וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה היסטורית: ענאן חלאילי נמכר לאוניון סן ז'ילואז

שחקן הכנף של מכבי חיפה הצטרף לסגנית אלופת בלגיה עם חוזה לארבע שנים: "שמח מאוד להיות כאן, מקווה לעשות את הטוב ביותר ושנזכה באליפות". מכבי חיפה הסכימה למכור אותו תמורת 7.5 מיליון יורו, הסכום הגבוה ביותר שקיבלה אי פעם קבוצה מליגת העל

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 2:0/ספורט1

חודשים ארוכים של מו"מ הגיעו לסיומם הערב (שני) ואפשר לברך על המוגמר: ענאן חלאילי ישחק בעונה הבאה באוניון סן ז'ילואז, מוליכת הליגה הבלגית שתשלם עבורו למכבי חיפה 7.5 מיליון יורו.

במכבי חיפה סירבו לשחרר את שחקן הכנף בן ה-19 בחלון ההעברות של ינואר ודחו מספר הצעות עד שהצדדים הגיעו להבנות. יש לציין שלמשפחת חלאילי אחוזים בכרטיס השחקן שלו ומכאן שהיא תקבל נתח נכבד מהסכום בו נמכר, בגובה מיליון יורו.

לאחר החתימה הרשמית לארבע שנים, אמר שחקן הכנף הישראלי: "אני שחקן מאוד מהיר וחזק, עם יכולות פיזיות שיתאימו לליגה הבלגית. אני מקווה שאעשה את הטוב ביותר ואניף כאן את התואר. אני מאוד שמח להיות כאן. אתן כל מה שאני יכול ואקווה לשמח את הקהל. יש כאן קבוצה מצוינת ואני מרגיש שאני יכול לסייע לקבוצה להגיע לרמות הגבוהות. הליגה הבלגית היא מאוד פיזית ואני מרגיש מאוד מתאים לליגה הזאת. יש לנו קהל אוהדים נהדר שיעזור לנו".

רק בחודש דצמבר חלאילי האריך חוזה במכבי חיפה, עד 2027, הארכת חוזה שהגיעה אחרי לא מעט חששות על רקע העניין שעורר בקבוצות מאירופה וסעיף השחרור הנמוך שלו. שחקן הכנף המוכשר החזיק בחוזהו הקודם בסעיף שחרור של 1.5 מיליון יורו בקיץ 2024 - אבל הסכום בסעיף השחרור גדל באופן משמעותי בחוזה החדש - ל-4 מיליון יורו - והוא נכנס לתוקף רק בקיץ 2025. גם בשל כך מכבי חיפה סירבה להתפשר על מחירו, עד שהסכימה למכור תמורת 7.5 מיליון יורו.

ענאן חלאילי אוניון סן ז'ילואז. אוניון סן ז'ילואז, אתר רשמי
מעבר יוקרתי לבלגיה. ענאן חלאילי/אתר רשמי, אוניון סן ז'ילואז

שחקן הכנף בן ה-19, שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, חווה עונת פריצה מטאורית, אחרי שבלט במדי הנבחרת הצעירה באליפות אירופה, ועוד קודם לכן הראה ניצוצות במונדיאליטו עם נבחרת הנוער. בנובמבר אשתקד ערך חלאילי את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת ובמקביל הפך לשחקן מוביל במכבי חיפה, בשורותיה כבש 14 שערים ובישל עוד 6 ב-51 הופעות בכל המסגרות. כאמור, בנבחרת ישראל ערך בנובמבר את הופעת הבכורה נגד שוויץ וכן שיחק במפגשים עם רומניה ואנדורה לאחר מכן ופתח בהרכב נגד איסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.

סן ז'ילואז סיימה שוב כסגנית אלופת בלגיה, אחרי שאיבדה פעם נוספת את יתרונה בפסגה בגלל שיטת הקיזוז. היא נותרה במקום השני ובפיגור נקודה מקלאב ברוז', שבתום העונה הסדירה הייתה במרחק 19 נקודות ממנה. היא התנחמה הפעם עם זכייה בגביע הבלגי - לראשונה אחרי 110 שנים - ותשחק במוקדמות ליגת האלופות.

עוד בוואלה!

ניסיון לטשטש שהוא ישראלי: הביזיון בהודעה על חלאילי

לכתבה המלאה
ענאן חלאילי אוניון סן ז'ילואז. אוניון סן ז'ילואז, אתר רשמי
ההעברה הגבוהה ביותר אי פעם עבור ישראלי מליגת העל לחו"ל. חלאילי/אתר רשמי, אוניון סן ז'ילואז

עשר ההעברות הגבוהות ביותר של שחקנים ישראלים (מליגת העל)

1. ענאן חלאילי - 7.5 מיליון יורו (ממכבי חיפה לאוניון סן ז'ילואז)
2. ערן זהבי - 7.2 מיליון יורו (ממכבי תל אביב לגוונאגז'ו R&F)
3. אוסקר גלוך - 7 מיליון יורו (ממכבי תל אביב לרד בול זלצבורג)
4. מנור סולומון - 6 מיליון יורו (ממכבי פתח תקוה לשחטאר דונייצק)
5. דניאל פרץ - 5 מיליון יורו (ממכבי תל אביב לבאיירן מינכן)
6. דיא סבע - 4.3 מיליון יורו (מהפועל באר שבע לגוואנגז'ו R&F)
7. ליאל עבדה - 4 מיליון יורו (ממכבי פתח תקוה לסלטיק)
8. גדי קינדה - 3.7 מיליון יורו (מבית"ר ירושלים לקנזס סיטי)
9. אבי נמני - 3.5 מיליון יורו (ממכבי תל אביב לאתלטיקו מדריד)
10. טל בן חיים - 2.9 מיליון יורו (ממכבי תל אביב לספרטה פראג)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully