וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין עזה ליורו, באיסלנד מאשימים: כך מאמן הנבחרת עזר לישראל

אוגה הריידה תמך בחרם ובאיסלנד טוענים: "הוא הדליק את נבחרת ישראל עם הדיבורים על עזה. רק בגלל זה הסיכויים 30-70 לטובתה"

תקציר: פורטוגל - איסלנד 0:2/ספורט1

סיגורדור סנוראסון, כדורגלן חצי מקצועני שמחזיק בפודקאסט ספורט מאוד פופולרי באיסלנד, מבקר את המאמן הלאומי אוגה הריידה לקראת המשחק המכריע נגד ישראל ביום חמישי. לפני כמה שבועות הנורבגי השמיע דעה נחרצת נגד ישראל ותמך בפומבי בחרם ספורטיבי עליה, עד שאתמול כבר שינה כיוון והביע נייטרליות.

למרות הדעה "החדשה" של הריידה, סנוראסון האשים אתמול (שבת): "אוגה החליט להדליק את הישראלים ולדעתי הסיכויים הם 70/30 לרעת איסלנד בגלל הדיבורים שלו. אני לא מדבר על דעות - הדעה שלו נורמלית - אבל אתה מאמן נבחרת שהולך לשחק נגד ישראל ומדבר ככה? אל תעשה את זה. אם זה היה משחק ידידות אז מילא, אבל זה משחק רשמי של אופ"א".

ישראל "תארח" את איסלנד בבודפשט ב-21 במרץ והמנצחת תעלה לגמר פלייאוף העלייה ליורו 2024, שם היא תשחק נגד בוסניה או אוקראינה ב-26 במרץ. מי שתנצח בגמר, כבר הוגרלה לבית ה', עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.

מאמן נבחרת איסלנד, אוגה הריידה. Will Palmer/Allstar, GettyImages
באיסלנד טוענים שהוא נתן מוטיבציה לישראל. אוגה הריידה/GettyImages, Will Palmer/Allstar

בסוף השבוע הריידה אמר: "אני אדם ששואף לשלום בכל המדינות. המצב בעזה מאוד לא נוח לאף אחד, ואני לא מסכים עם אף צד בסכסוך הזה. אם הייתי נדרש לשחק בישראל, לא היה לי אכפת לעשות את זה. דבר אחד ברור לי - אנחנו עומדים לשחק נגד כדורגלנים, לא נגד חיילים, כך שנהיה חייבים להפגין ספורטיביות".

בתחילת החודש הריידה כאמור נשמע אחרת לגמרי. "אני לא רוצה לשחק נגד ישראל, אבל מחייבים אותנו לעשות את זה. מבחינתי, לא צריך לשחק נגד נבחרת שמייצגת מדינה שמעוללת דברים איומים ונוראים לנשים, ילדים ואזרחים חפים מפשע. מצד שני, אם נסרב לשחק, אופ"א עלולה להטיל עלינו סנקציות, ואני לא רוצה שנסתכן בעונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully