וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מאמן נבחרת זמביה רוצה לשכב עם שחקנית, היא חייבת להסכים"

שחקניות בנבחרת האפריקאית, שהעפילה למונדיאל שייערך החודש, טוענות להטרדות מיניות קשות על ידי המאמן: "המאמן שוכב עם הרבה שחקניות. ההתאחדות יודעת, אבל עוצמת עין"

מתרגשים? קבלו פרומו לקראת מונדיאל הנשים באוסטרליה וניו זילנד/ספורט1

האשמות חמורות בזמביה על מאמן הנבחרת הלאומית, שעל פי החשד הטריד מינית את השחקניות שלו בנבחרת הנשים. בזמביה עולות שורה ארוכה של טענות נגד המאמן, שהנבחרת שלו העפילה למונדיאל הנשים.

ברוס מוואפה החל לאמן את נבחרת הנשים של זמביה במאי 2018, הנחיל בה שינוי מקצועי מוצלח ולראשונה בתולדותיה היא העפילה לגביע העולמי. עם זאת, לאחורנה מתבררות ההאשמות החמודות נגדו ונגד מאמן נבחרת הנערות, קאלובה קנגאווה.

ברוס מוואפה, מאמן נבחרת הכדורגל של זמביה נשים. Charles McQuillan, GettyImages
העיקר התוצאה? מוואפה/GettyImages, Charles McQuillan

שחקנית בנבחרת הבוגרת, שכמובן חוששת להזדהות, אמרה ל"גרדיאן" ש"אם אמוופה רוצה לשכב עם מישהי, היא חייבת להגיד כן. זה ממש שכיח שהמאמן שוכב עם שחקניות מהנבחרת שלנו".

גורמים בנבחרת אף טוענים שחלק מהשחקניות ספגו איומים, אבל לא מהמאמן עצמו. "הן מאוימות באופן קבוע שייפגעו אם יעזו להגיד מה שקורה", אומר גורם, "ההתאחדות עוצמת עין כי הנבחרת מביאה תוצאות טובות, וזו הדרך שלה להראות לציבור הצלחות ותדמית טובה. אבל מאחורי הקלעים, הכל מכוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקניות נבחרת הכדורגל של זמביה. Charles McQuillan, GettyImages
ככה קשה להתכונן למונדיאל. זמביה/GettyImages, Charles McQuillan

מנכ"ל ההתאחדות הגיב: "למרות שאין שום תלונה רשמית, אנחנו לוקחים ברצינות את החשדות וההאשמות האלה, ופתחנו בחקירה. נשתף פעולה עם משטרת זמביה על מנת לטפל בסוגיה". ההתאחדות ביקשה שפיפ"א והמשטרה יערכו את החקירה, כדי שלא ייחשד כאילו ההתאחדות "לוקחת צד". פיפ"א הבהירה שהחקירה מבוצעת ושהיא לא יכולה לחשוף פרטים כל עוד היא מתנהלת.

זמביה היא אחת מארבע נבחרות אפריקאיות שהעפילו לגביע העולמי. היא בבית ג' עם ספרד, יפן וקוסטה ריקה, בבית שמשוחק בניו זילנד. הטורניר שנפתח ב-20 ביולי באוסטרליה ובניו זילנד משודר בערוצי ספורט1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully