וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי מזהיר את המאמן הבא של ברצלונה: "כדאי שיידע"

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 10:28

אחרי שסיים את תפקידו, צ'אבי שולח מסר לפליק ומסביר בדיוק עד כמה "ברצלונה מועדון קשה". הקיץ רק החל, וכבר עסקה אחת נופלת

תקציר: ברצלונה הודחה מהגביע אחרי הפסד 4:2 אצל בילבאו/ספורט1

לאחר שסיים את תקופתו כמאמן ברצלונה עם ניצחון 1:2 מול סביליה אתמול (ראשון), צ'אבי הרננדס אמר כי הוא מאמין שעבודתו לא הוערכה, ושלמחליפו מצפה עבודה קשה.

שערים של רוברט לבנדובסקי ופרמין לופס העניקו לברצלונה ניצחון במחזור האחרון, רק יומיים לאחר שהמועדון הודיע שצ'אבי יפוטר בתום העונה. "אני לא חושב שהעבודה שעשינו זכתה להערכה מספקת בהתחשב במצב הרע שאליו הגענו", אמר צ'אבי, "בארסה הייתה במקום התשיעי בטבלה כשהגענו בסוף 2021. סיימנו במקום השני. ואז, בעונה המלאה הראשונה כמאמן, זכינו בשני תארים (אליפות והסופרקופה הספרדי).

פרמין לופס מחבק את מאמן ברצלונה צ'אבי. Fran Santiago, GettyImages
החלטה מוצדקת? צ'אבי נפרד/GettyImages, Fran Santiago

"השנה לא הצגנו את הרמה הנדרשת, אבל היא הוכרעה בכמה משחקי מפתח. חבל. אני עצוב, אבל זו העבודה של מאמן".

הנסי פליק צפוי להיות המחליף של צ'אבי, כאשר מינויו של המאמן הגרמני יתפרסם בימים הקרובים. "הם צריכים לדעת שזה מצב קשה, כי ברצלונה זה מועדון קשה, אבל גם בגלל המצב הפיננסי הרע, ומעל לכל כללי הפייר פליי הפיננסי של הליגה", אמר צ'אבי כשנשאל אם יש לו עצה ליורשו.

"זה לא יהיה קל בכלל. הם יסבלו והם יצטרכו סבלנות כי זו עבודה ממש קשה. הדבר היחיד שיכול להציל אותם זה הניצחון, בין אם הם היו חלק מהמועדון או לא (קודם לכן). עליי הסתכלו דרך זכוכית מגדלת ונוצרה רמה מסוימת של ציפיות, כי הייתי חלק מהעידן הטוב ביותר של בארסה אי פעם, וזה למעשה שיחק נגדי".

באופן די סמלי, בבוקר שלמחרת דבריו של צ'אביו מפרסמים בברצלונה שהשחקן שהקבוצה הכי רצתה, יוזואה קימיש, לא צפוי להגיע, מאחר שברצלונה "לא עומדת בדרישות השכר שלו" (כ- 19 מיליון יורו לעונה). כמו כן, הקבוצה ממשיכה לדחוף לצירופו של צ'אבי סימונס, אבל מבהירה לפ.ס.ז' שהשאלה היא האפשרות היחידה כרגע.

צ'אבי הודיע בתחילה בינואר כי יפרוש מתפקידו הקיץ, אך הוא חזר בו מהחלטתו באפריל. ביום שישי שוב פוטר אחרי פגישה עם נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה. צ'אבי מתעקש שהוא רצה להישאר בתפקיד, למרות הספקות שלו בינואר, וסירב לחשוף את הסיבות שניתנו לו לפיטוריו.

עוד בוואלה!

"האנזי פליק יכול להחזיר לברצלונה את הקסם של גווארדיולה"

לכתבה המלאה
יוזואה קימיש באיירן מינכן. GettyImages
לא כל כך מהר. קימיש/GettyImages

"זה לא תפקידי להסביר את המניעים, הנשיא צריך לעשות את זה", המשיך צ'אבי. "אני רק צריך לקבל ולכבד אותם. ההחלטה מתקבלת ואין להסתכל אחורה. המועדון הוא מעל כל אדם. רציתי להישאר. אני מקבל את ההחלטה, אני מכבד אותה, אבל חבל. התחושות מעורבות, כי העבודה הייתה חיובית. למרות שלא זכיתי בתארים העונה, חשבתי שאנחנו בדרך טובה ואני עדיין חושב כך. אבל זה כדורגל, צריך לקבל החלטות. אני שמח, גאה ומרוצה ממה שעשינו: 2.5 שנים ושני תארים במצב הקשה שהמועדון נמצא בו, זו המציאות.

"לא הצלחתי לעבוד ברוגע. ביקשנו יציבות לפני חודש כשהחלטנו להישאר. חשבנו שבעזרת ההישארות השגנו את זה והיינו רעבים לעבוד קשה, אבל אלו החיים של מאמן".

צ'אבי אמר שהוא "פתוח" לכל דבר בעתיד בנוגע לשלב הבא בקריירה שלו, אבל שבטווח הקצר הוא צריך "לנוח ולהיות עם המשפחה שלי". הקשר לשעבר, שרשם יותר מ-700 הופעות בבארסה כשחקן, החליף את רונלד קומאן ב-2021 ולקח את הקבוצה מהמקום התשיעי למקום השני בעונתו הראשונה בתפקיד. השנה לאחר מכן זכה באליפות מרשימה ומבטיחה, אבל השנה בארסה סיימה את העונה ללא תואר, סיימה במקום השני בליגה והודחה מליגת האלופות ומגביע המלך בשלב רבע הגמר.

בברצלונה טוענים כי ההודעה על פליק תצא רק אחרי שייגמרו העניינים הפורמליים עם צ'אבי ועזיבתו, ושהמאמן הגרמני לא מעוניין לקיים מסיבת עיתונאים מסודרת שבה יוצג ושוחח עם התקשורת רק אחרי שילמד את כל הפרטים על מצבה הפורטיבי והכלכלי של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully