וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה לא נרגעים: "שנאת ישראל וגזענות טורקית - לעיני ארדואן בברלין"

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 14:57

ביקורת חריפה בגרמניה על ההתנהגות של הטורקים: "הצדעת הזאב לעיני כולם באצטדיון, מהומה אלימה מחוצה לו, שוב ושוב השנאה הזאת!"

תקציר, רבע הגמר: הולנד - טורקיה 1:2/ספורט1

יממה אחרי ההפסד של נבחרת טורקיה 2:1 להולנד ברבע גמר יורו 2024 בברלין, בתקשורת הגרמנית עדיין מביעים זעם על ההתנהגות של הקהל הטורקי באצטדיון ומחוצה לו. ב"בילד" הגרמני דיווחו היום (ראשון) על אלפי אוהדים של הנבחרת הטורקית שהצדיעו במופגן את הצדעת הזאב האסורה - שמביעה תמיכה בארגון הקיצוני והאנטי-יהודי "הזאבים האפורים".

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

אוהדי נבחרת טורקיה מצדיעים את הצדעת הזאב ביציעי גרמניה ביורו 2024. GettyImages
בגרמניה מתקשים להשלים עם זה. הצדעת הזאב/GettyImages
אוהדי נבחרת טורקיה מצדיעים את הצדעת הזאב ביציעי גרמניה ביורו 2024. GettyImages
תמיכה בארגון אלים, גזעני וקיצוני/GettyImages

"הבעת שנאה של אלפי טורקים במשחק נגד הולנד, הצדעת זאב מבישה לעיני ארדואן ואוזיל ביציעי ברלין", נכתב ב"בילד" על התנהגות הטורקים, "שוב ושוב, ועוד פעם ועוד פעם, השנאה הזאת! השיא היה בעת השמעת ההמנון הטורקי באצטדיון האולימפי, כאשר מאות אוהדים של טורקיה הניפו את הצדעת הזאב, לעיני הנשיא שלהם ארדואן, שישב ביציע הכבוד ליד מסוט אוזיל, שחקן נבחרת גרמניה לשעבר, האיש שהלהיט אותם בעבר עם קעקוע של זאב.

עוד בוואלה

טורקיה עפה, והכוכב האנטי מוסלמי משפיל את ארדואן בפומבי

לכתבה המלאה
רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה במשחק של נבחרת טורקיה ברבע גמר יורו 2024. GettyImages
ביציע הכבוד. ארדואן/GettyImages
נשיא טורקיה ארדואן לצד מסוט אוזיל ביציע. GettyImages
שונאי ישראל ידועים. אוזיל וארדואן/GettyImages

"הטריגר הוא כמובן ההרחקה של מריח דמירל, השחקן שחגג עם הצדעת זאב בשמינית הגמר מול אוסטריה והורחק... גם לפני המשחק המשטרה נאלצה נאלצה להתערב בצעדה של האוהדים הטורקים, ובהודעת המשטרה נמסר ש'אלפי טורקים נראו מצדיעים את סימן הזאב', והמשטרה נאלצה להפסיק את הצעדה של הטורקים, בגלל התנהגותם, כמו גם בגלל שימוש בזיקוקים ואבוקות... יותר מ-3,000 שוטרים נדרשו למשימה, והאוהדים הטורקים נדרשו לההפסיק את הצעדה, להתפזר ולהגיע לאצטדיון בתחבורה הציבורית.

"לאחר המשחק האוהדים הטורקים המשיכו לתמוך בנבחרתם, ואומנם הביעו ספורטיביות, אבל גם אז נראו מראות שנאה: בנוסף להצדעת הזאב נשמעו גם קריאות אנטי ישראליות כמו 'ויווה פלסטין', ואף נעשו מעצרים של כמה מהטורקים. רק בשעה 1 בלילה הרוחות נרגעו".

כידוע, בגרמניה חיים מיליוני מהגרים טורקים, שהעניקו לנבחרתם תמיכה חמה וסיפקו אווירה נהדרת באצטדיונים בהם התארחו, אך כאמור, גם מראות פחות נעימים. המחווה של דמירל הציתה מחדש את המתיחות הפוליטית-חברתית, שהגיעה לשיאה בימים האחרונים, והעיבה מעט על הספורט.

מיהם הזאבים האפורים, שבהם תמך דמירל הטורקי?

"הזאבים האפורים" הוא ארגון הנוער והזרוע הפרה-צבאית של מפגלת התנועה הלאומית הימנית קיצונית בטורקיה. הוא נחשב לארגון טרור בעל אופי פשיסטי, גזעני ולאומני. לאורך שנים נחשדו חברים בו בפעילות טרור, בעיקר נגד פעילי שמאל טורקים ומוסדות כורדיים.

"הזאבים האפורים" תומכים ברעיון הקמת ישות מדינית-טורקית מהבלקן במערב ועד סין במזרח ומחזיקים באידיאולוגיה גזענית בעיקר נגד כורדים, יוונים, ארמנים ויהודים. הארגון תרגם לטורקית ודאג להפצתו של הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר ומפיץ גם תאוריות אנטי-יהודיות כמו "הפרוטוקולים של זקני ציון".

בשנה שעברה פרסם הארגון איום מפורש על המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024. בסרטון שפורסם נראו תמונות מאולימפיאדת מינכן 1972 ותמונות 11 הנרצחים הישראלים, ובסיום הופיע הכיתוב "פריז". בארגון הזה תמך דמירל.

בחלק מהמדינות במערב אירופה "הצעדת הזאבים האפורים" אסורה בחוק. בגרמניה, אוסטריה, הולנד ובלגיה, מהגרים טורקים שחשודים בתמיכה בארגון, נמצאים תחת פיקוח של כוחות הביטחון. דמירל אמר על החגיגה השנויה במחלוקת שלו: "החגיגה שלי קשורה לזהות הטורקית שלי, אין שום 'מסר חבוי' מאחוריה. ראיתי עוד אנשים חוגגים ככה ביציעים. אני גאה להיות טורקי וזה מה שהבעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully