף סיפרו על שורה של אקטיים מיניים שניסה לבצע איתן בכפייה. בתגובה, פיפ"א פתחה בחקירה נגד ברוס מוואפה, מאמן הנבחרת, אך שום השעייה זמנית או תגובה מצד ההתאחדות הזמבית לא הגיעה.

בנבחרת הזמבית ממשיכים להתכונן לקראת המשחקים האולימפיים, אליהם נבחרת הנשים בכדורגל העפילה, כאשר מוואפה עדיין עומד על הקווים. כעת, הוועד האולימפי הודיע כי על המאמן נאסר להיפגש באופן פרטי עם השחקניות במהלך המשחקים האולימפיים, כאשר במהלך הטורניר "יעקבו מקרוב אחרי המקרה שלו", זאת על מנת למנוע אפשרות של "התנהגויות מיניות בלתי הולמות מצדו".

התגובה להחלטה של הוועד האולימפי לא איחרה לבוא, וכצפוי היא הגיעה עם זעם ואכזבה. בחודש מאי האחרון פורסם באותו כלי תקשורת בריטי כי גם עובדת של פיפ"א התלוננה על כך שמוואפה נגע לה בחזה, וגם אחרי שורת התלונות הרבות, מוואפה המשיך לכהן כמאמן הנבחרת.

ברוס מוואפה, מאמן נבחרת הכדורגל של זמביה נשים. Charles McQuillan, GettyImages
עדיין בחקירה, אבל ממשיך לאמן. ברוס מוואפה/GettyImages, Charles McQuillan

"זאת אכזבה מרה", סיפרה אותה עובדת של פיפ"א שהוטרדה על ידי מוואפה. "הוא היה צריך ללכת לפני שנים. אסור לו לאמן במשחקים האולימפיים ובכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully