וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הספידו אותנו, אבל גם במרץ נהיה באירופה": מכבי חיפה חוגגת

22.2.2024 / 7:00

דגו מנפץ את כל הסטטיסטיקות, המניות של כיוף רק עולות, פיירו (שוב) ענה למבקרים וההפתעה של שרי נתנה את האקסטרה. מכבי חיפה חוגגת הישג אירופי שכולו "לב ונשמה", מפנטזת על יריבה אטרקטיבית ובמקביל כבר מכינה שינויים לאשדוד

תקציר: גנט - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

1. שמחה אדירה במכבי חיפה אחרי ההעפלה לשמינית גמר הקונפרנס ליג. לאורך כל התקופה האחרונה דיברו בתוך המועדון על כך שהגעה לשלב כזה תסמל את ההתקדמות. אחרי העונה שעברה בה היו בשלב הבתים של ליגה האלופות, הירוקים רצו לרשום עוד עונה אירופית שתיזכר בהיסטוריה של המועדון ומשוכנעים שעמדו במשימה. "בעונה כזו, עם משחק בית אחד בלבד באירופה מאז שעלינו לשלב הבתים, להגיע לשמינית הגמר זה הישג עצום", קבע גורם במועדון. "כולם הספידו אותנו כבר בבתים בליגה האירופית ובסוף גם במרץ אנחנו עדיין באירופה".

בקבוצה החמיאו למאמן מסאי דגו שאחרי הניצחון הראשון בבלומפילד מאז 2011 וניצחון החוץ הראשון אי פעם של מכבי חיפה בשלב הבתים, הוביל את הקבוצה גם להישג אירופי כמוהו לא היה מאז 2007. "לאורך כל העונה ביקרו את מסאי ואת המינוי, והוא בשקט שלו ממשיך לעשות עבודה אדירה", החמיא גורם בקבוצה. הקבוצה הגיעה בשיא המוכנות ולמרות ההרחקה לא התפרקה ועמדה מצוין".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה. GettyImages
בועט ברצף אחרי רצף. מסאי דגו/GettyImages

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2. מי שספג ביקורות בעקבות הצהוב השני היה דניאל סונדגרן, כאשר בקבוצה חשו שהוא יכול היה להימנע מהרחקה, אך התגאו בכך שהתוצאה נשמרה גם בנחיתות מספרית ולמרות הלחץ המאסיבי של גנט. סונדגרן בכל מקרה היה מחמיץ את המשחק הבא, שכן הצהוב המוקדם שספג היה השלישי שלו. "המחצית השנייה הייתה רק לב ונשמה", אמר אחד השחקנים. "כל דקה הרגישה כמו חמש, אבל מה שחשוב שהעפלנו ועשינו היסטוריה".

מחר תנחת הקבוצה בארץ ותחל להיערך למשחק החוץ מול מ.ס אשדוד ביום ראשון. אחרי ששמטו שתי נקודות בדרבי, הירוקים יודעים שהם לא יכולים לאפשר לעצמם למעוד גם מול הדרומיים. דגו יערוך כמה שינויים בהרכב, כשבקבוצה היו מרוצים מאוד מהכניסה של פייר קורנו אחרי שנעדר בשבועות האחרונים. לורנצו שימיץ' ושון גולדברג צפויים לחזור להרכב, גם גדי קינדה ודניל לסובוי נמצאים בתמונת ה-11.

דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה לאחר הרחקתו. רויטרס
יכול היה להימנע מהרחקה. דניאל סונדגרן/רויטרס

3. בחודש נובמבר עוד קראו אוהדי מכבי חיפה וגורמים מסביב לקבוצה לעשות הכול כדי להחזיר את ג'וש כהן, וזאת לאור האכזבה מאיתמר ניצן וההתחלה המקרטעת של שריף כיוף. בחיפה החליטו לשים מבטחם בשוער הצעיר וזה החזיר בגדול על המגרש. בעיני רבים, כיוף היה המצטיין במשחק בגנט ויש לו מניות גדולות ביותר בהגעה לשמינית הגמר. כיוף רשם כמה הצלות מרשימות, במיוחד במחצית השנייה, והשאיר את הירוקים במשחק. "שריף מוכיח מפעם לפעם שהוא שוער נהדר", פרגן אחד מחבריו לקבוצה. "הוא גם נותן להגנה הרבה ביטחון".

עוד שחקן שזכה אתמול למחמאות הוא פרנזי פיירו, החלוץ רשם את שערו ה-12 במדי חיפה במפעלים האירופים והשתווה ליניב קטן במקום השני. פיירו רחוק שלושה שערים מהשיאן אלון מזרחי וכאמור יהיו לו עוד שני משחקים כדי לנסות להתקרב לאווירון. החלוץ מהאיטי ספג ביקורות אחרי הדרבי, ולא בפעם הראשונה מאז נחת בישראל, הגיע נחוש להוכיח ועשה זאת כבר בדקות הראשונות. החלוץ רושם מספרים מרשימים העונה הן בליגה והן באירופה (17 שערים בכל המסגרות) ובחיפה אמרו שהם משוכנעים שפיירו יתמודד עד הסוף על תואר מלך השערים גם בליגה.

שריף כיוף שוער מכבי חיפה לצד טאריק טיסודאלי גנט. GettyImages
הולך ומשתפר. שריף כיוף/GettyImages

4. לפני המשחק חיכתה לשחקני מכבי חיפה הפתעה, כאשר חברם לחדר ההלבשה עד לא מזמן, צ'ארון שרי, הגיע לגנט כדי לתמוך ולעודד אותם. ההולנדי הושאל לניימיכן בשל העובדה שבנו לא יכול לטוס והרצון להיות לצידו, ומציג עד כה יכולת מרשימה מאוד. שרי שמחובר מאוד לשחקנים ולמועדון, היה נחוש להגיע ולראות שוב את חבריו. ההולנדי דרבן את השחקנים ואמר להם שאין לו ספק שהם יפעלו ויהיו אלופים בסוף העונה.

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי. ברני ארדוב
נתן כוח. צ'ארון שרי/ברני ארדוב

5. כעת בחיפה יחכו להגרלה שיכולה לספק משחקים מסקרנים מאוד מול ליל, אסטון וילה, פנרבחצ'ה ופיורנטינה בין היתר. בחיפה מאוכזבים מהעובדה שהסיכויים שהמשחק יתקיים בישראל קלושים, בייחוד לאור העובדה שאלופת ישראל היא זו שתארח את המשחק הראשון. בחיפה היו רוצים לראות קבוצה גדולה דוגמת פיורנטינה או אסטון וילה שמגיעות לעיר, אך ככל הנראה יארחו בהונגריה. במועדון יודעים שהגרלה מול קבוצה אטרקטיבית עשויה להביא אלפי אוהדי חיפה גם להונגריה.

בחיפה לא קיבלו נקודת דירוג על ההעפלה, אך הניקוד של הליגה הישראלית עלה בנקודה אחת. כמו כן, הירוקים הגדילו את המענקים הכספיים העונה מאירופה בשל ההישג לכ-12 מיליון יורו. בחיפה יכולים להוסיף לעצמם שתי נקודות דירוג אם ינצחו באחד המשחקים בשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully