וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש ולראשונה: מכבי תל אביב בפסגה עם 71:88 על עירוני רמת גן

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 18:08

האלופה הגיעה למשחק בזיסמן בסגל חסר, אבל נהנתה מחמישה שחקנים שקלעו בספורות כפולות ומעל כולם ג'ייק כהן שקלע 19 בדרך לניצחון השמיני ברציפות ולמקום הראשון לראשונה העונה. 15 למקולום אצל המארחת, בכורה טובה למושקוביץ

מחאה אנטי ישראלית במשחק הנבחרת בסלובניה/באדיבות איגוד הכדורסל

פגרת הנבחרת הסתיימה היום (שלישי) ובמשחק שהוציא לדרך את ליגת העל מחדש, נפגשו מכבי עירוני רמת גן והאלופה מכבי תל אביב למשחק צמרת. זה היה צמוד במשך כמעט שלושה רבעים, אבל אז הגיעה הבריחה של מכבי תל אביב שניצחה 71:88 בזיסמן ולראשונה העונה עלתה למקום הראשון בטבלה.

זה היה הניצחון השמיני ברציפות של מכבי תל אביב בליגה והוא הגיע למרות היעדרותם בין השאר של רומן סורקין הפצוע וג'ון דיברתולומאו שנמצא בארצות הברית. מנגד, תמיר בלאט חזר מפציעה ובמחצית הראשונה היה ביחד עם בונזי קולסון הטוב בשחקני מכבי תל אביב ויחד הם הריצו את הקבוצה ליתרון דו ספרתי. המארחת מרמת גן, לעומת זאת, נהנתה מבכורה טובה של איתי מושקוביץ שקלע 12 נקודות, וביחד עם קנדל מקולום (15 נק') ואייזיאה מיילס (12 נק') קבעו שוויון 50 במחצית השנייה. עם זאת, כשג'יימס ווב קלע שלוש רצופות בזו אחר זו, הריצה הגיעה ל-2:18 וכך מכבי תל אביב סגרה עניין.

חשוב לציין שעוד לפני שהמשחק החל, המארחת ערכה טקס לזכרו של שחקנה לשעבר, ליאור ליובין ז"ל שהלך לעולמו לפני כחודש, בהשתתפות אלמנתו, ילדיו והוריו. עירוני רמת גן הכריזה על קריאת היציע המערבי באולם זיסמן על שמו של ליובין ז"ל.

ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעל כולם. ג'ייק כהן/ברני ארדוב
תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזר מהפציעה בסערה. בלאט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי עירוני רמת גן: מקולום 15 (8 אסיסטים, 6 איבודים), מושקוביץ 12 (5 מ-10 מהשדה), מיילס 11, טוקוטו ואריאל 8 כל אחד, משעור וכהן 6 כ"א, סרור 5 (1-7 מהקו).

קלעו למכבי תל אביב: כהן 19 (7 ריבאונדים, 3 חסימות), קולסון 14, ניבו 11 (9 ריבאונדים), בראון ובלאט 10 כ"א, ווב 9 (3-4 לשלוש), בולדווין 8 (6 אסיסטים), מנקו 4, מאייר 3. כן שותף: גולדמן.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הגיעו בהמוניהם ביום השבתון. אוהדי מכבי תל אביב בזיסמן/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

המארחת עלתה בחמישייה עם קנדל מקולום, אדם אריאל, כרם משעור, אייזיה מיילס ובניה סרור, מנגד קטש עלה עם תמיר בלאט, לורנזו בראון, בונזי קולסון, ג'יימס ווב וג'וש ניבו. סרור שמנסה להימנע משיא שלילי נשלח לקו ויכול היה להגדיל את יתרון המקומיים לארבע נקודות, אבל החטיא פעמיים מהעונשין. במקום זאת, ניבו קלע בצד השני והשווה ל-3:3. אחרי חמש דקות מאכזבות ושוויון חמש, הגיעה הבריחה של האורחת עם שתי שלשות רצופות של כהן ובלאט וחדירה נאה לסל של בראון. טוקוטו שהיה בספק למשחק עלה מהספסל ביחד עם איתי מושקוביץ ומיד קלע, חטף וחילק שני אסיסטים בריצת 0:8 שקבעה 13:15 לרמת גן בתום 10 דקות.

רבע 2

אחרי רבע ראשון מהוסס מאוד מצד האורחים, במהרה שחקניו של קטש ברחו ליתרון דו ספרתי. בלאט עם חמש נקודות וקולסון עם דקות מצוינות שלו בהתקפה - השחקן הראשון שהגיע לד וספרתי - הטיסו את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי 19:30 לאחר חמש דקות ברנר והיה זה תור ברנר להזעיק פסק זמן. טוקוטו שוב העלה הילוך ונגס בהפרש, מקולום עם שלשה בהתקפה האחרונה קירב את רמת גן ל-40:33.

איתי מושקוביץ, מכבי עירוני רמת גן. ברני ארדוב
בכורה מוצלחת ברמת גן. מושקוביץ/ברני ארדוב
ג'יימס ווב, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השלשות שלו גמרו עניין. ווב/ברני ארדוב

רבע 3

סרור החל מצוין את המחצית השנייה ואחרי שדייק פעם אחת מהעונשין, במהלך אחרי זה סחט סל ועבירה ואמנם שב לסורו והחטיא מהקו, אבל הוריד את ההפרש לארבע נקודות. אחרי שניבו ובראון דאגו לשמור על יתרון ארבע הנקודות של מכבי תל אביב, ג'ורדן כהן צלף מבחוץ ואדם אריאל עם שלשה נוספת מאסיסט של מקולום קבע שוויון 50 כשנותרו בדיוק ארבע דקות לסיום הרבע השלישי. ג'ייק כהן השלים מהלך של שלוש נקודות שהחזיר את האורחת ליתרון, טכנית נשרקה נגד קטש ואריאל לא ניצל את הזריקה מהקו, ובתוך הדקה האחרונה ג'יימס ווב עלה לראשונה על הלוח כשקבע 54:60 למכבי תל אביב. המהלך היפה במשחק עד כה הגיע עוד לפני סיום הרבע, כאשר בלאט בעין עקומה מצא את בולדווין שהטביע ורמת גן הצליחה לאבד כדור וג'ייק כהן העניש עם שלשה שמשמעותה 11 הפרש בסיום הרבע.

רבע 4

ווב פתח את הרבע האחרון עם שתי שלשות והריצה של מכבי תל אביב הגיעה ל-2:18 ויתרון מבטיח של 56:73 כשנותרו שמונה דקות אחרונות למפגש. פסק זמן טלוויזיה הצליח לעצור את המומנטום של האורחים ומקולום עם שתי זריקות מהקו ומושקוביץ' עם סל ועבירה הפיחו תקוות מחודשות כשהורידו את ההפרש ל-12 נקודות. מיילס עוד צימק ל-10 הפרש, אבל ניבו עם חמש נקודות רצופות הכריע. בסיום 71:88 למכבי תל אביב, שעלתה למקום הראשון בטבלה לראשונה העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully