וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה הגיע ל-180 שערי ליגה, פ.ס.ז' ספגה 1:1 בדקה ה-94

החלוץ דייק בפנדל (66) ועלה למקום התשיעי בטבלת כובשי כל הזמנים בצרפת, אבל ג'ונתן דייויד השווה עבור ליל בשניות הסיום ועצר את רצף הניצחונות של המוליכה. הפער בפסגה: חמש נקודות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום, 15.12/ספורט1

אחרי ההישרדות בליגת האלופות ולפני הגרלת שמינית הגמר, פריז סן ז'רמן סיימה הערב (ראשון) שוב ב-1:1 כמו בדורטמונד, רק הפעם נותרה מתוסכלת בגלל שוויון של ליל בתוספת הזמן שהעמיד את יתרונה בפסגת הליגה הצרפתית על חמש נקודות. ברסט צמודה לליל הרביעית בזכות 0:2 בדרבי בנאנט ומארסיי מיד אחריהן בזכות 1:2 על קלרמון האחרונה.

ליל - פריז סן ז'רמן 1:1

למרות דקות נהדרות בדורטמונד, אלופת צרפת נזקקה לישועה מצד ווארן זאיר-אמרי בן ה-17 כדי להימנע מהדחה מביכה כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות. לפני שתגלה מי היריבה בשמינית הגמר, רצף שמונת הניצחונות של פ.ס.ז' נבלם על ידי ליל, שרשמה משחק 15 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות. קיליאן אמבפה הכניע את לוקא שבאלייה מהנקודה הלבנה בדקה ה-66 הערב וקטע לו רצף של 541 דקות ללא ספיגה. באפודה דיאקיטה גרם לפנדל עם עבירה על לוקאס הרננדז ומלך שערי הליגה חגג את ה-16 שלו העונה (תשעה יותר מהבא אחריו) וה-180 מאז הצטרף לליגה. בגיל 24, הוא כבר במקום התשיעי בדירוג כובשי כל הזמנים בליג 1. אדון ז'גרובה ניסה להפתיע בפתיחה, אבל הכדורים שלו לא היו למסגרת של ארנאו טנאס שמילא בשנית את מקומו של ג'אנלואיג'י דונארומה המורחק ובתוספת הזמן סיפק שתי הצלות גדולות, עד שנכנע לנגיחה מקרוב של ג'ונתן דייויד בריבאונד בדקה ה-94.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן בועט פנדל. רויטרס
אין לו תחרות במרוץ למלכות השערים. קיליאן אמבפה כובש/רויטרס
ג'ונתן דייויד שחקן ליל. רויטרס
נכנס כמחליף והשווה בצורה דרמטית. ג'ונתן דייויד/רויטרס

מארסיי - קלרמון 1:2

הקבוצה של ג'נארו גאטוזו אמנם הפסידה לברייטון ביום חמישי ותסתפק בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, אבל בליגה נמצאת כבר ברצף של ארבעה ניצחונות. פייר אמריק אובמיאנג, שפורח מאז המעבר ל-3-5-2, סיפק מסירה נפלאה בדקה ה-26 למגן הפנמי מייקל מוריו שכבש במשחק בית שני ברציפות. החלוץ מגאבון חטף כדור בדקה ה-42, אילימאן אנדיאיי שעונש ההרחקה שלו קוצר בעט בסיבוב ונעצר אצל השוער, אבל אמין חאריט עט על הריבאונד ונעץ את השני. קלרמון ניצחה 0:2 בסטאד ולודרום בפברואר 2022 ובעונה הקודמת התעלתה וסיימה במקום התשיעי בליגה, אבל העונה מתקשה מאוד וכעת ירדה אל המקום האחרון. ג'ים אלבינה, שותפו של אובמיאנג להתקפת נבחרת גאבון, צימק בנגיחה בדקה ה-58 אחרי קרן של מוחמד שאם.

שחקני מארסיי חוגגים עם מייקל מוריו. CHRISTOPHE SIMON/AFP, GettyImages
שוב כבש בסטאד ולודרום. מייקל מוריו/GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP

נאנט - ברסט 2:0

הדרבי בין ראן לנאנט הוא המרכזי בחבל ברטאן, אבל כרגע הקבוצה הבכירה של האזור היא בכלל ברסט, שממשיכה להרשים והשיגה ניצחון ראשון בסטאד דה לה בוז'ואר במסגרת הליגה הבכירה מאז דצמבר 1984. כמו אז, גם הפעם זה היה 0:2, כשהקשר הוגו מנייטי בעט פנימה מ-16 מטרים וחגג שער ראשון העונה (49) וסטיב מונייה הכפיל מריבאונד (57). הקבוצה של אריק רואה עם 13 נקודות מ-15 האחרונות וחזק במאבקים על הכרטיסים לאירופה, נאנט עם הפסד שני רצוף.

משחקים נוספים:

טולוז - ראן 0:0

לוריין - שטרסבורג 2:1
ללוריין: במבה דיינג (53). לשטרסבורג: דילן באקווה (14), קווין גמיירו (49)

מץ - מונפלייה 1:0
למונפלייה: מקסים אסטב (9)

המחזור ה-17 בליגה הצרפתית ייערך במלואו ביום רביעי (כל המשחקים בשעה 22:00). פריז סן ז'רמן תארח את מץ, ניס את לאנס, מונאקו תצא לטולוז ומארסיי תבקר במונפלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully