וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידוען הסלובני שפרץ למגרש עם כאפייה: "נתניהו - היטלר מודרני"

אחרי המחאה שגרמה לעיכוב במשחק הנבחרת, חושפים בסלובניה את זהותו של הפורץ למגרש: שחקן קולנוע מפורסם, תומך נלהב בפלסטינים, שהשווה את ממשלת ישראל לגרמניה הנאצית (ומקבל במה נרחבת להשמיע את דעותיו). את ההסתה הוא המשיך גם אחרי שהוצא מהאולם

מחאה אנטי ישראלית במשחק הנבחרת בסלובניה/באדיבות איגוד הכדורסל

למחרת הניצחון על נבחרת ישראל, בסלובניה לא עוסקים בגיבור הניצחון קלמן פרפליץ' אלא ב"גיבור" אחר - שחקן הקולנוע והאקטיביסט פרנקי קק, שלקח אמש (ראשון) חלק פעיל במחאה נגד ישראל באולם ומחוצה לו. קק, שחקן מפורסם מאוד בסלובניה שמגדיר את עצמו כפעיל זכויות אדם וידוע כתומך נלהב במאבק הפלסטיני, היה האיש שפרץ למגרש לפני תחילת המחצית השנייה עם כאפיה והשתטח על הפרקט, מה שגרם לעיכוב קל בפתיחת הרבע השלישי.

בסלובניה דיווחו בהתלהבות על אקט המחאה של קק, שהוצא מהאולם על ידי מאבטחים כשהוא נראה מחויך ומרוצה מהסיטואציה. בשעת לילה מאוחרת קק העלה לרשת החברתית "X" (טוויטר לשעבר) תמונה שלו עם הכאפיה המדוברת מחוץ לאולם, והתרברב במעשיו. "בתקופה כזו של מחלוקות ברחבי העולם, חשוב לצאת מאזור הנוחות שלנו ולומר בקול רם וברור - ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים, וכשנתניהו מסתכל במראה, הוא רואה מולו את היטלר. הכדורסל היה משני לחלוטין הערב", כתב, וליבה את האש עם מספר תגובות שנאה בהמשך הערב, כולל קריאה פומבית לחתום על עצומה הקוראת להשעות את ישראל מאירועי ספורט בינלאומיים.

פרנקי קק, שחקן קולנוע ואקטיביסט סלובני, מוחה נגדישראל במשחק הנבחרת. מתוך טוויטר, עיבוד תמונה
קק לפני המחאה באולם/עיבוד תמונה, מתוך טוויטר
פרנקי קק, שחקן קולנוע ואקטיביסט סלובני, מוחה נגדישראל במשחק הנבחרת. מתוך טוויטר, עיבוד תמונה
ו"מחויך" אחרי המחאה/עיבוד תמונה, מתוך טוויטר

קק הוא כאמור שונא ישראל ידוע ומבקר באופן קבוע גם את ארצות הברית, אותה הוא מכנה "מדינת הטרור מספר 1 בעולם". הוא "זוכה" להשמיע את דעותיו הקיצוניות מעל כל במה אפשרית. אלו דברי ההסתה, למשל, שכתב בטור שפירסם בחודש דצמבר האחרון באתר "Siol", אחד הגדולים והפופולריים במדינה: "נתניהו הוא היטלר מודרני. המטרה הסופית שלו היא השמדה של כל הפלסטינים, והוא לא יעצור עד שישיג אותה. לא אכפת לו אם הם ימותו מהפצצות, מרעב או מזיהומים - אין לו שום רחמים. כשרואים את הממשלה שלו, מבינים שהמעגל נסגר. ישראל הפכה לגרמניה הנאצית. הצבא מכווין את העזתים האומללים בכל פעם למקום אחר, ואז מפציץ אותו ללא הכרה. נראה שמבחינתם חמאס נמצא בכל מקום".

לדעתו של קק, "העובדה שהתמיכה של הפלסטינים בחמאס רק עלתה אחרי ה-7 באוקטובר, היא ביטוי לייאוש, חוסר האונים והזעם שלהם, שיבואו לידי ביטוי בעתיד. וכמו שהחמאס הוא בעיה עבור הפלסטינים, נתניהו הוא בעיה עבור הישראלים. שניהם מוכנים להרוג כמה שיותר אנשים, בלי שום אבחנה. אבל יהיו לכך השלכות".

בציוץ: קק פורץ למגרש ונשכב על הפרקט

קק היה כאמור בין מובילי המחאה לפני ואחרי המשחק. לאורך המשחק מאחורי הספסל של הנבחרת, אוהדים קראו נגד ישראל, הניפו דגלי פלסטין ושלטים פרו-פלסטיניים, שהוחרמו על ידי המשטרה המקומית. על פי דיווחים בסלובניה, חלק מהמוחים לא היו סלובנים אלא איטלקים שגרים בסמיכות לעיר קופר, בה נערך המשחק. כך או אחרת, ההסתה נגד ישראל נראית בשיאה - ואת ההשלכות הנבחרת חשה על בשרה, גם במדינה שעל פניו לא נחשבת עוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully