וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון חזן: "גם אני עשיתי חשבון נפש אחרי המוקדמות"

17.3.2024 / 11:00

נבחרת ישראל מעלה הילוך בהכנות למשחק המכריע נגד איסלנד ביום חמישי. חזן: "גם כשהוא לא כבש, לרגע לא חשבנו לא להזמין את זהבי. הפעם נעשה הכול כדי להתנתק מהמלחמה". וגם: ביקורת על וייסמן ושבחים למיגל ויטור

מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל לקראת פלייאוף העלייה ליורו/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

ארבעה ימים בלבד נותרו עד המשחק של ישראל נגד איסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2024, והיום (ראשון) נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן הלאומי אלון חזן. מדובר באחד המשחקים החשובים בתולדות נבחרת ישראל, כזה שיוכל להציב אותה במרחק של 90 דקות מהעפלה ראשונה אי פעם לאליפות אירופה שתתקיים בקיץ בגרמניה.

ישראל "תארח" את איסלנד בבודפשט ביום חמישי (21 במרץ) והמנצחת תעלה לגמר פלייאוף העלייה ליורו 2024, שם היא תשחק נגד בוסניה או אוקראינה ב-26 במרץ. מי שתנצח בגמר, כבר הוגרלה לבית ה', עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.

לקראת המשחק, רז שלמה שוחרר מהסגל בעקבות פציעה שהוא סוחב. בלם מכבי תל אביב לא משחק ומתאמן בשבועות האחרונים, ועל כן לא יוכל לקחת חלק במשחק. מי שזומן במקומו לסגל הוא דן גלזר, קשר אופי כרתים, שנכלל ברשימת ההמתנה של בניון וחזן.

אלון חזן מאמן נבחרת ישראל. שלומי גבאי
חזן/שלומי גבאי

על אי זימונו של שון וייסמן: "הייתי מוטרד אם לא היו ביקורות לגבי הסגל. אנחנו בונים סגל שהוא לא רק מקצועי, אלא חדר הלבשה מגובש שרץ ועובד ביחד. שון משחק, אבל לא שאלו אותי למה הוא הוזמן כשהוא לא שיחק ארבעה חודשים. אנחנו צריכים גם שחקנים שאם מכניסים אותם ל-5-10 דקות הם יעשו את זה בלי היסוס. שון שחקן נבחרת ויהיה גם בעתיד, הפעם בחרנו לשחק בלעדיו".

על ערן זהבי: "לא היה לנו סימן שאלה לגבי ערן. אנחנו לא משתמשים בשחקנים וזורקים אותם, אנחנו נותנים גיבוי. קורה ששחקן לא מבקיע. הוא הרגיל את הכדורגל הישראלי שהוא כובש כמעט בכל משחק. ברגע שצירפנו אותו אחרי כל הסיפור מפעם, לא היה סיכוי שלא נכלול אותו בסגל. הסיפור שלו צריך להיות מסר. שחקן שמבקיע כמות כזו של שערים נקלע לחודש וחצי שהוא לא מבקיע ופתאום כולם מספידים. תכבדו קצת יותר את המקצוע. אפשר לבקר, אבל לדעת לעשות את זה בצורה יותר מכובדת".

על עידו שחר: "לפני שבוע כל העיתונאים התקשרו אלי לשאול אותי אם הוא יפתח נגד איסלנד, ואחרי ה-6:1 של מכבי תל אביב נגד אולימפיאקוס פתאום כולם שאלו אם הוא בכלל מגן ימני טבעי. ראיתי בו דברים שהיו חלק מהשינוי החיובי במכבי תל אביב והרגשתי שזה מתאים לנו".

על הזימון של דן גלזר במקום רז שלמה: "גם במכבי תל אביב תכננו כבר להחזיר את רז, אבל אתמול נודע שהוא מרגיש כאבים. צירפנו עוד שחקן שיכול להיות 6 קלאסי, גלזר שכבר היה איתנו ועשה דברים לא רעים. יש לנו קשרים שאנחנו יכולים להזיז ולהיות בלמים. אם נהיה צריכים בלם רביעי, נעשה שינוי פנימי".

על הכושר של השחקנים אחרי התבוסה של מכבי תל אביב וההפסד של מכבי חיפה בליגה: "עד לפני שבוע כולם היו אופטימיים, מכבי חיפה הציגה יכולת מדהימה נגד פיורנטינה, מכבי תל אביב ניצחה את אולימפיאקוס 1:4 בחוץ... הכדורגל תנודתי ובמדינה שלנו הדעות ממתחלפות בכל יום, לא רק בכל שבוע. יש לנו סגל, איתו אנחנו הולכים ובו אנחנו מאמינים. בלי להסתכל על התוצאה האחרונה של כל קבוצה".

עוד בוואלה!

בין עזה ליורו, באיסלנד מאשימים: כך מאמן הנבחרת עזר לישראל

לכתבה המלאה
ערן זהבי נבחרת ישראל. רויטרס
חזן: "לא היה סימן שאלה לגבי זהבי, אנחנו לא משתמשים בשחקנים ואז זורקים אותם"/רויטרס

על האפקט של המלחמה: "זו תקופה שונה מבמשחקים לפני כמה חודשים. אז היינו בתחילת המלחמה, האפקט על כל אחד היה מטורף וכמה שניסינו להוריד, לכולם היה קשה מאוד להתנתק. אנחנו עדיין ברגעים קשים, אבל במקרה הזה עושים הכול כדי להתמקד מקצועית. לא יהיו תכנים שקשורים לדברים שעוטפים אותנו. המטרה היא לבודד את השחקנים ולהתרכז רק בכדורגל. כולנו עוברים יום-יום דברים שקשורים במלחמה. הרגשות במקרה הזה צריכים להתפרץ רק אחרי המשחק. בפעם הקודמת התנודות בין כדורגל לרגשות הייתה קשה".

על עתידו ומעמדו: "אני לא חושב לרגע מה קורה איתי באופן אישי, מה שעומד בראש מעייני זו הצלחת הנבחרת. יצרנו את ההזדמנות לשחק בפלייאוף דרך ליגת האומות, לא קיבלנו אותה. כולם חשבו שאולי נדלג במוקדמות היורו, למרות שאמרתי שזה יהיה קשה. עדיין יכולנו לעשות את זה... עשיתי את חשבון הנפש האישי שלי, אבל אני מסתכל קדימה".

על היריבה: "איסלנד מאוד מטעה. הרבה נזכרים ביורו 2016 ויש תחושה שעכשיו זו נבחרת בשקיעה, אבל זה לא נכון. לאיסלנד יש שחקנים מליגות בכירות והיא נבחרת פיזית ואגרסיבית. נצטרך להיות יותר מרוכזים מאשר במשחקים נגדה בליגת האומות - ולעשות מה שאנחנו יודעים מה לעשות מולה בצורה טובה".

על הדברים של מאמן נבחרת איסלנד נגד ישראל: "קראתי, שמעתי, לא מעניין אותי מילה ממה שהוא אמר. מעניין אותי לשחק כדורגל".

על המפתח לניצחון: "כשאני רואה שחקנים בכושר טוב זה מעודד אותי מאוד. אבל משחקי נבחרת זה משהו שונה, המפתח להצלחה הוא היכולת של כולנו להגיע לרמת מחויבות הכי גבוהה שאפשר - זה מה שיכול לעשות את השינוי. לפעמים קל להגיד כמה אנחנו מאמינים ורוצים, אבל בסופו של יום צריך לעשות את זה ולא רק להגיד. כל אחד שעולה על המטוס חייב להבין שאסור להיות במצב שנבחרת אחרת תראה שהיא רוצה יותר מאיתנו".

על יחסי הכוחות: "אני חושב שחלק מהאנשים בישראל לא חושבים שאנחנו מסוגלים, אבל זה לא מטריד אותי. שמעתי גם את הנבחרות האחרות. בסיטואציה מסוימת אנחנו אנדרדוג, אבל זה לא מעניין אותי ולא את השחקנים. אנחנו צריכים לעבוד יותר קשה מכל יריבה והמפתח כמו שאמרתי הוא המחויבות".

מיגל ויטור נבחרת ישראל מול בלארוס. ברני ארדוב
חזן על ויטור: "קשר את עצמו למדינה ולכדורגל הישראלי"/ברני ארדוב

על ליאל עבדה: "עבדה עד לפני שבועיים היה בסלטיק וגם תוכנן לשחק - עד אותה סיטואציה עם אותו אוהד. הוא מתאמן איתנו כבר שבוע וחצי, הוא בכושר טוב, אנחנו לא מוטרדים מהכושר שלו".

על שגיב יחזקאל: "הסיטואציה הזויה, כל ההתנפלות של טורקיה כאילו הוא עשה משהו בל יעבור. הוא תמך וזה מתבקש במדינה שהוא חי בה, בטח לא התריס. לרוע המזל שגיב בסיטואציה משפטית וחודש וחצי בלי אימונים זו תקופה קצת ארוכה מדי לפני משחק כל כך חשוב".

על מיגל ויטור: "צריכים להיות מלאי הערכה למי שעושה מה שהוא לא חייב לעשות. מיגל קשר את עצמו למדינה ולכדורגל הישראלי. הוא היה יכול להגיד שהוא פצוע, אבל הוא עשה הכול, הכול כדי להגיע במצב אופטימלי למשחק נגד איסלנד. צריך להעריך אותו על זה. הוא מראה שהוא יודע להעריך את המקום שלו בנבחרת ישראל".

סגל נבחרת ישראל לפלייאוף העלייה ליורו 2024

שוערים: עומרי גלזר, דניאל פרץ, יואב ג'רפי

הגנה: אלי דסה, רוי רביבו, מיגל ויטור, אופיר דוידזאדה, עופרי ארד, שון גולדברג.

קישור: גדי קינדה, רמזי ספורי, מוחמד אבו פאני, דור פרץ, נטע לביא, גבי קניקובסקי, תומר יוספי, עידו שחר, אוסקר גלוך, דן גלזר.

התקפה: ערן זהבי, דור תורג'מן, ליאל עבדה, ענאן חלאיילי, תאי בריבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully