וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירלנד לא מתחרטים על הביזיון מול ישראל: צריך שכולם יעשו את זה

איגוד הכדורסל האירי ממשיך לתמוך בהחלטה לשחק מול נבחרת הנשים של ישראל, אבל לא ללחוץ ידיים, יו"ר האיגוד קורא לתגובה של פיב"א וטוען: "ההערות של הישראליות היו מתסיסות"

תקציר כדורסל ספרדי: בראוגן - ריאל מדריד 80:73/ספורט1

נבחרת אירלנד בכדורסל נשים לא מתחרטת על היחס המחפיר שלה במפגש מול ישראל בשבוע שעבר, כשסירבה ללחוץ ידיים, אבל גם לא מתחרטת על כך שלא החרימה את המשחק. אירלנד שיחקה מול ישראל בבירת לטביה ריגה ביום חמישי, והובסה 87:57, אבל לפני המשחק הקודם נשמעו קריאות באירלנד להחרים את המשחק לאור המלחמה בעזה.

יו"ר איגוד הכדורסל של אירלנד, ג'ון פיהאן, אמר כי הכדורסל האירי ספג איומים שיעמוד בפני סנקציות כבדות ועונשים אם האיגוד לא ימלא את התקנון. האירים טוענים שהיו מפסידים "דור שלם של שחקנים" אילו היו מחרימים את משחק מוקדמות היורובאסקט נגד ישראל.

לפי פיהאן, פיב"א הבהירה לאיגוד הכדורסל של אירלנד שהם ייקנסו ב-80,000 יורו אם לא ישחקו ביום חמישי וקנס נוסף של 100,000 יורו אם לא יעלו למשחק הגומלין בנובמבר. אירלנד גם עלולה הייתה לעמוד בפני הרחקה מתחרויות פיב"א.

כעת האיגוד האירי מתעקש להצדיק את ההחלטה שלא ללחוץ ידיים ליריבות הישראליות כאקט של מחאה. הנבחרת הישראלית ואנשיה האשימו את האירים באנטישמיות, אבל פיהאן דוחה את ההאשומת וטוען: "עשינו מה שנכון לספורט".

כעת פיהאן קורא לפיב"א לקחת אחריות ולקבל החלטות עתידיות בנוגע לשאלה האם יש לשחק משחקים כאלה או לא, וכיצד יש לבצע לפני המשחק מחוות "מורכבות" כמו לחיצות ידיים.

"אף איגוד, בשום מקום, לא רוצה להיות בעמדה הזו", אמר. "לאחר שאמרתי את זה, אני חושב שיצאנו מזה מאוד חזקים. המציאות היא שזה מצב קשה. אני מקווה שזה ייפתר בזמן הקרוב, אבל, בסופו של דבר, זה יהיה תלוי בפיב"א. אנחנו לא יכולים לעשות את זה בבידוד.

"החלטות מסוג זה צריכות להיעשות כמכלול. פיב"א תצטרך לוודא שיש תמיכה ונכונות ברחבי אירופה לעשות זאת. אתה לא יכול לעשות את הדברים האלה לבד, אתה בסופו של דבר פוגע בעצמך ולא באף אחד אחר. אנו מקווים שהכל ייפתר. בואו נהיה כנים, כולם רוצים שלום ומקווים שזה יקרה בעתיד הקרוב".

אירלנד התמודדה עם לחץ להחרים לחלוטין את המשחק, שהועבר ללטביה מישראל עקב המלחמה. מאמן ישראל שרון דרוקר האשים את אירלנד באי כיבוד הספורט, בעוד השחקנית דור סער אמרה שנבחרת אירלנד "די אנטישמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איגוד הכדורסל של אירלנד טען שההערות היו "מתסיסות ולא מדויקות לחלוטין", ופיהאן מתעקש שהם קיבלו את ההחלטה הנכונה לשחק אבל למחות. "בסופו של דבר, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו לא מוציאים אף אחד מהספורט שלנו וזה בדיוק המקום שהיינו צריכים להיות", אמר. "זה היה שבוע קשה אבל אני חושב שהספורט נמצא במקום מצוין ומתקדם בצורה חיובית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully