וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה באמת תלוי במכבי חיפה: הירוקים פייבוריטים נגד גנט

הסקוררים המובילים נמכרו, החלוץ המצטיין דעך באליפות אפריקה, הבלם היפני הוקפא באליפות אסיה והפציעות פגעו ברוטציה. בנובמבר היה מי שניבא ש"גנט תזכה באליפות", אבל היום היא רק מחפשת נתיב יציאה מהמשבר - ולא מוצאת. נגד מכבי חיפה היא לא תהיה פייבוריטית

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

באמצע נובמבר האחרון התראיין הקשר הבלגי ברכט דיאגרה ואמר: "לדעתי לגנט יש את הסיכוי הכי טוב לזכייה באליפות". דיאגרה ששיחק בקבוצה בשנים 2013-2020, ראה את האקסית נפרדת ב-1:1 מהמוליכה אוניון סן ז'ילואז ולמרות שהיא פיגרה אחריה ב-7 נקודות, הוא היה משוכנע. לקבוצה מפלנדריה היה רק הפסד אחד, היא שיחקה כדורגל טוב והעתיד בישר טובות.

שלושה חודשים לאחר מכן, גנט כבר מדורגת במקום השישי ויש לה 6 הפסדים. היא סופרת 5 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, היא צברה בהם נקודה מ-15 אפשריות והיא עדיין לא ניצחה ב-2024. בזמן הזה גם הודחה מהגביע ועם כאב הראש הזה תגיע למשחק החוץ נגד מכבי חיפה ביום חמישי בבודפשט (22:00, ספורט2), במסגרת הקונפרנס ליג.

מהמשבר העמוק בקבוצה הבלגית, עשוי (ואולי גם צריך) להיוולד עוד סיפור הצלחה בעונה המצוינת עד עכשיו של מכבי חיפה.

שחקני גנט לשעבר, גיפט אורבן, הוגו קאופרס. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
כבשו 29 שערים בחצי הראשון של העונה, ונמכרו בינואר. אורבן וקאופרס/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

הכול השתבש בחודש ינואר הקשוח. הוגו קאופרס שכבש 17 שערים בחצי עונה בכל המסגרות, נמכר לשיקגו מה-MLS תמורת 12 מיליון יורו וגיפט אורבן שמצא את הרשת 12 פעמים, עבר לליון תמורת סכום זהה. מאליק פופאנה בן ה-18 עבר לאותה ליון תמורת 17 מיליון יורו והכסף הושקע בכשרונות חדשים שעדיין מתאקלמים, לא התחילו לייצר וסובלים מפציעות.

ויש את טאריק טיסודאלי. החלוץ ההולנדי-מרוקאי התחיל את העונה מצוין ונתן לראשי גנט מספיק ביטחון למכור את אורבן וקאופרס. הוא הבקיע העונה צמדים נגד מכבי תל אביב וסטנדרד ליאז', הכניע את שרלרואה וגנק והגיע ל-15 שערים בכל המסגרות לפני שיצא לאליפות אפריקה.

טיסודאלי שיחק 17 דקות נגד זמביה בשלב הבתים ובשלושת המשחקים האחרים של נבחרת מרוקו ישב על הספסל. אחרי שבדצמבר הבקיע 5 שערים, בינואר המומנטום שלו התהפך. אליפות אפריקה פגעה לו בשטף ובהפסדים לאנדרלכט וסרקל ברוז' בשבוע וחצי האחרון, הוא נראה לא טוב.

האליפויות היבשתיות לא עשו טוב גם לבלם צויושי ווטנאבה ולקשר יון-סוק הונג - שניהם שחקני מפתח בגנט שבילו את חודש ינואר באליפות אסיה. ווטנאבה שיחק 8 דקות בלבד בנבחרת יפן והונג חזר ממש לפני כמה ימים והציג יכולת לא טובה נגד סרקל ברוז'.

"כל מה שהיה יכול להשתבש, אכן השתבש", אמר אמש כדורגלן העבר והפרשן בהווה, וים דה קוניק, "מה שקרה לגנט זה כמו חוק מרפי. שחקני הנבחרות של גנט חזרו מאוכזבים מהטורנירים ולא נראו טוב במשחקים שחלפו מאז. הם שיחקו מתחת לרמתם הרגילה".

עוד בוואלה!

כעס במכבי חיפה: "לא יכול להיות שבית הדין יקבע את גורל העונה"

לכתבה המלאה
מאמן גנט היין ואנהאזברוק. Isosport/MB Media, GettyImages
בתחילת השבוע אפילו המאמן ואנהאזברוק הודה: "אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות"/GettyImages, Isosport/MB Media

אם לא מספיקות המכירות של הכוכבים והירידה בכושר של אלו שנשארו, יש גם את הפציעות. הקפטן סוון קומס, שחקני ההגנה נוריו פורטונה וג'ורדן טורנאריגה והקשר ההתקפי אנדרו יולסאגר - כולם פצועים. אפילו שחקני הרכש של ינואר, מומודו לאמין סונקו ודייסוקה יוקוטה לא כשירים.

עם המטען הזה תתייצב גנט למשחק נגד מכבי חיפה שמכורח הנסיבות קצת פחות מעניין אותה כשהצרות בליגה הולכות ונערמות. אחרי ההפסד לסרקל ברוז' בתחילת השבוע, המאמן היין ואנהאזברוק אמר: "אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות. אם אני רוצה להעניק מנוחה לשחקנים, אנחנו צריכים לשחק נגד מכבי חיפה עם הנוער. אם אעלה בהרכב הכי חזק, אני לוקח סיכון ששחקנים מסוימים לא יהיו כשירים למשחק נגד אופן ביום ראשון".

גנט הרשימה בחלק הראשון של העונה והקלות בה השיגה את ה-0:2 על מכבי תל אביב באוקטובר, הבהירה שמדובר בקבוצה חזקה. אבל מאז הרבה דברים השתנו ומכבי חיפה תפגוש קבוצה במשבר, בינתיים גם לא מוצאת פתרונות איך לצאת ממנו. לאלופה הישראלית זו הזדמנות פז לעבור את הבלגים ולעלות לשמינית גמר הקונפרנס ליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully