וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאגלסמן דורש "להאמין", בסקוטלנד מצהירים: "לא מפחדים"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 21:01

גרמניה מקווה לתעל את הלחץ במשחק הראשון ביורו: "רוצים להצליח יותר מאשר בטורנירים הקודמים", אמר המאמן (שישי, 22:00, ספורט1). גונדואן: "לא ממעיט בערכם". סטיב קלארק והקפטן אנדי רוברטסון העלו את רף הציפיות מנגד: "רוצים לעשות היסטוריה"

תקציר: גרמניה - יוון 1:2/ספורט1

גרמניה

עם הזיכרונות הצורבים של ההדחות בשלב הבתים בשני המונדיאלים האחרונים, ובתווך עלייה דחוקה בדקה ה-84 לשמינית גמר יורו 2020 (רק כדי להפסיד שם לאנגליה), גרמניה לא רוצה להתבזות גם כמארחת. ההכנה בת השנתיים, שכללה גם חילופי מאמנים עם מינויו של יוליאן נאגלסמן במקום האנזי פליק, לא ממש היטיבה עם גרמניה, אבל היא לפחות ניצחה שלושה מארבעת משחקיה השנה (כולל 0:2 בצרפת ו-1:2 על הולנד) ומקווה שהשילוב בין הוותיקים לצעירים יצלח הפעם.

אחרי העימות שכמעט גלש לפסים אלימים בין אנטוניו רודיגר לניקלאס פולקרוג ולאור הלחץ הרב שגם כך קיים, הצוות של נאגלסמן ניסה להרגיע את הרוחות באימונים האחרונים. מבין השניים, רק בלם ריאל מדריד מיועד לפתוח. קאי האברץ מועדף בחוד על פני פולקרוג ובקישור אמור לקבל רוברט אנדריך את המקום לצד טוני קרוס והקפטן אילקאי גונדואן, כשאל הסגל הצטרף גם אמרה ג'אן בעקבות מחלתו של אלכסנדר פאבלוביץ' שייעדר תקופה ממושכת. פלוריאן וירץ, שהבריק בדאבל ההיסטורי של באייר לברקוזן, יצטרך לספק את היצירתיות יחד עם ג'מאל מוסיאלה.

במסיבת העיתונאים אמר נאגלסמן: "סקוטלנד נבחרת מצוינת שיש לה ארבעה או חמישה שחקנים מרכזיים, נבחרת שעשתה התקדמות גדולה מאוד והלחץ הוא עלינו. אנחנו רוצים לנצח ומה שאני דורש מהשחקנים זה להאמין בעצמם. יש לנו את כל התנאים כדי להצליח ואנחנו רוצים להביא את זה לדשא. אני לא רוצה לדבר על הטורנירים הקודמים של גרמניה, אלא להתחיל מחר את היורו עם ניצחון ולהצליח יותר מאשר בטורנירים הקודמים".

הקשר אילקאי גונדואן הוסיף לדברי המאמן: "אני מצפה למשחק מאוד קשה ולא נוח נגד סקוטלנד, שאני מכיר לא מעט שחקנים שלה מהפרמיירליג. אני ממש לא ממעיט בערכם של הסקוטים ומכבד אותם מאוד, אבל אם ניתן את המקסימום אז אני חושב שיש לנו סיכוי טוב לנצח".

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

פלוריאן וירץ נבחרת גרמניה. GettyImages
יצליח לסחוף את המארחת? פלוריאן וירץ/GettyImages

סקוטלנד

הטרטן ארמי נהר לגרמניה בימים האחרונים, ובסקוטלנד מדברים על כ-200 אלף אוהדים שיגיעו למדינה המארחת. רק כ-10-12 אלף מהם יזכו להיות באצטדיון במינכן וינסו לדחוף את נבחרתם לסנסציה אדירה במשחק הפתיחה. הנבחרת של סטיב קלארק נראתה נהדר בתחילת מוקדמות היורו עם חמישה ניצחונות רצופים (כולל על ספרד) בהפרש שערים 1:12 (נכנעה רק לפנדל של ארלינג הולאנד בניצחון בנורבגיה) והבטיחה את הכרטיס בקלות מרשימה, אבל בתשעת משחקיה האחרונים ניצחה רק פעם אחת, וגם זה היה רק 0:2 במשחק הכנה מול גיברלטר לפני כשבוע וחצי.

הסקוטים הגיעו ליורו בסגל חסר, כשאל רשימת הפצועים שכללה מראש את ארון היקי (ברנטפורד), ניית'ן פטרסון (אברטון) ולואיס פרגוסון (בולוניה) הצטרפו עוד ארבעה מאז פרסום הסגל, ביניהם לינדון דייקס שיועד לפתוח בחוד. לפחות הקפטן אנדי רוברטסון כשיר, אחרי רגעי חרדה באחד האימונים הראשונים על אדמת גרמניה. סקוט מקטומיניי, שהבקיע שבעה שערים במוקדמות, ינסה לעקוץ וההתלבטות העיקרית של קלארק היא את מי להציב בחוד: צ'ה אדמס או לורנס שנקלנד.

"אנחנו יודעים שלפנינו משחק גדול, אבל זה לא המשחק היחיד הגדול - יש לנו שלושה משחקים בבתים ואנחנו יודעים מה עלינו לעשות כדי להעפיל שלב", אמר סטיב קלארק במסיבת העיתונאים, "אנחנו מכבדים את כל הנבחרות, אבל לא מפחדים מאף אחת. כמובן שגרמניה נבחרת טובה וחזקה, היא גם המארחת, אבל נראה שגם אנחנו נבחרת טובה וחזקה. כולם כשירים ומחכים בקוצר רוח".

לצד קלארק ישב הקפטן אנדי רוברטסון: "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות היסטוריה", אמר מגן ליברפול שינסה להוביל את נבחרתו לראשונה לשלב הנוקאאוט, "אנחנו לא רוצים שיהיו לנו חרטות בטורניר הזה. נכון שיש בית קשה, אבל אנחנו מתרגשים ומצפים לבאות. זה מרגיש שכל המדינה הגיעה לגרמניה כדי לתמוך בנו, זה מדהים ואנחנו רוצים להחזיר להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנדי רוברטסון קפטן נבחרת סקוטלנד עם מאמנו סטיב קלארק. Ian MacNicol, GettyImages
"יכולים לעשות היסטוריה". רוברטסון עם קלארק/GettyImages, Ian MacNicol
אוהדי סקוטלנד במינכן לפני יורו 2024. GettyImages
המוני סקוטים במינכן. כ-200 אלף יגיעו לפי הדיווחים/GettyImages

טריוויה

* גרמניה היא שיאנית הזכיות ביורו יחד עם ספרד (שלוש פעמים כל אחת), אבל כל ההנפות שלה היו במדינות אחרות (האחרונה ב-1996 באנגליה).

* בפעם היחידה שאירחה את אליפות אירופה, כמערב גרמניה ב-1988, היא הפסידה 2:1 בחצי הגמר להולנד שגם זכתה בתואר.

* את סקוטלנד פגשה גרמניה 17 פעמים בעבר בכל המסגרות. היא ניצחה שמונה משחקים, כולל שלושת האחרונים, ועוד חמישה הסתיימו בתיקו. לסקוטלנד יש ארבעה ניצחונות, כשהאחרון היה 0:1 במשחק ידידות באפריל 1999 בברמן. דון האצ'ינסון הכריע אז.

* בטורנירים גדולים נפגשו השתיים פעמיים בעבר: גרמניה ניצחה 1:2 בשלב הבתים של מונדיאל 1986 וגם 0:2 בשלב הבתים של יורו 1992.

* סקוטלנד משתתפת באליפות אירופה בפעם הרביעית בתולדותיה ומקווה לעבור לראשונה את שלב הבתים. במאזנה עד היום שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וחמישה הפסדים.

* תומאס מולר יוכל להשתוות ללוקאס פודולסקי במקום השלישי בכל הזמנים עם 130 הופעות. מנואל נוייר המדורג שישי יערוך הופעה 120 וישתווה לבסטיאן שווינשטייגר במשחק הבא, בעוד טוני קרוס, שיפרוש מכדורגל בסיום הטורניר, ישחק במדי גרמניה בפעם ה-110 והוא במקום השמיני.

הרכבי הקבוצות

שופט: קלמון טורפן (צרפת)
אצטדיון: אליאנץ ארנה (מינכן)
קהל: 65052

שבת ביורו (שידורים ישירים בספורט1):

16:00: הונגריה - שוויץ (בית א')

19:00: ספרד - קרואטיה (בית ב')

22:00: איטליה - אלבניה (בית ב')

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully