וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק בברלי: ביורוליג שיחקתי לצד שני גאוני כדורסל

שחקן ה-NBA השנוי במחלוקת מנתח את ההבדל בין אירופה לכדורסל האמריקאי, נזכר מי היו השחקנים הכי טובים שראה ומי המאמן שנתן לו "בעיטה בתחת"

פטריק בברלי חוגג בחדר ההלבשה את הניצחון של מינסוטה על קבוצתו לשעבר, ל.א קליפרס/איסטגרם, פטריק בברלי

בארה"ב יש דיון קבוע על הפער בין הכדורסל האמריקאי לזה שבאירופה, בין השאר על רקע העובדה שכמה מהשחקנים הכי טובים ב-NBA הם מאירופה - לוקה דונצ'יץ' וניקולה יוקיץ', למשל. פטריק בברלי, ששיחק בעבר באירופה, ניתח את הסוגיה.

לאחר עונתו הראשונה באוקראינה עם דניפרו והופעת בכורה ביורוליג עם אולימפיאקוס ב-2009-10, בברלי קיבל הזדמנות לשחק ב-NBA. מאז הפך לדמות מוכרת, ונחשב לשחקן הגנה אימתני - אבל הוא לא שוכח כמה קשוח הכדורסל באירופה.

פטריק בברלי מילווקי. GettyImages
יודע להעריך את היורוליג. בברלי/GettyImages

"בכל משחק באירופה אתה משחק עם קונספט קבוצתי שאתה חייב לנצח את המשחק", אמר בברלי בפודקאסט שלו,. "ב-NBA, יש ימים שונים. יש לילות, כשאתה חסר כמה שחקנים, ובאירופה, כולם מנסים לשחק ולהילחם על הכל. אין לך באמת הרבה שחקנים שחסרים, אלא אם זה משהו רציני."

לטענתו, מלבד לכוכבי-על האמריקאים, לשחקני NBA יש כישורים דומים לאלה שבאירופה. "חוץ מסטף קאריס, לברון ג'יימסים, דוראנטים - אם אתם לוקחים את שאר השחקנים ופשוט החלפתם אותם, אי אפשר להבחין בהבדל", הדגיש בברלי. "החבר'ה באירופה יודעים לשחק בצורה הנכונה. הם משחקים קשוח. זה בנוי על משחק קבוצתי. הם מבינים את המשחק ויודעים איך לשחק את המשחק. אני מדבר על כמה מהמוחות הגדולים ביותר שראיתי אי פעם.

"תיאודורוס פאפאלוקאס, היה קוסם עם הכדור, מילוש תאודוסיץ', MVP של היורוליג, היה קוסם עם הכדור", שיבח את חבריו לשעבר באולימפיאקוס. "לא רק חכם על המגרש, אלא אינטליגנטי בחיים. הוא עושה לך דברים על המגרש שאתה אומר 'לעזאזל, אפילו לא ראיתי את זה'.

"שיחקתי עם המון שחקנים, אבל החבר'ה האלה - התחושה שלהם על המגרש, החזון שלהם, החבר'ה האלה עושים את זה מאז שהם היו בני 13-14... הגודל, המהירות והפיזיות מתחילים להשתלב באירופה עם סט מיומנויות".

עוד בוואלה!

"הרבה יותר קל לקלוע ב-NBA מאשר באירופה, ההגנה היא בושה"

לכתבה המלאה
תאודורוס פפאלוקאס, שחקן אולימפיאקוס. רויטרס
יש לך מעריץ. פאפאלוקאס/רויטרס

בברלי גם שיבח את המאמנים האירופיים על ההתאמות היומיומיות שלהם ותוכניות המשחק המפורטות. הוא ציין את הכבוד שקבוצות אירופיות רוחשות למוח שלהן, בניגוד לגישה המכוונת עסקית של ה-NBA.

"אתה מדבר על המאמנים המבריקים ביותר שאימנו אי פעם את המשחק באירופה... באירופה, אם אתה מאמן ממש טוב, אתה מוערך. ב-NBA, אני באמת מאמין ששוכרים מאמנים כדי לפטר אותם. אם שוכרים אותך באירופה ואתה מאמן מצוין, הם רוצים אותך שם לכל החיים".

בוורלי שיחק ברוסיה מ-2011 עד 2013, וזכה בתואר MVP של היורוקאפ ב-2012. בתקופה זו אימן אותו הסלובני יורה זדובץ', לשעבר שחקן ז'לגיריס קובנה ומאמן נבחרת סלובניה.

"הוא לא רק מאמן ברמה גבוהה, זה בנאדם שהיה מקלל אותך, ישר בפרצוף. בלי חוסר כבוד, הכל בשביל הקבוצה. הוא לימד אותי איך לשחק כדורסל בצורה הנכונה. אני ה-MVP של הליגה, והוא היה על התחת שלי, לא יורד ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully