וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאירו את הניצוץ שלו": נחנך יציע על שם ליאור ליובין בזיסמן

טקס מרגש לזכר כדורסלן ומאמן העבר לפני המשחק בין מכבי רמת גן למכבי תל אביב. אלמנתו רז: "הערכים שלו חייבים להמשיך להדהד"

מאמן הכדורסל ושחקן העבר ליאור ליובין הובא למנוחות/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

לפני המשחק היום (שלישי) בין מכבי רמת גן למכבי תל אביב, קיימה הקבוצה המארחת טקס מרגש לזכרו של ליאור ליובין, שלבש את מדי שתי הקבוצות בימיו ככדורסלן והלך לעולמו לפני כחודש בגיל 46 בלבד לאחר מאבק במחלת הסרטן. במועדון נעוריו החליטו להנציח את זכרו באמצעות קריאת יציע על שמו, והמשפחה התכבדה בהסרת הלוט, כאשר הוריו, אלמנתו רז וילדיו עלו לפרקט יחד עם עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב וחברו הטוב.

"אני רוצה להודות על הטקס המרגש הזה", אמרה רז. "ליאור אהובי אמנם לא נמצא כאן איתנו, אבל הרוח שלו תהיה איתנו לעד. הוא איתנו בערכים שהוא הנחיל בי, בילדים, בשחקנים שאימן ובכל מי שפגש בו במהלך חייו. הערכים האלה חייבים להדהד. אחד המשפטים שהוא הכי אהב לומר: 'תיקחו אחריות על המעשים שלכם. אם כל אחד יעשה את זה, הדברים ייראו אחרת'. תשמרו על הספורט היפה הזה. הכדורסל היה כל עולמו, אפשר היה לראות את הניצוץ בעיניים שלו בכל מה שקשור לזה. אני מבקשת שתמשיכו להאיר את הניצוץ של ליאור. תהיו ליאור. אני בטוחה שעולם הכדורסל והעולם בכלל יהיה טוב יותר".

חן שניידרמן, יו"ר מכבי רמת גן: "ליאור זה גיבור ילדות שלי. תמיד הייתי שנה אחריו במחלקת הנוער, מבחינתי הוא מה שמייצג את מכבי רמת גן. גם את ההתחלה שלו כמאמן הוא עשה כאן ברמת גן. ידענו שננציח את ליאור, הוא יהיה חלק מאיתנו לתמיד".

רז שפירא אלמנתו של ליאור ליובין עם ילדיהם בטקס קריאת יציע על שמו. ברני ארדוב
המשפחה חונכת את יציע ליאור ליובין/ברני ארדוב

ליובין, 46, פרץ לתודעה דרך ליגת העל לתיכונים שם הוביל את תיכון בליך לאליפות המדינה ומקום שלישי באליפות העולם. בעונת 1994/5 החל לשחק בבוגרים של מכבי רמת גן, אך אחרי שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות עבר למכבי פתח תקווה מהארצית בה שיחק במשך שנתיים. לאורך כל התקופה שלו בפתח תקווה השמועות על יכולתו של ליובין פרחו. בקיץ 1997 חזר לרמת גן, שוב לא היה פקטור, אך בעונת 1998/9 כבר פרץ, הפך לתגלית העונה בליגה ורשם 10 נקודות למשחק, כשהוא מוביל את רמת גן שנתיים ברציפות לחצי גמר הפלייאוף ולהישגים גם באירופה. הקדנציה שלו ברמת גן הסתיימה בעונת 2001/2, שלפניה שיחק לראשונה במדי נבחרת ישראל ביורובאסקט, וביחד עם קבוצה מלהיבה באימונו של ארז אדלשטיין הגיעה הקבוצה עד לגמר הפלייאוף.

בקיץ 2002 עבר ליובין כהבטחה למכבי תל אביב, אך למרות שהיה שותף לזכייה בדאבל, לא היה חלק מספיק מרכזי ובסיום העונה הפתיע ועבר ליריבה העירונית הפועל תל אביב. בהפועל היה חלק מקבוצה שאיימה לסיים את ההגמוניה של היריבה העירונית, אך האדומים סיימו את העונה עם הפסד בגמר הפלייאוף, וחצי גמר היורופליג, כשליובין אחד מכוכבי הקבוצה. בסיום העונה הפועל התפרקה מנכסיה וליובין יצא לראשונה לאירופה.

ליובין שיחק שנה וחצי במריופול האוקראינית, חצי עונה באפולון פטראס היוונית, ואת עונת 2006/7 פתח בצסק"א סופיה הבולגרית, אך פריצת דיסק סיימה עבורו את העונה. נסיונות לעשות קאמבק בשנתיים שלאחר מכן לא הצליחו, והוא פרש ממשחק פעיל. ליובין קלע 1,367 נקודות בליגת העל ובנבחרת ישראל קלע 170 נקודות ב-30 הופעות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רז שפירא אלמנתו של ליאור ליובין עם ילדיהם בטקס קריאת יציע על שמו, איתם עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עודד קטש לצד משפחת ליובין/ברני ארדוב
רז שפירא אלמנתו של ליאור ליובין עם מאמן מכבי תל אביב ומי שהיה חברו הטוב עודד קטש בטקס קריאת יציע על שמו. ברני ארדוב
רז שפירא עם עודד קטש/ברני ארדוב

בקיץ 2008 הצטרף ליובין לפרויקט של חיים אוחיון בגלבוע/גליל כעוזרו של עודד קטש. בעונה השנייה כעוזרו של קטש הצמד זכה באליפות המדינה, אחרי ניצחון בלתי נשכח על מכבי תל אביב בגמר, ובסיום העונה ליובין החליף את קטש שהמשיך להפועל ירושלים. בעונתו הראשונה על הקווים שיחק במוקדמות היורוליג וסיים עם הקבוצה במקום השני בטבלה. הוא אימן את גלבוע במשך שלוש עונות וזכה עמה פעמיים בליגה הבלקנית.

בקיץ 2013 החליף את דן שמיר בהפועל חולון, אך לקראת סיום העונה התפטר, כשהקבוצה נמצאת במרכז הטבלה והוחלף על ידי עוזרו. בתחילת עונת 2014/15 מונה למאמן מכבי אשדוד, ובאמצע העונה פוטר והוחלף על ידי צביקה שרף.

ליובין ישב שנה וחצי ללא קבוצה, לפני שארז אדלשטיין, שלקח אותו לנבחרת ישראל בתור עוזר מאמן, צירף אותו בתור עוזר למכבי תל אביב. במהלך אותה עונה אימן את מכבי תל אביב למספר משחקים בין הפיטורים של רמי הדר למינוי של איינרס בגאצקיס. ליובין שימש כעוזר במכבי עד לסיום אותה עונה.

רז שפירא אלמנתו של ליאור ליובין עם ילדיהם בטקס קריאת יציע על שמו, איתם חן שניידרמן יו"ר מכבי רמת גן. ברני ארדוב
חן שניידרמן עם משפחת ליובין/ברני ארדוב

לאחר שנתיים נוספות מחוץ לתפקיד, חזר לגלבוע/גליל, והוביל אותה לפיינל פור בסיום אותה עונה. אחרי פתיחת עונה מסחררת בעונת 2020/21 עזב את הגלבוע כדי לחבור לקטש בשנית, הפעם בפנאתינייקוס, אך אחרי חצי עונה בלבד השניים סיימו את דרכם. ליובין חזר לליגת העל במהרה ומונה למאמן עירוני נס ציונה בקיץ 2021, סיים עם הקבוצה במקום העשירי, ועבר להפועל באר שבע בתחילת עונת 2022/23. הוא לקח את הקבוצה לרבע גמר הפלייאוף ולזכייה נוספת בליגת הבלקנית. 

באמצע חודש נובמבר האחרון הודיע להנהלת הפועל באר שבע שהוא נאלץ לעזוב את תפקידו בגלל מצבו האישי, ובחלוף כחודשיים נכנע למחלה. ליובין היה נשוי לרז שפירא, בעבר שדרית קווים בערוץ הספורט ומגישת טלוויזיה. לזוג שלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully