וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה כבש ובישל, פ.ס.ז' ניצחה בלאנס לראשונה מאז 2014

מלך השערים הכין לברקולה וחגג את ה-19 שלו העונה ב-0:2 על סגנית האלופה, דונארומה עצר פנדל מוקדם. הפער בפסגה: 8 נקודות

תקציר: רבל - פריז סן ז'רמן 9:0/ספורט1

בצל הדיווחים השונים על עתידו של קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן חזרה הערב (ראשון) לליגה הצרפתית והגדילה את יתרונה בפסגה לשמונה נקודות בזכות 0:2 בחוץ על סגנית האלופה לאנס. ברסט המפתיעה עלתה למקום השלישי עם 0:2 על מונפלייה, ליל השיגה 0:3 ביתי על לוריין וליון נעצרה עם הפסד 3:1 בלה האבר.

לאנס - פריז סן ז'רמן 2:0

בניגוד ל-2023, אותה פתחה עם הפסד 3:1 באצטדיון בולאר-דלליס וכבר לא הייתה בלתי מנוצחת, הפעם פריז סן ז'רמן יצא עם שלוש נקודות מהמבצר של סגניתה וחגגה שם ניצחון ראשון מאז אוקטובר 2014. פז'מיסלב פרנקובסקי, שכבש בדקה החמישית בשנה שעברה, יכול היה לעשות את זה שוב בשלב מוקדם, אבל ג'אנלואיג'י דונארומה נשאר במרכז השער והדף ברגליו את הפנדל שלו בדקה השביעית. קיליאן אמבפה, שהתגאה במאזן הכיבושים המרשים שלו שעומד על יותר משער למשחק, הראה שהוא יודע גם לבשל עם מסירה טובה במתפרצת לבראדלי ברקולה שכבש בדקה ה-30 את שערו השני העונה. המארחת החסרה ממילא, עוד איבדה לפני ההפסקה את הבלם ג'ונתן גראדיט, שמנע מברקולה מצב הבקעה ודאי והורחק. היא בכל זאת כמעט השוותה, אבל דונארומה עצר את ניל אל עיינאווי בדקה ה-55 ופ.ס.ז' הבטיחה את הניצחון בדקה ה-89 עם אסיסט של דמבלה למי אם לא אמבפה, שהכניע את החבר לנבחרת בריס סמבה וחגג שער ליגה מספר 19 העונה.

בראדלי ברקולה פריז סן ז'רמן. GettyImages
כבש וסחט אדום. בראדלי ברקולה/GettyImages
ג'אנלואיג'י דונארומה שוער פריז סן ז'רמן עוצר פנדל של פז'מיסלב פרנקובסקי שחקן לאנס. רויטרס
נשאר במרכז השער ועצר את הפנדל. ג'אנלואיג'י דונארומה/רויטרס

ברסט - מונפלייה 0:2

הפתעת העונה בצרפת יצאה לפגרה עם חמישה ניצחונות ותיקו שגורמים לה לפנטז בקול רם על הופעה היסטורית במפעל אירופי ולפחות שיא חדש בליגה (המיקום הכי גבוה עד היום: מקום שמיני ב-1986/87), וכעת היא כבר במקום השלישי ששווה כרטיס לליגת האלופות. לפני סדרת משחקים קשוחה מול פ.ס.ז', ניס ומארסיי, ברסט המשיכה את הדהירה שלה עם ניצחון ביתי ראשון על יריבתה מאז אפריל 2008 וראשון בליגה הבכירה מאז ספטמבר 1987. הבלם ליליאן בראסייה, כנראה בהופעת פרידה לפני המעבר למילאן, סייע להגנה לשמור שוב על שער נקי במשחק חמישי ברציפות וגם ההתקפה עבדה היטב. הוגו מאנייטי עבר את השוער וכבש בדקה ה-48 אחרי הכנה של מהדי קמארה, והמחליף ז'רמי לה דוארון סגר עניין בתוספת הזמן לאחר בישול של ז'ונאס מרטן שעוד לפני כן בנה את ההתקפה עם עקב מבריק.

שחקני ברסט חוגגים. LOIC VENANCE/AFP, GettyImages
גם הפגרה לא עצרה את הפתעת העונה. שחקני ברסט חוגגים/GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

לה האבר - ליון 1:3

רצף הניצחונות של ליון (שלושה בליגה ואחד בגביע) הגיע לסופו במגרשה של העולה, שהצליחה שוב לכבוש שלושה שערים אחרי ה-1:3 הביתי על ניס, וזאת למרות חיסורים רבים בהתקפה. הבלם גוטייה לוריס נגח פנימה בדקה ה-18 וחגג שער בכורה בליג 1 דווקא מול הקבוצה שאחיו הוגו הגן בעבר על שערה. ג'ון אובריאן הורחק בדקה ה-30 ועמנואל סאבי ניצל זאת כדי להתעלל בהגנת ליון ולהכפיל את היתרון בדקה ה-50. אלכסנדר לקאזט נותר חופשי ברחבה וצימק אחרי הכנה של ריאן שרקי בדקה ה-54, אבל המגן השמאלי כריסטופר אופרי ירה לחיבורים של אנתוני לופס שמונה דקות לאחר מכן וחגג גם הוא שער בכורה שהוריד את האורחת שוב אל המקום ה-16 שמוביל למבחנים. ליון איבדה בדקה האחרונה גם את דויה צ'אלטה-צאר הקרואטי שהורחק, לה האבר מקדימה אותה בשש נקודות.

גוטייה לוריס שחקן לה האבר חוגג שער. LOU BENOIST/AFP, GettyImages
כבש את הקבוצה בה אחיו כיכב. גוטייה לוריס/GettyImages, LOU BENOIST/AFP

משחקים נוספים

ליל - לוריין 0:3
לליל: ג'ונתן דייויד (37), רמי קאבלה (90), אדון ז'גרובה (90+3)

נאנט - קלרמון 2:1
לנאנט: פלורן מולה (47). לקלרמון: שמאר ניקולסון (29), ג'ים אלבינה (89)

מץ - טולוז 1:0
לטולוז: ונסן סיירו (12 בפנדל)

המחזור ה-19 ייערך רק בעוד שבועיים, כאשר סוף השבוע הבא בצרפת יוקדש לטובת שלב 32 האחרונות בגביע. האלופה פריז סן ז'רמן תתארח אצל אורליאן מהליגה השלישית, מחזיקת הגביע טולוז תתארח למחרת אצל רואן (גם היא מהליגה השלישית) והמשחק המרכזי יפגיש בין ראן למארסיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully