וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אחוז אנטי ישראל: איסלנד תופסת צד לקראת המשחק המכריע

מאמן הנבחרת מצהיר ש"הייתי מעדיף לא לשחק נגד נבחרת ישראל, שממשלתה הרגה 26 אלף פלסטינים". תקשורת הספורט מהדהדת מסרים תוקפניים ופובליציסטים משווים בין עזה לאוקראינה. המשחק המכריע יתקיים בעוד פחות מחודשיים, והווליום האנטי-ישראלי באיסלנד מתגבר

תקציר ה-2:2 הביתי של ישראל מול איסלנד/ספורט1

המשחק בין נבחרת ישראל לנבחרת איסלנד בפלייאוף העלייה ליורו 2024 הולך ומתקרב, וככל שהזמן עובר, במדינה הצפונית נשמעים יותר ויותר קולות אנטי-ישראלים - ברקע המלחמה בעזה. חשוב לציין שזהו הלך הרוח באיסלנד, שם חוגגת הבורות בנוגע להתרחשויות במזרח התיכון ונשמעים גם קולות רמים שקוראים להחרים את האירוויזיון - אם ישראל תשתתף בו.

ישראל תשחק נגד איסלנד בחצי גמר הפלייאוף ב-21 במרץ והמנצחת תפגוש את אוקראינה או בוסניה. מי שתנצח בגמר, תזכה בכרטיס ליורו 2024 בגרמניה ותשחק בבית ה', אליו הוגרלו גם בלגיה, סלובקיה ורומניה. בשל המצב הביטחוני, ישראל שוב תארח בבודפשט.

בריאיון לפני כמה ימים באתר mbl, הודה מאמן איסלנד, אוגה הריידה, ש"הייתי מעדיף לא לשחק נגד ישראל". הנורבגי בן ה-70, מאמן נבחרות דנמרק ונורבגיה לשעבר, פירט: "אני מרגיש שזה עלול להיות קשה לשחקנים מבחינה מנטלית. הייתי מעדיף לא לפגוש את ישראל, למרות שאנחנו חייבים להשאיר את הפוליטיקה בצד".

מאמן נבחרת איסלנד, אוגה הריידה. Octavio Passos, GettyImages
"יש לי את נקודת המבט שלי בנוגע למלחמה במזרח התיכון, אבל אני צריך לשים אותה בצד". הריידה/GettyImages, Octavio Passos

המאמן הריידה המשיך באותו ריאיון בשבוע שעבר: "אנחנו הולכים לשחק נגד כדורגלנים ישראלים ולא מול פוליטיקאים - וזו הדרך בה צריך להסתכל על זה. אני יודע שלאחרונה התפתח דיון בנושא, בהתחשב בעובדה שממשלת ישראל הרגה 26 אלף פלסטינים. ההבדל בין המקרה הזה לרוסיה, הוא רק שאופ"א לא השעתה את ישראל".

הנורבגי סיכם: "יש לי את נקודת המבט שלי בנוגע למלחמה במזרח התיכון, אבל אני צריך לשים אותה בצד. כולנו צריכים להשאיר את הרגשות מאחור ולהגיע עם המנטליות הנכונה. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות הוא לנצח את ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת ישראל ליאל עבדה מול שחקן נבחרת איסלנד יון ת'ורסטיינסון. מאור אלקסלסי
באיסלנד תוהים שוב ושוב: "למה רוסיה מוחרמת וישראל לא?". המשחק בין הנבחרות ב-2022/מאור אלקסלסי

יום לפני כן, העיתונאי האיסלנדי בריניאר בירגיסון כתב טור והפגין חוסר השכלה כשהשווה בין ישראל לרוסיה. לטענתו של בירגיסון, אם עולם הספורט הטיל חרם על רוסיה שפלשה לאוקראינה, כך הוא צריך לנהוג גם בישראל.

בירגיסון דרש מההתאחדות לכדורגל של איסלנד תשובות ואת הטור שלו (או חלקים ממנו) ב-fotbolti.net הדהדו בכלי תקשורת רבים. לרוב הישראלים וגם לאוקראינים למשל, ההשוואה כנראה תיראה מגוחכת, אבל באיסלנד זה הקו המנחה. בין היתר כתב: "אני לא מבין איך אפשר להצדיק את זה שמחרימים את רוסיה, אבל משחקים נגד ישראל. האם זה בגלל שהפלסטינים פחות לבנים? האם הסיבות קשורות לדת? האם החיים שלהם שווים פחות?".

בירגיסון גם תקף את נשיאת ההתאחדות לכדורגל של איסלנד, ונדה סיגורגיירסטודר: "כשאני חושב על כהונתה בהתאחדות, אני לא יכול שלא להיזכר במילים של העיתונאי סטירמיס גונארסון. 'אין יותר עקרונות, אין אידיאלים, רק אופורטוניזם ומאבקי כוח'. תתביישי לך ונדה".

הנסיך הירדני עלי בן חוסיין, יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ירדן. Francois Nel, GettyImages
הדרישה שלו להשעות את ישראל עברה מתחת לרדאר ולא דווחה ברוב תקשורת הספורט, אבל דווקא באיסלנד דאגו להבליט אותה. הנסיך עלי/GettyImages, Francois Nel

במקביל, תקשורת הספורט האיסלנדית - המנומנמת בדרך כלל - דואגת לתפוס צד אנטי-ישראל במסווה של דיווחים. כך למשל, בקשה של ההתאחדות לכדורגל הירדנית להשעות את ישראל מכל התחרויות, זכתה לסיקור רב במדינת האי הנורדית.

הבקשה הירדנית הוגשה על ידי נשיא ההתאחדות, הנסיך עלי בן חוסיין שהוא כמובן אחיו למחצה של המלך עבדאללה. הצעד שלו נעשה בשלב הזה בעיקר מטעמים פופוליסטיים ועם מעט מאוד פרקטיקה - הרי ב-22 השנים האחרונות הוא הפיק לא מעט ניסיונות עקרים לגנות ולהרחיק את ישראל ממפעלי כדורגל עולמיים. המהלך התורן שלו עבר כמעט לחלוטין מתחת לרדאר בכל תקשורת הספורט האירופית, אבל דווקא באיסלנד דאגו להבליט אותו.

בסוף נובמבר מכבי תל אביב התארחה אצל בריידאבליק האיסלנדית ונתקלה בעשרות מפגינים אנטי-ישראלים שניסו לעורר פרובוקציות. ב-21 במרץ יגיע תורה של נבחרת ישראל והיא תפגוש את נבחרת איסלנד למשחק עם חשיבות מכרעת בנוגע לזהות העולה ליורו. סביר להניח שבחודש וחצי הקרובים הווליום האנטי-ישראלי באיסלנד יילך וייגבר ככל שהמשחק יתקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully