וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב איסלנד נוקה מחשד לאונס ויוכל לשחק נגד נבחרת ישראל

פרשת המין התורנית הסתיימה ללא כתב אישום והכוכב הגדול אלברט גודמונדסון יוכל לחזור לסגל של הנבחרת למשחק נגד ישראל. המתלוננת נותרה "שבורה" ו"תמשיך להילחם עד שהצדק ייצא לאור", אבל הכדורגל המקומי גאה לסגור עוד סקנדל בלי הרשעה

תקציר: גנואה - יובנטוס 1:1/ספורט1

הפרקליטות באיסלנד החליטה לא להגיש כתב אישום נגד הכדורגלן אלברט גודמונדסון, וייתכן שהוא יוכל לחזור למדי הנבחרת ולשחק נגד ישראל במשחק המכריע בפלייאוף העלייה ליורו 2024. ישראל "תארח" את איסלנד בבודפשט ב-21 במרץ והמנצחת במפגש הזה, תשחק חמישה ימים לאחר מכן נגד בוסניה או אוקראינה הגמר. משם תצא העולה ליורו 2024, שתשובץ בבית ה' ביחד עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.

גודמונדסון הוא אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל האיסלנדי היום, אם לא הגדול מכולם. הוא כבש העונה 9 שערי סרייה A במדי גנואה והוזכר לאחרונה כמועמד לטוטנהאם, ווסטהאם, מילאן, יובנטוס ורומא. עד כאן העניין הספורטיבי, ומכאן לעניין עבירות המין.

באיסלנד מטיפים מוסר בגלל המלחמה בעזה - המאמן הלאומי אמר שהיה מעדיף לא לפגוש את ישראל הזו ואנשים קוראים להחרים את המשחק - וכל זה בשנים בהן הכדורגל המקומי "מצטיין" בעיקר בפרשות מין חמורות לכאורה.

זו הסיבה שברגע שהוגשה נגדו תלונה לפני כמה חודשים, גודמונדסון לא הוזמן לסגל הנבחרת. ועכשיו כשהוא כביכול נוקה מחשד, כנראה שהוא יוכל לחזור, בדיוק בזמן לפלייאוף - אם כי זה תלוי גם באם המתלוננת תגיש ערעור ומתי.

שחקן גנואה, אלברט גודמונדסון. Alessandro Sabattini, GettyImages
הוזכר כמועמד ליובנטוס, מילאן וטוטנהאם. גודמונדסון/GettyImages, Alessandro Sabattini

בשנים האחרונות סקנדל מין רודף סקנדל מין בכדורגל האיסלנדי. ב-2021 נעצרו בהבדל של חודשיים בלבד הכוכב הגדול גילפי סיגורדסון והחלוץ המצטיין קולביין סיגתורסון. מדובר במקרים שונים לחלוטין, הראשון נחשד באינוס קטינה באנגליה והשני בתקיפה מינית באיסלנד ב-2017.

באותה תקופה נחשף גם שארון גונארסון - קפטן הנבחרת שצבר 97 הופעות בינלאומיות - הואשם ביחד עם שחקן הנבחרת אגרט יונסון, באונס שהתרחש לכאורה בדנמרק ב-2010. אם לא די בכך, באיסלנד דיווחו באיחור של 11 שנים, ששני הכדורגלנים פגשו את הקורבן שלהם לכאורה כמה פעמים אחרי התקיפה ונהגו להקניט אותה. המשטרה לא מצאה ראיות שיספיקו להעמדה לדין.

אם המקרים הללו לא הספיקו, אביה של אחת המתלוננות במקרים הרבים, סיפק הוכחה שראשי ההתאחדות ידעו על התלונות וההתרחשויות וניסו לטייח אותן. התקשורת חגגה וכל הנהלת ההתאחדות התפטרה.

עוד בוואלה!

100 אחוז אנטי ישראל: איסלנד תופסת צד לקראת המשחק המכריע

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת איסלנד לשעבר, ארון גונארסון, גילפי סיגורדסון. VI-Images, GettyImages
שניהם היו כדורגלנים בולטים, שניהם הואשמו בעבירות מין, שניהם חזרו לנבחרת. גונארסון וסיגורדסון/GettyImages, VI-Images

עכשיו באיסלנד נזהרים, ולכן גודמונדסון הושעה מהנבחרת עד שהפרקליטות החליטה לא להגיש כתב אישום. אם מישהו תהה, גונארסון וסיגורדסון כבר חזרו לסגל הנבחרת מאז ההאשמות, למרות חקירות ארוכות מאוד - זו של סיגורדסון ארכה כשנתיים. בשני המקרים הפרקליטויות התקשו לבסס כתבי אישום.

על הנייר הוא נוקה, אבל המתלוננת נותרה שבורה אם לשפוט על פי דברי עורכת הדין שלה: "למרשתי היה קשה מאוד להגיש תלונה נגד אדם שהיא מכירה מאז שהיו ילדים, ושהמשפחות שלהם מיודדות. היא ציפתה לצדק ותמשיך לרדוף צדק עד שהאמת תצא לאור".

גודמונדסון הוא בן למשפחה מיוחסת. סבא שלו ואבא שלו היו כדורגלנים בנבחרת איסלנד והסב - שגם שמו אלברט גודמונדסון וששיחק בין היתר בארסנל ומילאן - היה שר האוצר של איסלנד אחרי שפרש ממכדורגל ופצח בקריירה פוליטית. הוא התפטר מתפקידו ב-1987, אחרי סקנדל של העלמות מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully