וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן איסלנד חוזר בו? "הייתי מוכן לקיים את המשחק בישראל"

אחרי שעודד קריאה לחרם ספורטיבי על ישראל, אוגה הריידה כבר לא מדבר על פוליטיקה: "שחקני נבחרת ישראל כדורגלנים, לא חיילים. לא מסכים עם אף צד בסכסוך. פייבוריטית? הסיכויים 50/50"

תיקתקנו, 15.3/ספורט1

שישה ימים למשחק המכריע נגד נבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות, באיסלנד כבר לא רוצים לדבר פוליטיקה, ומתמקדים בכדורגל. המאמן אוגה הריידה, שעורר סערה לאחר שעודד קריאה לחרם על הספורט הישראלי על רקע מלחמת עזה, נשמע אמש (שישי) אחרת לחלוטין.

"אני אדם ששואף לשלום בכל המדינות. המצב בעזה מאוד לא נוח לאף אחד, ואני לא מסכים עם אף צד בסכסוך הזה. אם הייתי נדרש לשחק בישראל, לא היה לי אכפת לעשות את זה", אמר הריידה בשיחה עם עיתונאים איסלנדים. "דבר אחד ברור לי - אנחנו עומדים לשחק נגד כדורגלנים, לא נגד חיילים, כך שנהיה חייבים להפגין ספורטיביות".

בתחילת החודש הריידה כאמור נשמע אחרת לגמרי. "אני לא רוצה לשחק נגד ישראל, אבל מחייבים אותנו לעשות את זה. מבחינתי, לא צריך לשחק נגד נבחרת שמייצגת מדינה שמעוללת דברים איומים ונוראים לנשים, ילדים ואזרחים חפים מפשע. מצד שני, אם נסרב לשחק, אופ"א עלולה להטיל עלינו סנקציות, ואני לא רוצה שנסתכן בעונש", אמר, וספג ביקורת גם ממאמן הנבחרת לשעבר אברהם גרנט, שכינה אותו "בור" ו"צבוע".

"ראיתי מה המאמן של איסלנד אמר. אני לא מכיר אותו אישית, אבל מעציב אותי שהוא מערב ספורט עם עניינים שהוא לא מבין בהם שום דבר", אמר גרנט, "לפני הכול אני רוצה להבהיר שאני נגד פגיעה באזרחים חפים מפשע ושזה מעציב אותי. אבל אתם חייבים לזכור שהכול התחיל מהטבח של פעילי חמאס ב-7 באוקטובר".

מאמן נבחרת איסלנד, אוגה הריידה. Octavio Passos, GettyImages
מאמן נבחרת איסלנד אוגה הריידה/GettyImages, Octavio Passos

הריידה התייחס אמש גם לפן המקצועי וטען שהמשחק יהיה שקול. "לדעתי אין פייבוריטית והסיכויים הם 50/50. נצטרך למצוא את נקודות התורפה שלהם, את החולשות שלהם. דברים יצטרכו להתחבר כדי שננצח. עם הלב והאופי האיסלנדי, אנחנו מאמין שיש לנו סיכויים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully