וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שאין הגנה ב-NBA? ווצ'ביץ' מסביר, ומנתח: אין לכם מושג

סקור גבוה? אירופאים לא עושים הגנה? הסנטר של שיקגו מנתח את הקלישאות על ה-NBA, ומנסה לנבא מי יעפילו לפיינל פור של היורוליג (ואת הבעיות של המפעל)

תיקתקנו, 14.3/ספורט1

ניקולה ווצ'ביץ' הוא אחד האירופאים הכי בולטים ב-NBA. הסנטר המונטנגרי, בן 33, מכיר היטב גם את הכדורסל האמריקאי וגם את האירופאי, ומתייחס לשינויים במשחק ולהבדלים בין היבשות. ווצ'ביץ', שמעמיד ממוצעים של 18.1 נקודות, 10.7 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים במדי שיקגו בולס, דיבר על ההתפתחות של היכולות שנדרשות מהסנטרים וה"ביג-מנים" של המשחק.

שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט מול שחקן שיקגו בולס ניקולה ווצ'ביץ'. רויטרס
קשה לשמור על החבר'ה האלה. ווצ'ביץ'/רויטרס

"אני חושב שמה שקרה הוא שסנטרים התפתחו עם האופן שבו המשחק השתנה. גם אנחנו השתנינו. עכשיו יש לך סנטרים שבאמת יכולים לנהל משחק, למסור, לשים את הכדור על הרצפה, לייצר מהלכים, לקלוע שלשות, לשחק כמו גארדים. יש את וומבניאמה, שמשחק 4 או 5. הוא משחק כמו גארד.

"אז אני חושב שהיינו צריכים להסתגל, כי המשחק השתנה, ואני חושב שזה פשוט יצר תפקיד שונה לסנטר ממה שהיה פעם. אתה כבר לא רואה כל כך הרבה ביג-מנים, שרק עושים פוסט-אפ. יש הרבה יותר שלשות. הקצב מהיר יותר, ואנחנו צריכים להסתגל.

"לא משנה באיזו עמדה אתה משחק, המשחק תמיד מתפתח, הוא תמיד משתנה. ואי אפשר להיתקע. אתה צריך לעקוב וצריך להיות מסוגל להתאים את עצמך. הרבה גבוהים ותיקים, גם הם הצליחו לעשות את זה.

"ברור שהדור החדש יותר שנכנס לליגה, הם למדו לשחק ככה. אז אני חושב שזה נהדר למשחק הכדורסל לראות יותר גבוהים מסוגלים לעשות דברים שונים ולהסתגל".

ווצ'ביץ' סירב להגיב לדברים שאמר גילברט ארינאס, על כך שאירופים הם שחקנים רכים, בעודו מאשים שחקנים מעבר לים בכך שהם לא עושים הגנה ב-NBA.

"אין לי מה להגיד על זה, אבל אני חושב שזה מאוד קשה לשחק הגנה ב-NBA", השיב, "חלק מזה הוא שינוי הכללים, שהרבה מזה היה לטובת שחקני ההתקפה. עם קו 3 הנקודות עכשיו, כולם זורקים כל כך הרבה שלשות, ויש לך לפחות שלושה-ארבעה שחקנים שיכולים פשוט לירות שלשות ולהיות לוהטים בכל רגע. זה יוצר כל כך הרבה ספייס על המגרש, וקשה לעשות הגנה עכשיו, עם כל המיומנויות והכישרון שיש ב-NBA.

"לדוגמה, לקליפרס יש את ג'יימס הארדן עם הכדור. אבל אז יש לך את זובאץ מתגלגל, ואז יש לך את קוואי לאונרד ופול ג'ורג', ונורמן פאוול בפינה. עם זה שכולם יכולים לקלוע, הם פותחים את ההגנה. אז יש הרבה חלל. ויש את חוק השלוש שניות בהגנה, ופשוט קשה לכסות כל כך הרבה שטח כשהכדור זז, והשחקנים עושים מהלכים גדולים.

"אני חושב שאנשים שלא שיחקו ב-NBA ולמעשה לא התחרו ברמה הזו, לא מבינים את זה ואין להם באמת מושג. ולפעמים אני יודע שבטלוויזיה, זה נראה ככה, אבל זה גם בגלל שהחבר'ה מאוד מאוד טובים מבחינה התקפית, והם גורמים לזה להיראות קל.

"הרבה אנשים אומרים דברים רק בשביל תשומת לב, אבל זה לא משנה. ה-NBA היא הליגה הטובה בעולם. אם זה לא היה ככה, לא היו לך כל כך הרבה אנשים שעוקבים אחריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ארגין עתמאן מאמן אנאדולו אפס. רויטרס
מי יגיע לפיינל פור? עתמאן/רויטרס

ווצ'ביץ' סיים את לימודיו באוניברסיטת דרום קליפורניה ב-2011, נבחר במקום ה-16 בדראפט ה-NBA של 2011, אבל עדיין עוקב אחרי היורוליג. "כן, אני צופה בזה. אני עוקב אחרי זה הרבה", הודה, "וברור שהקבוצה שאני צופה בה הכי הרבה היא הכוכב האדום. אני אוהד Zvezda, אבל לצערי, לא עונה מצוינת עבורנו".

מי תעפיל לפיינל פור? "יש הרבה קבוצות טובות שיכולות להתמודד על הפיינל פור. אני לא מעריץ גדול של שיטת הפיינל פור, בגלל שזה לא אומר בהכרח שהקבוצה הטובה ביותר מנצחת. כשאתה משחק משחק אחד, דברים יכולים לקרות. אני חושב שצריך לשנות את זה לסדרות פלייאוף הטוב מ-5 לפחות. ואז אתה באמת רואה מי הקבוצה הטובה ביותר.

"לגבי העונה הזו, מי שאני רואה בפיינל פור, ברור שריאל מדריד שיחקה מצוין כל השנה. אני חושב שפנרבחצ'ה עשויה להיכנס לשם. הם שיחקו טוב. לברצלונה יש קבוצה טובה. הם עלו וירדו, אבל אני חושב שיש להם הזדמנות. ומספר ארבע, אולי מונקו. כלומר, הם שיחקו די טוב, מונקו, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, וירטוס בולוניה, אני אוהב אותם מאוד. פנאתינייקוס שיחקה ממש טוב, במיוחד מאז שצירפה את קנדריק נאן. הוא ממש טוב בשבילם, אז אני חושב שיש להם סיכוי. יש להם גם צוות ממש עמוק. וארגין עתמאן זכה כבר בעבר, אז הוא יודע מה צריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully