וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציגה מדובאי ביורוליג החל מ-2024/25". בספרד חושבים גם ש"עתיד מכבי ת"א בספק"

הסכום שיקבלו 13 בעלות המניות, הרמז של מנכ"ל הליגה והסימנים המדאיגים שקיבלו מכבי תל אביב וצסק"א מוסקבה. וגם: רמז להפועל ירושלים?

תיקתקנו, 10.1/ספורט1

מסתמן שהאפשרות שעלתה לאוויר בחודשים האחרונים תקבל חותמת רשמית, בין אם בטווח הקרוב או במועד סמוך יותר לעונה הבאה: ב-2024/25 צפויה להיות נציגה מדובאי ביורוליג. האישור הסופי עשוי להגיע אחרי אסיפת הוועד המנהל שמתוכננת לחודש הבא.

לפי "מונדו דפורטיבו", המהלך שקודם על ידי ראשי פנאתינייקוס, באיירן מינכן, ברצלונה ופנרבחצ'ה יוליד הכנסה של מיליון יורו לעונה, בחמש השנים הקרובות, עבור כל אחת מ-13 הקבוצות המחזיקות ברישיון A. מהאמירות יגיעו ליורוליג 150 מיליון יורו שישולמו על פני שש שנים. בדיווח בספרד נטען כי למרות שהצביעה בעד כניסתה של קבוצה אמירתית לליגה, החלטה שהתקבלה פה אחד על ידי כל חברות הדירקטוריון, מכבי תל אביב הביעה "התנגדות פנימית" למהלך.

בריאיון שסיפק ל"באסקטניוז" ובו התייחס גם לנושא הביתיות של מכבי תל אביב, מנכ"ל היורוליג פאוליוס מוטייונאס אישר את התווספות הקבוצה החדשה, כאשר נשאל מה הסיכויים שזה יקרה בעשרת החודשים הקרובים. "50 אחוז", ענה, "אבל אני אומר את זה בפתיחות מלאה - הליגה ואני מעולם לא היינו בתהליך הזה. אני לא רוצה להתחייב. כשאתה חושב שפתחת את העמוד האחרון לדיון, נפתח עמוד נוסף ואתה רואה שיש עוד 20 נקודות לסגור".

מוטייונאס התבקש להתייחס גם לקריטריונים לקבלת כרטיס כניסה חופשית (Wild Card) ליורוליג, ושלח ספק רמז להפועל ירושלים, שעם הבעלים שלה מתן אדלסון הוא נפגש ממש שלשום: "אני לא אוהב את פרויקטי השוגר דדי, שמישהו מגיע ואומר 'נשקיע מיליונים, אנחנו רוצים לשחק ביורוליג ולזכות בה'. הקריטריון שלי ברור - אתה חייב להראות תוצאות".

שלוש הקבוצות שמעמדן ביורוליג בספק לאור הכניסה המסתמנת של המתחרה מדובאי הן ולנסיה, וילרבאן ואלבה ברלין, כשמצבה של הקבוצה הספרדית פחות יציב לעומת השתיים האחרות. כמו ולנסיה, גם אלבה מחזיקה בכרטיס חופשי לשנה אחת, אבל מעמדה בעיני ראשי המפעל חזק יותר, ואילו וילרבאן, למרות הישגיה העלובים מבחינה ספורטיבית, מחזיקה ברישיון A וחזקה פוליטית בזכות הבעלות של טוני פארקר.

עוד בוואלה!

מנכ"ל היורוליג: "עניין של זמן שמכבי תארח בת"א, כרגע זה לא ריאלי"

לכתבה המלאה
שמעון מזרחי, מכבי תל אביב. לירון מולדובן
זה ייתכן? מזרחי/לירון מולדובן

עוד נטען כי קיימת אפשרות שמכבי תל אביב תורחק מהיורוליג בעוד שנה. על פי הדיווח, החוזה של קבוצות הליגה עם חברת הניהול וההפקה IMG מסתיים ב-2025. אם לא יחודש, כל האפשרויות נפתחות מחדש. על הרקע הזה נכתב כי "הנקודה האחרונה מעלה ספקות באשר להמשך דרכן של קבוצות כמו צסק"א מוסקבה ומכבי תל אביב, על רקע המצב הפוליטי במדינות שלהן".

כזכור, הנהלת היורוליג כבר דנה באפשרות הרחקתה של מכבי תל אביב, כשמספר קבוצות הביעו התנגדות להשתתפותה של האלופה הישראלית במפעל על רקע המלחמה בעזה. בסופו של דבר הוחלט להשאירה, אך עם זאת, ייתכן שלא נאמרה המילה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully