וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים הקלאסית: כשהצגה התקפית הופכת ללחץ מהיציע

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 7:43

בית"ר ירושלים רשמה 60 דקות של הצגה אך הייתה קרובה מאוד לאבד את הניצחון. על הטריו ההתקפי החדש של בית"ר, מה תורם פרד פריידיי ואיך המספרים בהתקפה מתחילים להסתדר

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי פתח תקוה 2:3/ספורט1

עוד ערב קלאסי של בית"ר ירושלים אמש (ראשון) בטדי. מצד אחד 60 דקות מהטובות של בית"ר בשנים האחרונות, אותן אבוקסיס אף הגדיר כ"אולי הטובות ביותר בקריירה שלי כמאמן", אך מנגד, יורדים מהמגרש ב-2:3 עיקש לאחר דקות מורטות עצבים עם מכבש של מכבי פתח תקוה בדקות האחרונות על סף שער שיוויון, או כמו שסיכמו במועדון - "מפחיד לחשוב איך הייתה האווירה כאן אם זה היה מסתיים בתיקו".

וכן, כמו במשחק הבית הקודם מול הפועל באר שבע, בית"ר יורדת למחצית ב-1:3 לאחר הצגה של כדורגל, אך איכשהו ה-2:3 מכניס אותה ללחץ, השחקנים מקבלים רגליים כבדות ובסיום רק רגעים הרואיים של מיגל סילבה, לי און מזרחי וצמד הבלמים גוטליב ודהן נתנו לקבוצה את הניצחון המיוחל.

ירדן שועה בית"ר ירושלים. דני מרון
רגעים נהדרים, רגעים מלחיצים. בית"ר/דני מרון

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

האמת, באנרגיות של בית"ר ירושלים, אתמול הכדורגל באמת חזר, עם עשרת אלפים צופים בטדי באווירה מדהימה מרגע הפתיחה, זאת הייתה מחצית שבגללה אנשים כל כך אוהבים את המשחק הזה. שועה היה שם גם בשנה שעברה, אך ההשתלבות של עדי יונה וטימוטי מוזי בעונה הזאת עיצבה לבית"ר משחק התקפה איכותי שנכון לשבועות האחרונים שווה לא מעט מצבים בכל משחק.

גם פרד פריידיי. ההחמצות האלה בסוף ייכנסו. הוא לא שווה 15 שערים בעונה כמו ניקולאסקו אבל כן יוכל לתת את המנה המכובדת שלו. ההבדל הוא שפריידיי נותן את הגוף בשביל הקבוצה. 10 איומים לשער של בית"ר אתמול החלו מכדורים שהוא קיבל קודם עם הגב. הוא היה מעורב בגול הראשון והשני, לקח את שני הבלמים של פתח תקוה עליו, עשה תנועה לעומק, מאוד רצה אבל זה לא נכנס.

העבודה שלו מייצרת לא מעט עבור אחרים. בניגוד לעונה שעברה, בית"ר מקבלת הרבה מאוד שערים מהמעטפת: שועה, מוזי, יונה ומורוזוב עם 9 שערים במשחקים נגד נתניה, באר שבע ואתמול. על הנייר היא אמורה לקבל כמה שערים גם מתומא, מיירון ג'ורג' או חלוץ נוסף ואט אט מגיעה למכסת שערים לא פחותה מזאת של העונה שעברה.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם ירדן שועה. דני מרון
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם ירדן שועה/דני מרון

במספרים - בית"ר כבשה בעונה הסדירה של העונה שעברה 38 שערים ב-26 משחקים, העונה היא כבר על 19 לאחר 13 מחזורים, כשההתקפה התחברה רק במחזורים האחרונים. רק 3 קבוצות הבקיעו יותר העונה - מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, וזה אומר לא מעט על ההתייצבות של החלק הקדמי.

ברמת הספיגה בית"ר חייבת להשתפר. בעונה שעברה היא ספגה 26 שערים בסיבוב הראשון וסך הכל 47 בעונה הסדירה. העונה היא על 18 בסיבוב הראשון אך לפחות ברמת הטעויות הפטאליות היא יציבה בשני המשחקים האחרונים וסופגת שערים מרגליים כבדות וחוסר ביטחון של השחקנים בעקבות המשחקים האחרונים, למרות שאדי גוטליב ואורי דהן עושים בסך הכל עבודה טובה.

ירדן שועה בית"ר ירושלים. דני מרון
ירדן שועה בית"ר ירושלים/דני מרון

בנוסף, בתוך כל הפרגון לאווירה בטדי אתמול, הקהל של בית"ר חייב להתבגר. לא יכול להיות שמאמן יחשוש לבצע פעולות בשל תגובות הקהל. אתמול ירדן שועה היה עייף לאחר שעבר מבחן כשירות לפני המשחק, תומא היה האופציה על הספסל וקיבל הוראה להיכנס למשבצת שלו ופשוט ללחוץ על הבלמים יחד עם החלוץ וכמובן לעשות הגנה, אך הקהל ישר החל בשריקות בוז. אלו שריקות בוז שהחלו בכל פעם שהקבוצה עוברת ל-3 בלמיםף ואיכשהו זה גם משנה אנרגיות ביציע ונותן דחיפה ליריבה. גם אם הקהל לא מסכים עם המאמן, וזאת זכותו, זה לא צריך לבוא על חשבון התמיכה בשחקנים והקבוצה ברגעים בהם הם הכי זקוקים להם.

אבוקסיס אמר על כך בסיום: "אהבתי שהיציע המזרחי המשיך לעודד גם ב -2:3, ככה זה צריך להיות. ירדן היה בכלל בספק למשחק, אי אפשר להיכנס לדין ודברים אחרי כל חילוף, אנשים לפעמים לא מבינים מה קורה בתוך הקבוצה, צריך לתמוך בקבוצה ובשחקנים כל הזמן, אני רק רוצה לעזור לקבוצה להצליח, יש עומס מטורף והשחקנים זקוקים לקהל עד הסוף".

לי און מזרחי, שלקח בשתי ידיים את ההזדמנות באגף שמאל, התראיין לראשונה בסיום, ואמר: "אני מאדו שמח על הקרדיט שנותנים לי. לא גדלתי בתור מגן אך התפקיד הזה עושה לי טוב, הצוות נותן לי גב ואני עובד עם האנליסטים שמראים לי איך להשתפר בתפקיד הזה כל הזמן. הסיום? מטבע הדברים שמקבלים גול הולכים קצת אחורה. זאת תקופה עמוסה ממש עם סגל קצר, לפעמים צריך למצוא את השילוב הנכון להחזיק את המשחק, סך הכל הייתה עבודת הגנה טובה". על ההצלה בתוספת הזמן אמר: "יוסי כל הזמן עובד איתנו ודורש סגירות אלכסוניות, שמח שהגעתי לכדור הזה ושמח שהייתי שם".

לקראת הפועל חיפה בחמישי, טימוטי מוזי ככל הנראה מתח את השריר וייעדר, גם מיירון ג'ורג לא צפוי להיות כשיר ובית"ר תיאלץ להתמודד עם סגל חסר מאוד בחלק הקדמי, כמעט ללא אופציות מהספסל.

הקבוצה הביעה עניין בסוף פודגוראנו ממכבי חיפה. עדיין לא ברור אם ניתן יהיה לצרפו ובאילו תנאים, אבל האפשרות נבדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully