וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חובה לתקן": ההשוואה המתסכלת בין היורו לקופה אמריקה

כוכב נבחרת ארה"ב מאוכזב מהיעדר האווירה באצטדיונים והמשטחים הגרועים: "הכל סביב דולרים וכסף בכיסים, אנחנו צריכים תנאים"

קופה אמריקה: ארגנטינה - קנדה 0:2/ספורט1

פתיחת הקופה אמריקה לעיני הקהל הביתי אמורה להיות אירוע מרגש לנבחרת ארצות הברית, אלא שאחד הכוכבים שלה, ווסטון מקני, מאוכזב מאוד מהתנאים שבהם המדינה שלו מארחת את הטורניר. הקשר לא התחמק מביקורת כשהתייחס לכך, בהמשך לדברים שהשמיע שוער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס בתום משחק הפתיחה נגד קנדה.

"זה לגמרי נכון", אמר מקני. "זה מתסכל, במיוחד כשחקן. תמיד כשבאים לשחק כאן באמריקה, אתה עולה לאצטדיון שיכול להכיל 70,000 צופים, אבל רק 25,000 באים. אין באמת אווירה. ואז גם משחקים על משטח שהניחו עליו דשא והוא לא אחיד, הוא נשבר בכל צעד". בעיית המשטחים בקופה אמריקה נובעת מכך שהאצטדיונים המארחים מיועדים לפוטבול ויש בהם דשא סינטטי, אולם לקראת טורניר הכדורגל, הניחו עליהם שכבה של דשא טבעי שפוגעת בביצועי השחקנים ומפריעה להם גם בריצה על המשטח.

למרות שנבחרות גרמניה ושוויץ הביעו דאגה מכר הדשא בפרנקפורט, ההשוואה למה שקורה באירופה מתסכלת את מקני: "כשרואים את היורו, כולם משחקים על משטחים נהדרים, דשא נהדר, אצטדיונים שמיועדים לכדורגל - ואז רואים את האיכות במשחק. זה כדורגל שונה. אפשר למסור אחורה לשוער מבלי לפחד שהכדור יקפוץ מעל הרגל שלו".

אצטדיון at&t בעיר טקסס. Ron Jenkins, GettyImages
אצטדיון at&t בטקסס, שיארח את המפגש בין ארצות הברית לבוליביה/GettyImages, Ron Jenkins

בארצות הברית רצו לארח את הקופה אמריקה כדי להגביר את רמת העניין בכדורגל במדינה, לקראת המונדיאל הביתי ב-2026. מקני בטוח ששיפור המגרשים חייב להיות בעדיפות ראשונה כדי לקדם את התהליך הזה: "כדי שהטורנירים האלה יצמחו כאן ויהיו כאלה שרוצים לצפות בהם ולעקוב אחריהם, זה אחד הדברים הראשונים שחייבים לתקן. כולם יודעים שכדורגל הוא עסק גדול והכל סביב דולרים וכסף בכיסים, אבל בסופו של יום אנחנו זקוקים לתנאים הכי טובים כדי שנוכל לעשות את מה שאנחנו אוהבים ונוציא מעצמנו את המקסימום".

ארצות הברית תשחק הלילה מול בוליביה (1:00, שידור ישיר בספורט4).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully