וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גובל באנטישמיות": אוהד הראפטורס קרא להשבת החטופים - וגורש

הכניסה למשחק ה-NBA בטורונטו נאסרה עליו על סמך איסור על מסרים פוליטיים. המועמד לראשות הממשלה: "בושה, תתנצלו"

מחאה אנטי ישראלית במשחק הנבחרת בסלובניה/באדיבות איגוד הכדורסל

שני אוהדים של טורונטו ראפטורס נאלצו לעזוב את משחקה של קבוצת ה-NBA נגד ברוקלין נטס ביום חמישי האחרון, לאחר שאנשי האבטחה ב-Scotiabank ארנה לא התירו לאחד מהם להיכנס עם סווטשרט שבחלק הקדמי שלו התנוסס מגן דוד ועל גבו מסר הקורא להשבת החטופים הישראלים מעזה.

עורכת הדין ליאורה שמש, שהגיעה למשחק יחד עם עמיתה גארי גריל אשר לבש את הבגד המדובר, סיפרה לתקשורת המקומית: "מאבטחת אמרה לנו 'תצטרכו להישאר כאן עד שמנהל ישוחח איתכם'". מפקח הגיע למקום והסביר לשניים על מדיניות שאוסרת על הכנסת פרטי לבוש המציגים מסרים פוליטיים. "חשבתי לעצמי שהם בטח צוחקים עלינו", הוסיפה שמש. "גארי אוהב את הבגד ואת המסר שעליו. הוא באמת חשב שזו לא הצהרה פוליטית".

מי שהתרעם על האירוע הוא חבר הכנסת מטעם הליכוד, דן אילוז, שהינו יליד קנדה. אילוז הגיב ברשת: "הדרישה לשחרור החטופים היא מעל לכל פוליטיקה; מדובר בעניין של אנושיות בסיסית. מניעת כניסתם של אוהדים למשחק של טורונטו ראפטורס בגלל לבישת חולצה שקוראת להשבתם של החטופים היא חמורה. העובדה שהותרו מסרים פוליטיים בהרבה בעבר חושפת מוסר כפול, על גבול האנטישמיות. נכון לעכשיו, 134 חטופים מוחזקים בעזה, כולם נלקחו במהלך אחד ממעשי הטבח האכזריים ביותר בהיסטוריה. החופש שלהם הוא הכרחי".

גם אנשי ציבור בכירים בקנדה התקוממו. המועמד לראשות הממשלה, פייר פואלייבר, גינה את חברת MLSE שמפעילה את הארנה בטורונטו: "זו בושה שהם מנעו מהאוהד הזה להיכנס. MLSE חייבת להתנצל ולוודא שדבר כזה לא יחזור על עצמו".

חברת הכנסת לשעבר מיכל קוטלר-וונש, כיום שליחה מיוחדת מטעם משרד החוץ למאבק באנטישמיות, התייחסה גם היא: "החוק והמוסר מעל הכל, אלא אם כן מדובר ביהודים".

עוד בוואלה!

הידוען הסלובני שפרץ למגרש עם כאפייה: "נתניהו - היטלר מודרני"

לכתבה המלאה

קנדה ידועה במדיניות פתוחה יחסית כלפי מהגרים, ויש בה גידול טבעי של האוכלוסייה המוסלמית. על פי הלשכה לסטטיסטיקה של קנדה, ב-2011 אחוז האזרחים המוסלמים במדינה עמד על 3.2, אבל ב-2021 הוא גדל ל-4.9.

מאז שהתחילה המלחמה בעזה ובישראל, מתקיימות בקנדה כל העת הפגנות שהתחילו כפרו-פלסטיניות, אבל הפכו עם הזמן לאנטי-ישראליות. לפני כמה שבועות משטרת טורונטו דיווחה על עלייה של 53 אחוז בתלונות על תקריות על רקע אנטישמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully