וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פמיליה: איסלנד היא הנבחרת הכי "משפחתית" בעולם?

ב-1992 אלון חזן שיחק נגד ארנור גודיונסן, ביום חמישי הוא יפגוש את הנכד שלו. אלברט גודמונדסון הוא דור רביעי במדים הלאומיים ויש גם את הבן של כדורגלן העבר שהפסיד למכבי ת"א לפני 4 חודשים ולהפועל תל אביב לפני 26 שנה. בנבחרת איסלנד הכול נשאר במשפחה

תקציר: פורטוגל - איסלנד 0:2/ספורט1

ב-9 באוגוסט 1992 יצאה נבחרת ישראל למשחק ידידות באיסלנד וגברה על הנבחרת המקומית 0:2 משערים של איל ברקוביץ' ושלום תקווה. בהרכב של שלמה שרף פתח בין היתר אלון חזן, שהשלים 90 דקות. אצל המפסידה, החלוץ הוותיק ארנור גודיונסן נכנס כמחליף בפתיחת המחצית השנייה, אבל לא מנע הפסד.

ב-21 במרץ 2024, אלון חזן שוב יפגוש את נבחרת איסלנד, הפעם כמאמן נבחרת ישראל. ועל הספסל של היריבה שוב יהיה גודיונסן - הפעם הנכד אנדרי. בתווך (הרי בכל זאת עברו יותר מ-30 שנה) שיחק בנבחרת גם אחד, איידור גודיונסן - אבא של אנדרי והבן של ארנור. אנדרי הוא למעשה דור שלישי של משפחת גודיונסן בנבחרת איסלנד, וזה לא מקרי. גם אחיו אגב, שיחק במדים הלאומיים.

באיסלנד עשרות שחקני נבחרת לאורך ההיסטוריה היו בני משפחה, ועשרות זו לא הגזמה. לפעמים אחים, אבל ברוב המקרים אבות ובנים ואפילו סבים ונכדים. רק לשם הדוגמה: בלם מכבי חיפה לשעבר הולמאר איולפסון, רשם 19 הופעות בינלאומיות אחרי שאביו, איולף סווריסון, שיחק בנבחרת 66 פעמים.

גם בסגל של הנבחרת שתפגוש את ישראל ביום חמישי יש שחקנים רבים שהם בנים, נכדים ואפילו נינים של כדורגלנים בעלי עבר מפואר. למעשה איסלנד היא אחת הנבחרות הכי "משפחתיות" שיש.

אנדרי גודיונסן ביציע במהלך יורו 2016. Chris Brunskill Ltd, GettyImages
אנדרי גודיונסן מעודד את אבא איידור ביורו 2016. בחמישי הוא כבר יהיה בסגל נגד ישראל/GettyImages, Chris Brunskill Ltd

אנדרי גודיונסן - החלוץ בן ה-22 משחק ביום בלינגבי הדנית, אחרי שבגיל צעיר יותר העביר ארבע שנים במחתקת הנוער של ריאל מדריד ובקבוצת המילואים שלה. אבא איידור גודיונסן - כנראה גדול שחקני איסלנד בכל הזמנים - שיחק בצ'לסי, ברצלונה, בולטון, טוטנהאם ואחרות וכבש 26 שערים ב-88 משחקים בנבחרת. סבא, ארנור גודיונסן, היה בעצמו חלוץ שבין היתר לבש את מדי אנדרלכט ובורדו, זכה בשלוש אליפויות בלגיה והוכתר למלך השערים של הליגה המקומית ב-1986/87.

באפריל 1996, איידור בן ה-17 נכנס כמחליף במקום אביו, ארנור בן ה-34, כשאיסלנד הביסה את אסטוניה 0:3 במשחק ידידות. לאנדרי יש גם אח כדורגלן (בן נוסף של איידור כמובן), סוויין גודיונסן. הוא משחק בהאנזה רוסטוק הגרמנית ואפילו פגש את ישראל פעמיים בליגת האומות ב-2022. סוויין לא נכלל בסגל למשחק הקרוב.

אלברט גודמונדסון - הכוכב הכי גדול כרגע של הכדורגל האיסלנדי, קשרה ההתקפי של גנואה שכבש העונה 10 שערי סרייה A ובקיץ כנראה יעשה מעבר לפרמיירליג או לאחת הגדולות של איטליה. גודמונדסון שנחשד באונס וחזר לסגל רק אחרי שהפרקליטות החליטה לא להגיש כתב אישום, מגיע ממשפחת כדורגל מיוחסת והוא דור רביעי במשפחה של שחקני נבחרת (!).

אבא, גודמונדור בנדיקטסון, שיחק בליגה הבלגית ובנבחרות איסלנד השונות ועכשיו משמש כפרשן כדורגל מוביל. הלאה: מהצד של אמא, אלברט הוא נכדו של אינגי אלברטסון, סגן מלך השערים של הליגה בכל הזמנים עם 126 כיבושים - שלבש את מדי הנבחרת 15 פעמים. והוא נינו של אלברט גודמונדסון שנושא את אותו שם ושיחק בארסנל, מילאן, ראסינג פריז וניס. אחרי שפרש פנה לפוליטיקה ושימש כשר התעשייה של איסלנד.

עוד בוואלה!

חלוץ נבחרת איסלנד: "מטורף שעדיין יש לנו סיכוי לעלות ליורו"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת איסלנד אלברט גודמונדסון. Jonathan Moscrop, GettyImages
אבא שיחק בנבחרת, וגם סבא וסבא רבא. אלברט גודמונדסון/GettyImages, Jonathan Moscrop

האקון הראלדסון - שחקן כנף, אחד הכוכבים הגדולים של איסלנד, שעבר מקופנהאגן לליל לפני פחות משנה תמורת כ-15 מיליון יורו, והגיע ביחד עם אחיו שמשחק בנוער של הקבוצה הצרפתית. אביו הוא הראלדור אינגולפסון, כדורגלן עבר ששיחק בין היתר באברדין הסקוטית ושלבש את מדי כל הנבחרות של איסלנד, מנערים ועד בוגרים. אגב, במקרה הזה שני ההורים לבשו את המדים הלאומיים. אמא יונינה ויגלונדסדויטר ייצגה את נבחרת הנשים.

אורי אוסקרסון - חלוץ פ.צ. קופנהאגן רק בן 19 וכבר בתמונת ההרכב למשחק נגד ישראל. אורי הצעיר הוא בנו של אוסקר ת'ורבלדסון והשם הזה עשוי להיות מוכר לאוהדי מכבי תל אביב - הרי הוא עמד על הקווים של בריידבאליק מוקדם יותר השנה, במשחקים נגד הצהובים בקונפרנס ליג. כשחקן ת'ורבלדסון לבש את מדי נבחרת איסלנד 3 פעמים וגם בילה ערב לא מענג בבלומפילד באוגוסט 1998, כשישב על הספסל של סטרומגודסט בהפסד 1:0 להפועל תל אביב בגביע אופ"א. הנורבגים ניצחו 0:1 בגומלין ועלו בזכות 2:4 בפנדלים.

איסק יוהאנסון - קשר פורטונה דיסלדורף הגרמנית מגיע ממשפחת כדורגל רחבה, עם אחים, בני דודים ודודים שחקני כדורגל. אבא ג'ואי (יוהאנס) גודיונסון שיחק בין היתר בבטיס, אסטון וילה, לסטר וברנלי, ולבש את מדי הנבחרת 34 פעמים. סבא גודיון ת'ורדרסון שיחק בנבחרת פעם אחת וכמאמן עמד על הקווים של שלל קבוצות ביניהן גם בארנסלי וסטוק סיטי האנגליות. הוא גם אימן את נבחרת איסלנד מ-1997 עד 1999.

קולביין פינסון - המגן השמאלי שיחק כבר בקבוצות המילואים של ברנטפורד ובורוסיה דורטמונד, אבל בגיל 24 הוא בינתיים מסתפק בלינגבי מהליגה הבכירה בדנמרק. גם הוא דור שני במשפחת כדורגלנים. אביו, פינור קולביינסון, היה קשר בכמה קבוצות בליגה האיסלנדית ויש לו הופעה אחת בנבחרת בשנת 1993.

מאמן העבר האיסלנדי, גודיון ת'ורדרסון. GettyImages
שיחק בנבחרת, אימן אותה, שלח אליה בן וגם נכד. גודיון ת'ורדרסון/GettyImages

ארנור סיגורדסון - קשר בלקבורן יפגוש אדם מוכר: דור פרץ איתו הוא חלק חדר הלבשה ומדי פעם גם כר דשא בוונציה לפני כשנתיים. ארנור הוא בנו של סיגורדור סיגורסטיינסון, שחקן עבר שבילה את כל הקריירה בליגה האיסלנדית וזכה בשלוש אליפויות עם אקרנאס. במקרה הזה האב לא הגיע לנבחרת.

וילום וילומסון - קשר גו אהד ההולנדית הוא בנו של וילום ת'ורסון, כדורגלן עבר (שלא הגיע לנבחרת), שהפך למאמן בליגה האיסלנדית ובשנים האחרונות נטש את מגרש הכדורגל לטובת המגרש הפוליטי. וילום האב זכה בשלוש אליפויות וגביע אחד בקבוצות השונות שאימן וכך הגיע איתן לאירופה. הוא עמד על הקווים של KR רייקיאוויק בקיץ 2017, כשהיא הפסידה למכבי תל אביב 3:1 בבלומפילד ו-2:0 באיסלנד במוקדמות הליגה האירופית.

פטריק גונארסון - שוער ויקינג הנורבגית צפוי לשבת על הספסל של איסלנד במשחק נגד ישראל, אחרי שכבר צבר 4 הופעות במדים הלאומיים והשתייך לברנטפורד האנגלית בעבר. אבא, גונאר סיגורדסון, היה שוער בעצמו וייצג את איסלנד בכל הנבחרות הצעירות בשנות ה-90. לבוגרת הוא לא הגיע.

* כריסטיאן לינסון - הכישרון הגדול של אייאקס מסומן בכוכבית כי אבא לא היה שחקן כדורגל, אבל האח דווקא כן. אגוסט לינסון בן ה-23 ייצג את איסלנד בכל הנבחרות הצעירות וגם הפסיד השנה עם בריידאבליק למכבי תל אביב בקונפרנס ליג. בשני ההפסדים לצהובים הוא נכנס כמחליף.

שחקן נבחרת איסלנד, וילום וילומסון, מול שחקן נבחרת פורטוגל גונסאלו אינאסיו. Carlos Rodrigues, GettyImages
אבא לא הגיע לנבחרת כשחקן, אבל זכה בשלל תארים כמאמן - וגם הפסיד למכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית. וילום וילומסון מול פורטוגל/GettyImages, Carlos Rodrigues
איידור גודיונסן, עם בנו אנדרי גודיונסן בשנת 2005. GettyImages
איידור גודיונסן ואנדרי גודיונסן ב-2005/GettyImages

ביום חמישי ישראל "תארח" את איסלנד בבודפשט בחצי הגמר, כאשר במשחק המקביל בוסניה תארח את אוקראינה. המנצחות ייפגשו בגמר ב-26 במרץ - אותו תארח המנצחת במפגש בין בוסניה לאוקראינה (אם האחרונה תנצח, המשחק כנראה יתקיים בגרמניה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully