וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-גאזי והעיתונאי שתמך בישראל, ראש בראש: "פחדנות מוסרית"

פירס מורגן גינה את הדחת הקפטן היהודי בדרום אפריקה, השחקן ששוחרר מיינץ: "איפה היית כשאני פוטרתי כי התנגדתי להרג חפים מפשע?" וכיצד השיב העיתונאי?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.1/ספורט1

הכדורגל הגרמני הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל החל מה-7 באוקטובר, כשביטוי מובהק לכך היה הצעד של מיינץ שהחליטה להתיר את חוזהו של אנואר אל-גאזי. כזכור, הכדורגלן ההולנדי ממוצא מרוקאי העלה לרשתות החברתיות שורת מסרים קיצוניים ואף האשים את ישראל ברצח עם. אמש (שישי), בנסיבות די מפתיעות, אל-גאזי פתח בעימות ברשתות החברתיות מול פירס מורגן, העיתונאי הבריטי שתומך בישראל.

מורגן התייחס לידיעה המרתיחה לפיה הקפטן היהודי של נבחרת דרום אפריקה עד גיל 19 בקריקט הודח מתפקידו, לכאורה בשל "סיבות בטחוניות". "הדיחו אותו מתפקידו כי הוא יהודי?", תהה מורגן, "זו פחדנות ובושה מוסרית מצד נבחרת דרום אפריקה".

כאן נכנס לתמונה אל-גאזי, שטען לדו פרצופיות מצידו של מורגן. לטענתו ההתנגדות לענישה נגד הקפטן הדרום אפריקאי שהודח בשל תמיכתו בישראל אינה עומדת בקנה אחד לצד שחרורו ממיינץ בעקבות עמדותיו הפרו פלסטיניות.

"היי פירס, טוב לראות שאתה מדבר על פחדנות מוסרית בהקשר של הקונפליקט בין ישראל לעזה", כתב ועקץ אל-גאזי, "כנראה פספסתי את הפוסט שלך כשאני פוטרתי ממיינץ כי התנגדתי להרג של ילדים חפים מפשע וסירבתי לכך שישראל לא תצטרך לתת דין וחשבון. האם הדת שלי, שהיא כמו של הילדים בעזה, אומרת שאני לא חשוב?"

אנואר אל גאזי מיינץ. GettyImages
נאבק בפירס מורגן. אל-גאזי/GettyImages

מורגן הוסיף עקיצה משלו והתייחס לשתיקה של אל-גאזי נוכח מעשי חמאס: "בטח פספסתי את הפוסט שלך נגד אירועי ה-7 באוקטובר. פוטרת כי סירבת לחזור בך מהתמיכה במנטרה 'מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית' שהחמאס משתמש בו כדי לקדם את השמדת ישראל".

אל-גאזי טען כי בביטוי "מהנהר ועד הים" נעשה שימוש לראשונה בשנות ה-70 בכלל על ידי מפלגת הליכוד, ושמורגן "פספס את הפוסטים שלי בהם התנגדתי להרג של כל החפים מפשע, לאיסלמופוביה ולאנטישמיות"?

אל-גאזי בן ה-28 שיחק בארבע מדינות שונות במהלך הקריירה. הוא החל את דרכו בבוגרים באייאקס, ומאז שיחק גם בליל, אסטון וילה, אברטון, פ.ס.וו איינדהובן וכאמור מיינץ ששחררה אותו עקב דבריו. בשנת 2015 אל-גאזי ערך שתי הופעות במדי נבחרת הולנד אך ב-2022 הסכים לעבור ולייצג את נבחרת מרוקו, שבמדיה טרם ערך בכורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully