וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה באיסלנד להחרמת המשחק נגד נבחרת ישראל: "כמו רוסיה"

פחות מ-800 אנשים חתמו על עצומה שקוראת לא להגיע למשחק נגד ישראל בחודש מרץ: "זה יהיה מסר שאנחנו מתנגדים להרג חפים מפשע"

תקציר ה-2:2 הביתי של ישראל מול איסלנד/ספורט1

באיסלנד ממשיכים להישמע קולות שקוראים להחרים את המשחק המכריע נגד ישראל במוקדמות יורו 2024, אבל בינתיים מדובר בעיקר ברעשי רקע בתקשורת המקומית - שנוקטת בקו אנטי-ישראלי מובהק בחודשים האחרונים.

ישראל תשחק נגד איסלנד בחצי גמר הפלייאוף ב-21 במרץ והמנצחת תפגוש את אוקראינה או בוסניה. מי שתנצח בגמר, תזכה בכרטיס ליורו 2024 בגרמניה ותשחק בבית ה', אליו הוגרלו גם בלגיה, סלובקיה ורומניה. בשל המצב הביטחוני, ישראל שוב תארח בבודפשט.

בסוף השבוע נפתחה באיסלנד עצומה שקוראת להתאחדות לכדורגל המקומית להחרים את המשחק, אבל עד כה נאספו בה פחות מ-800 חתימות. כמות נמוכה למדי גם במונחים של מדינה קטנה כמו איסלנד.

יוזמי העצומה כתבו בין היתר: "בית המשפט הבינלאומי בהאג פסק שישנם חשדות שישראל מבצעת רצח עם בעזה, פלסטין. לכן אנחנו קוראים להתאחדות לכדורגל של איסלנד לבטל את ההשתתפות במשחק בחודש מרץ. כך היא תוכל לשלוח מסר ברור לעם האיסלנדי, שהיא מתנגדת להרג של חפים מפשע בעזה וביהודה ושומרון. ב-2022 ההתאחדות החליטה שאף נציגה איסלנדית לא תשחק נגד נציגה מרוסיה בגלל המלחמה באוקראינה, כך שטבעי שתתקבל החלטה דומה בישיבת ההתאחדות ב-24 בפברואר".

שחקני נבחרת איסלנד. Pixsell/MB Media, GettyImages
שחקני נבחרת איסלנד/GettyImages, Pixsell/MB Media

באיסלנד ישנו קו אנטי ישראלי מובהק שגלש כמובן גם לעולם הספורט. פוליטיקאים, פובליציסטים ואפילו מאמן הנבחרת אוגה הריידה, השמיעו דעות נחרצות נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה - בלי להזכיר כמובן את הפלישה הרצחנית של הפלסטינים לישראל ב-7 באוקטובר. רבים העלו דרישה להחרים את המשחק, גם במחיר של ענישה נגד ההתאחדות האיסלנדית.

בריאיון לפני כשבוע וחצי, ראש מחלקת הכדורגל של ההתאחדות האיסלנדית, יורונדור סוויינסון, הבהיר: "אנחנו שומעים את הקולות במדינה שלנו להחרים את המשחק, אבל זו אפשרות שלא שקלנו. מבחינתנו ברור שכל עוד אופ"א לא משעה את ישראל, אנחנו נתייצב למשחק כמתוכנן. המטרה היא לנצח. נעשה לישראל חיים קשים ונעלה לגמר הפלייאוף".

גם נשיאת ההתאחדות לכדורגל, ונדה סיגורסיירדוטיר, הבהירה בכמה הזדמנויות שהאפשרות להחרים את המשחק כלל לא נשקלת - כל עוד פיפ"א ואופ"א לא הטילו סנקציות על ישראל, כפי שעשו על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully