וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למשפט בהאג: הקפטן היהודי של דרום אפריקה בקריקט הודח

דייויד טיגר הביע את תמיכתו בישראל ובלוחמי צה"ל במהלך אוקטובר. שבוע לפני אליפות העולם עד גיל 19, הודיעה דרום אפריקה על הדחתו מהתפקיד "מסיבות ביטחוניות"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.1/ספורט1

במקביל לדיון בבית הדין הבין לאומי בהאג שהחל אתמול (חמישי) בעקבות תביעת דרום אפריקה שטוענת כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה, ב-ESPN נחשף סיפור נוסף שמדגיש עד כמה דרום אפריקה מייצגת מדיניות אנטי ישראלית.

בשבוע הבא תצא לדרך אליפות העולם עד גיל 19 בקריקט ואחת הנבחרות שמשתתפות בתחרות היא דרום אפריקה, שהקפטן שלה הוא השחקן היהודי דייויד טיגר. הוא היה הקפטן שלה עד הבוקר, אלא שכעת הודח מתפקידו בעקבות תמיכתו הגורפת בישראל ובחיילי צה"ל.

דייויד טיגר, שחקן קריקט יהודי מדרום אפריקה. טוויטר, צילום מסך
דייויד טיגר, שחקן קריקט יהודי מדרום אפריקה/צילום מסך, טוויטר

טיגר נבחר במהלך חודש אוקטובר בתור "הכוכב העולה" בטקס שנערך ועל הבמה אמר אז: "אני זכיתי בתואר, אבל הכוכבים העולים באמת הם לוחמי צה"ל שאני רוצה להקדיש להם את הזכייה. להם, למדינת ישראל ולכל החיילים והאנשים שבזכותם אנחנו יכולים לחיות".

בשל אותם דברים, שבוע לפני שהאליפות יוצאת לדרך וכאמור במקביל למשפט בהאג שהחל אתמול, הודיעה דרום אפריקה על לקיחת תפקיד הקפטן מטיגר "מסיבות ביטחוניות. תפקידו כקפטן עלול להוביל לסכסוך ואפילו לאלימות, כולל בין קבוצות מפגינים. נודע לנו שצפויות להתקיים הפגנות הקשורות למלחמה בעזה ושהעובדה שהוא הקפטן מעמידה אותו הסיכון ולכן החלטנו לפעול, כדי להגן על האינטרסים והפעילות של כל המעורבים - שחקני הנבחרת, אנשיה ודייויד בעצמו", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אריק קפלן. יחצ,
שיגר הזמנה בתגובה. קפלן/יחצ

נשיא התאחדות "אילת" אריק קפלן מסר בתגובה: "החלטת איגוד הקריקט הדרום אפריקני נגועה באנטישמיות ושנאה ומכניסה פוליטיקה לתוך הספורט. החלטה הזויה זו של איגוד הקריקט מצטרפת לתביעה המקוממת נגד ישראל בהאג. לצערנו, השנאה לישראל הגיעה לאזרחים היהודים בדר' אפריקה. אנו מחזקים את דיוויד ואת כל הקהילה היהודית ביוהנסבורג ובדר' אפריקה.

"התאחדות אילת, שענף הקריקט הוא חלק ממנה, יצרה קשר והזמינה את דייויד (שנמצא כעת במחנה אימונים לקראת אליפות העולם) להגיע לישראל לאחר התחרות, להתרשם מהמדינה היפה שלנו , לפגוש את ראשי ענף הקריקט בישראל וכמובן לאמן וללמד כאן את הענף, שהינו אחד מענפי הספורט הכי פופולריים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully