וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף תהום: הפועל תל אביב במשבר הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות

28.4.2024 / 7:29

לאחר ההשפלה הביתית מול בית"ר, אבוקסיס מאמין שאפשר לשרוד בליגת העל, אך יש לחצים להיפרד ממנו. הירידה עשויה להשפיע על המגעים עם ספרא, ומה יהיה עם זובאס?

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 5:1/ספורט1

הפועל תל אביב במשבר כבר כמה חודשים, תחת יוסי אבוקסיס היא לא הצליחה להתרומם ואף הלכה אחורה עם 10 משחקים ללא ניצחון. ועדיין, התבוסה הביתית 5:1 אתמול (שבת) בידי בית"ר ירושלים היא קו שבר שבמועדון לא יודעים אם ניתן יהיה להתאושש ממנו, או כמו שאמרו בסיום: "יש כל כך הרבה בעיות, שאי אפשר לדעת מאיפה להתחיל, אנשים כבר מפסיקים להאמין וזה הכי גרוע".

להפועל תל אביב יש בעלים והנהלה, ויש סביבה משפיעה. הסביבה לוחצת על דייויד מינצברג וחן סול לעשות שינוי בעמדת המאמן, מציעה להישאר עם סלים טועמה, רוצה זעזוע שאולי יגרום לאיזושהי תפנית, מחפשת כל דרך שאולי תייצר נס ותשאיר את הקבוצה בליגת העל לעונה נוספת. מה יקרה בפועל? סול שוחח עם מינצברג בלילה, הם ישוחחו היום שוב וקשה מאוד לדעת האם יוחלט להמשיך לתת קרדיט למאמן, אך בכל מקרה, לאבוקסיס חוזה גם לעונה הבאה בעלות של 1.5 מיליון ש"ח וברגע שיחשבו על סיום התקשרות איתו, זה יהיה כרוך בחוב נוסף שהם יעבירו לאדמונד ספרא במקרה שהאחרון ירכוש את המועדון.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הוא עוד מאמין, אבל יש מי שלוחץ לפרידה. אבוקסיס/קובי אליהו

עוד בוואלה!

היסטורי: בית"ר ירושלים הביסה את הפועל תל אביב 1:5 בבלומפילד

לכתבה המלאה

אבוקסיס עצמו מאמין שיוכל להשאיר את הקבוצה בליגה ולא מתכוון להתפטר. המאמן חושב שאם הפועל תל אביב תגיע למשחק הביתי נגד מ.ס אשדוד במינוס של עד שלוש נקודות, היא תוכל לנצח אותה ולחלוף על פניה. יחד עם זאת, בצורת הניצחונות וההשפלה אתמול בטח לא מוסיפים לביטחון, מה גם שאמיליוס זובאס משאיר את הקבוצה כרגע עם שוער חסר ניסיון שנכנס להרכב ברגל שמאל.

אבוקסיס נשאל בסיום על זובאס ולמעשה במועדון לא יודעים כרגע מה הדיאגנוזה של הפציעה, או מה מתכנן השוער, אך מאוכזבים מהתנהלותו ולוקחים בחשבון שלא יחזור לסייע להם העונה. שחקנים בקבוצה אמרו על זובאס: "זה לא מפתיע, כלפי חוץ הוא בפוזה של מחובר לקהל ולמועדון, אבל מי שמכיר אותו לא מופתע".

שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן. קובי אליהו
המשבר הכי גדול של הפועל תל אביב בשנים האחרונות/קובי אליהו

האוהדים? הם כבר מרוסקים. לפני המשחק נעצרו מספר אוהדים שניסו להחדיר רימוני עשן לאצטדיון, אחד מהם היה איש צוות הצילום של האדומים. כאשר במועדון שמעו על כך, הם הבהירו כי לא יעבוד יותר במועדון. בסיום האוהדים ניסו לפרוץ לאזור חדר ההלבשה, חיכו במתחם חודורוב, הוציאו מהבטן על סלים טועמה, רצו ללכת לבית של חן סול והשחקנים. מרוב ייאוש הם לא יודעים מה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב.

כיצד תשפיע ירידת ליגה על המשא ומתן בין מינצברג לספרא? היא תקטין משמעותית את הכנסות הקבוצה, לה התחייבויות כספיות לא פשוטות, כך שבמקרה כזה הרוכש המיועד ידרוש ממינצברג לוותר לפחות על חלק מהחזר ההשקעה של האמריקאים בהפועל תל אביב, מה שעלול להוביל לקשיים במגעים. אוהדי קבוצות מתחרות תייגו אתמול את ספרא ובני משפחתו בסרטוני אלימות של אוהדי הקבוצה בניסיון להשפיע על העסקה.

שוער בית"ר ירושלים, מיגל סילבה, עוצר בעיטה של סתיו טוריאל. קובי אליהו
סילבה עוצר בעיטה של טוריאל, היחיד שהיווה נקודת אור באדום/קובי אליהו

בתוך כל אווירת הנכאים, מי שראוי לציון הוא סתיו טוריאל. שחקן שלא מצא את מקומו במ.ס. אשדוד וכמעט לבדו ניסה פשוט לסחוב את הפועל תל אביב על הגב אתמול. הוא עשה כאב ראש גדול לגריגורי מורוזוב, חתך יפה לאמצע, איים על השער והכניס כדורים, אך מסביבו לא היה מי שישלים את העבודה. טוריאל עוד יתרום הרבה להפועל תל אביב.

עומרי אלטמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הפועל תל אביב לא מצליחה להתרומם. אלטמן/קובי אליהו

מה נותר להן עד סיום העונה?

מ.ס. אשדוד: בית"ר ירושלים (חוץ, 6 במאי), הפועל תל אביב (חוץ, 11 במאי), הפועל ירושלים (בית, 18 במאי)

הפועל תל אביב: מכבי נתניה (חוץ, 4 במאי), מ.ס. אשדוד (בית, 11 במאי), הפועל חדרה (חוץ, 18 במאי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully