וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד בלגיה במוקד: אלה כל משחקי שמינית גמר היורו

משחק גדול אחד בשלב הבא, אנגליה נמנעה ממפגש עם הולנד שתשחק נגד רומניה וקיבלה מסלול די נוח אל הגמר. גרמניה מול דנמרק

תקציר יורו 2024: הולנד - אוסטריה 3:2/ספורט1

תמונת שמינית גמר יורו 2024 הושלמה הערב (רביעי) והניבה רק משחק גדול אחד: צרפת מול בלגיה. הן נמצאות גם בצד הקשה יותר של ההגרלה, וברבע הגמר תמתין להם כנראה פורטוגל. היריבה הבאה - שוב בהנחה שלא תהיינה הפתעות - תהיה ספרד או גרמניה ובמילים אחרות: מבין גרמניה, ספרד, צרפת, בלגיה ופורטוגל, רק אחת תגיע לגמר.

אנגליה המשיכה לאכזב בבית ג', אבל סיימה אותו במקום הראשון בזכות העובדה שהיא השיגה את הניצחון היחיד בו. לשמחתה היא נמנעה מהולנד בזכות תוצאות בית ו' ומצפה לה דרך נוחה למדי בנוקאאוט. דנמרק סיימה במקום השני בזכות שובר שוויון נדיר: צהוב אחד פחות מזה של סלובניה (ועוד צהוב שנשלף לעבר עוזר המאמן). הדנים ייפגשו את גרמניה בשמינית הגמר וסלובניה את פורטוגל.

בעקבות התוצאות של יום שלישי, קרואטיה נשארה מתחת לרף ההעפלה מהמקום השלישי והיא הודחה. הונגריה, שסיימה לשחק ראשונה, חיכתה עד לרגע האחרון כדי לגלות שגם היא בחוץ.

דירוג הנבחרות במקום השלישי (4 מתוך 6 עולות):

1. הולנד (בית ד') - 4 נקודות, הפרש שערים 0
2. גאורגיה (בית ו') - 4 נקודות, הפרש שערים 0
3. סלובקיה (בית ה') - 4 נקודות, הפרש שערים 0
4. סלובניה (בית ג') - 3 נקודות, הפרש שערים 0

--------------------------------------------------------------
5. הונגריה (בית א') - 3 נקודות, הפרש שערים 3-
6. קרואטיה (בית ב') - 2 נקודות, הפרש שערים 3-

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ברונו פרננדש נבחרת פורטוגל. רויטרס
פורטוגל עשויה לשחק נגד צרפת ברבע הגמר ומול ספרד או גרמניה בחצי/רויטרס

משחקי שמינית הגמר:

שבת, 19:00, ברלין: שוויץ - איטליה (משחק 1)
שבת, 22:00, דורטמונד: גרמניה - דנמרק (2)

ראשון, 19:00, גלזנקירשן: אנגליה - סלובקיה (3)
ראשון, 22:00, קלן: ספרד - גאורגיה (4)

שני, 19:00, דיסלדורף: צרפת - בלגיה (5)
שני, 22:00, פרנקפורט: פורטוגל - סלובניה (6)

שלישי, 19:00, מינכן: רומניה - הולנד (7)
שלישי, 22:00, לייפציג: אוסטריה - טורקיה (8)

משחקי רבע הגמר:

5.7, 19:00, שטוטגרט: מנצחת 2 - מנצחת 4 (9)
5.7, 22:00, המבורג: מנצחת 6 - מנצחת 5 (10)

6.7, 19:00, דיסלדורף: מנצחת 3 - מנצחת 1 (11)
6.7, 22:00, ברלין: מנצחת 7 - מנצחת 8 (12)

משחקי חצי הגמר:

9.7, 22:00, מינכן: מנצחת 9 - מנצחת 10
10.7, 22:00, דורטמונד: מנצחת 11 - מנצחת 12

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ריקרדו רודריגס שחקן נבחרת שוויץ מול ג'ובאני די לורנצו שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
נפגשו גם ביורו הקודם. ג'ובאני די לורנצו מול ריקרדו רודריגס/רויטרס

שוויץ - איטליה (ברלין, שבת, 19:00, ספורט1)

פעם שלישית ברציפות ששוויץ צולחת את שלב הבתים, וכמו ב-2016 היא עשתה את זה עם חמש נקודות וללא הפסד בבית א' של המארחת (אז צרפת, הפעם גרמניה). כדי להגיע לרבע הגמר כמו ביורו הקודם, היא תצטרך להדיח את אלופת אירופה המכהנת, שעברה את שלב הבתים בפעם החמישית ברציפות. ביורו הקודם נפגשו השתיים ברומא (שוב בית א', שוב שוויץ מול מארחת) ואיטליה ניצחה 0:3 מצמד של מנואל לוקאטלי ושער של צ'ירו אימובילה - שניים שלא זומנו הפעם.

המאזן ההיסטורי בין השתיים עומד על 7:29 לזכות איטליה ועוד 24 תוצאות תיקו, כשהניצחון האחרון של שוויץ היה 0:1 במוקדמות המונדיאל במאי 1993. מאז היו 11 מפגשים, בהם חמישה ניצחונות של האזורי ועוד שש תוצאות תיקו, כולל פעמיים בשלב המוקדמות של המונדיאל האחרון.

אנדי ברמה, לארס אולסן, דנמרק נגד גרמניה, גמר יורו 1992. GettyImages
המשחק ביורו 1992 הסתיים עם הניצחון הגדול בתולדות דנמרק/GettyImages

גרמניה - דנמרק (דורטמונד, שבת, 22:00, ספורט1)

מארחת היורו חוזרת לדורטמונד, שם הפסידה בחצי הגמר בטורניר הגדול הקודם שאירחה - 2:0 לאיטליה במונדיאל 2006. זו פעם חמישית ברציפות שגרמניה עוברת את שלב הבתים ביורו, כאשר בשלושה מארבעת המקרים הקודמים בהם התחילה עם שני ניצחונות, היא גם הפכה לאלופת אירופה.

מבחינת דנמרק, שהגיעה לחצי הגמר ביורו הקודם, מדובר בשחזור המשחק הכי מפורסם שלה - גמר יורו 1992, בו ניצחה 0:2 את גרמניה וזכתה בתואר היסטורי עם ריצ'רד מולר נילסן על הקווים. ביורו 2012 נפגשו השתיים בשלב הבתים ואז הגרמנים ניצחו 1:2, כשמנואל נוייר פתח בין הקורות, טוני קרוס החליף את תומאס מולר ואילו אילקאי גונדואן נותר על הספסל. כריסטיאן אריקסן וסימור קיאר הם השורדים בצד הדני, בעוד קספר שמייכל שימש אז כשוער המשנה. המאזן הכולל עומד על 8:15 לגרמניה בניצחונות ועוד חמש תוצאות תיקו.

הארי קיין, חלוץ נבחרת אנגליה. רויטרס
יותר נוח מהולנד. הארי קיין/רויטרס

אנגליה - סלובקיה (גלזנקירשן, ראשון, 19:00, ספורט1)

הפיינליסטית מהיורו הקודם פוגשת את השלישית בבית ה', שחזרה לשמינית הגמר בפעם השנייה (עשתה את זה גם ב-2016). אנגליה צלחה את שלב הבתים בכל טורנירי היורו בהם השתתפה מאז ההדחה המוקדמת ב-2000 (ב-2008 כלל לא העפילה) ומקווה כמובן לתקן את הרושם אחרי הופעות מגומגמות בבית ג'.

באופן לא מפתיע, המפגשים בין השתיים עד היום היו בשליטה אנגלית: חמישה ניצחונות ותיקו בודד. אבל אותו תיקו היה ביורו לפני שמונה שנים, אז סיימו ב-0:0 בסנט אטיין ועלו יחד מבית ב' אחרי ויילס שדורגה ראשונה.

לאמין ימאל, שחקן נבחרת ספרד כובש בהופעת הבכורה ההיסטורית. רויטרס
מול גאורגיה חגג את שערו הראשון בנבחרת. לאמין ימאל/רויטרס

ספרד - גאורגיה (קלן, ראשון, 22:00, ספורט1)

לה רוחה הייתה הנבחרת המרשימה ביותר בשלב הבתים, אותו עברה בכל חמש אליפויות אירופה האחרונות. היא חולמת לשחזר את הזכיות מ-2008 ו-2012 ואולי להפוך לשיאנית הבלעדית, ובשלב הבא תיתקל בגאורגיה, שהפכה את יורו הבכורה שלה לחלומי עם העפלה מפתיעה מאוד לשמינית הגמר אחרי 0:2 סנסציוני על פורטוגל.

שתי הנבחרות מכירות היטב משלב המוקדמות, כאשר שיחקו באותו בית. הספרדים חגגו 1:7 בטביליסי בספטמבר אשתקד עם שלושער של אלברו מוראטה ושער הבכורה של לאמין ימאל בן ה-16, כשבבית בחלוף כחודשיים הסתפקו ב-1:3. גם במוקדמות מונדיאל 2022 היו שני ניצחונות ספרדים וכך גם במוקמדות מונדיאל 2014, כשהניצחון היחיד של גאורגיה היה 0:1 במשחק ידידות במדריד לפני כשמונה שנים, כאשר ספרד התכוננה ליורו 2016.

קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת מול טיבו קורטואה שוער נבחרת בלגיה. רויטרס
הפעם ימצא את הרשת? קיליאן אמבפה מול בלגיה בחצי גמר המונדיאל לפני שש שנים/רויטרס

צרפת - בלגיה (דיסלדורף, שני, 19:00, ספורט1)

אלופת אירופה מ-1984 ו-2000 לא שכחה את ההדחה בשמינית הגמר ביורו הקודם, אחרי 3:3 ודרמת פנדלים מול שוויץ. היא סיבכה את עצמה עם מעבר לצד השני של ההגרלה וכבר בשמינית תיתקל ביריבה מוכרת וחזקה שנעצרה ברבע הגמר בשני הטורנירים האחרונים.

שתי הנבחרות נפגשו 75 (!) פעמים בעבר, כשהבלגים מובילים 26:30 בניצחונות ועוד 19 משחקים הסתיימו בתיקו. העימות הזכור ביותר היה בחצי גמר מונדיאל 2018, אז סמואל אומטיטי העניק לטריקולור 0:1 ואת הכרטיס לגמר בדרך לזכייה. צרפת גם ניצחה 2:4 במשחק על המקום השלישי במונדיאל 1986 וגם במפגש היחיד ביורו: 0:5 בשלב הבתים בדרך לזכייה כמארחת ב-1984. המשחק האחרון ביניהן היה בחצי גמר ליגת האומות בטורינו לפני פחות משלוש שנים, אז תאו הרננדז קבע 2:3 בדקה ה-90 עם שערו הראשון בנבחרת.

שחקן נבחרת סלובניה, טימי מקס אלשניק. Jurij Kodrun, GettyImages
שוב ידהים את פורטוגל? טימי מקס אלשניק/GettyImages, Jurij Kodrun

פורטוגל - סלובניה (פרנקפורט, שני, 22:00, ספורט1)

אלופת אירופה מ-2016 היא אחת הפייבוריטיות לזכייה גם הפעם, כשהיא עברה את שלב הבתים בכל תשע אליפויות אירופה בהם השתתפה. מולה ניצבת סלובניה, שסיימה את כל משחקיה בבית ג' בתיקו, אבל זה הספיק כדי להעפיל מהמקום השלישי ולרשום הופעת בכורה בשלבי הכרעה של טורניר גדול.

באופן מפתיע, שתי הנבחרות לא נפגשו מעולם עד לפני כשלושה חודשים, אז סלובניה ניצחה 0:2 במשחק ידידות שנערך בלובליאנה. אדם גנדזה צ'רין וטימי מקס אלשניק כבשו את השערים.

שחקני הולנד חוגגים עם ממפיס דפאי. רויטרס
כבש בעימות האחרון עם רומניה. ממפיס דפאי/רויטרס

רומניה - הולנד (מינכן, שלישי, 19:00, ספורט1)

יריבת ישראל מהמוקדמות תפסה את פסגת בית ה' ומוצאת עצמה בשלבי ההכרעה של טורניר גדול לראשונה מאז יורו 2000, אז עלתה ישירות מהבתים לרבע הגמר והפסידה שם לאיטליה. לאכזבתה, ראשות הבית לא הפכה אותה לפייבוריטית בשמינית והיא קיבלה את ההגרלה הכי קשה מבין הנבחרות במקום השלישי. הולנד, אלופת אירופה מ-1988, הודחה בשמינית הגמר ביורו הקודם למרות שלב בתים מושלם, ומקווה הפעם לתסריט הפוך.

מפגשי העבר בין השתיים היו בשליטה כתומה: תשעה ניצחונות הולנדים, שלוש תוצאות תיקו וניצחון רומני בודד - 0:1 באוקטובר 2007 במסגרת מוקדמות היורו. פחות משנה לאחר מכן הן שיחקו זו מול זו גם ביורו עצמו, ואז קלאס יאן הונטלאר ורובין ואן פרסי העניקו להולנד 0:2. במפגש האחרון ביניהן, משחק ידידות בבוקרשט בנובמבר 2017, ההולנדים ניצחו 0:3 וממפיס דפאי היה בין הכובשים.

מיכאל גרגוריטש (משמאל) עם כריסטוף באומגרטנר שחקני נבחרת אוסטריה לאחר ניצחון על טורקיה, מרץ 2024. Christian Hofer, GettyImages
שלושער לרשת טורקיה רק לפני כשלושה חודשים. מיכאל גרגוריטש, משמאל, עם כריסטוף באומגרטנר/GettyImages, Christian Hofer

אוסטריה - טורקיה (לייפציג, שלישי, 22:00, ספורט1)

המנצחת המפתיעה של בית ד' הלהיבה בשלב הראשון, סיימה לפני צרפת והולנד, וכעת מקבלת הזדמנות נפלאה לרשום הופעה היסטורית ברבע הגמר. מולה ניצבת סגנית בית ו', שאחרי אפס נקודות ביורו הקודם ושתי הדחות רצופות בשלב הבתים, חוזרת לשלבי ההכרעה וחולמת על שחזור חצי הגמר מ-2008. אלא שהיא תחסר את הקפטן הקאן צ'לחנוילו ואת הבלם סאמט אקיאדין המוצהבים.

שתי הנבחרות מעולם לא נפגשו בטורניר גדול, כשהמשחקים הרשמיים ביניהן היו במוקדמות בלבד. אוסטריה מובילה 7:9 בניצחונות (לצד תיקו אחד), כולל ה-1:6 המהדהד במשחק ההכנה לפני כשלושה חודשים בווינה. מיכאל גרגוריטש כיכב אז עם שלושער.

הגמר של יורו 2024 ייערך ב-14 ביולי באצטדיון האולימפי בברלין.

כל משחקי הטורניר משודרים בספורט1

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully