וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נמשך: ישראל יכולה לחלום על נציגה נוספת בליגת האלופות

הקמפיין ההיסטורי של מכבי תל אביב בקונפרנס ליג והניצחון הגדול של מכבי חיפה באתונה בדרך לשלב הפלייאוף, הובילו לכך שהסיכוי לראות שתי קבוצות ישראליות במוקדמות ליגת האלופות בעונת 2025/26 בהחלט קיים. אחרי שהסתיימו הבתים, זה הזמן לתמונת מצב

תקציר: גנט - מכבי תל אביב 3:1/ספורט1

בסוף השבוע הראשון של חודש אוגוסט, בתחילתה של עונת 2023/24 ועוד לפני שליגת העל יצאה לדרך, כבר היה ידוע שמכבי חיפה הבטיחה שלב בתים אירופי ושלמכבי תל אביב מצפה יריבה דיי נוחה בדרך לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. לכן, הרשנו לעצמנו כבר אז לחשוב על האפשרות שלישראל בעונת 2025/26 תהיה נציגה נוספת במוקדמות ליגת האלופות. קצת יותר מארבעה חודשים חלפו ואנחנו בהחלט בתמונה.

מכבי חיפה סיימה את שלב הבתים הליגה האירופית במקום השלישי והבטיחה את המשך מסעה בפלייאוף הקונפרנס ליג, בעוד שמכבי תל אביב עלתה לשלב הבתים ורשמה קמפיין היסטורי שבסיומו עלתה היישר מהמקום הראשון בבית לשמינית גמר הקונפרנס ליג. הירוקים סיימו עם חמש נקודות בטבלה בזכות שתי תוצאות תיקו וניצחון קריטי באתונה על פנאתינייקוס במחזור הסיום, בזמן שהצהובים ניצחו חמישה משישה משחקים בקמפיין שיא של קבוצה ישראלית. מדובר בלא מעט נקודות דירוג שצברו השתיים, כאלה שגם מסייעות רבות לישראל במאבק על שדרוג מעמדה בכדורגל האירופי - בתקווה שבסיום העונה נרוויח נציגה נוספת במפעל הכי יוקרתי שיש בקיץ 2025.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
תרומה משמעותית לניקוד של מדינת ישראל. ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

כמו בתחילת אוגוסט, גם עתה ניצבת ישראל במקום ה-16 בדירוג אופ"א והמאבק שלה עם נורבגיה ודנמרק על המקום ה-15 נמשך - את אוקראינה שהחלה את העונה מעלינו עקפנו, גם בזכות הניצחונות של מכבי תל אביב על זוריה, בעוד צ'כיה עקפה אותנו ומאיימת כבר על כניסה לטופ 10 בדירוג. בכל מקרה, אם עד סוף העונה נצליח לעקוף לפחות מדינה נוספת ולהתברג בין 15 המדינות המובילות, בעונת 2025/26 אלופת ישראל תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות וסגניתה תעפיל גם כן למוקדמות ותחל את דרכה בסיבוב המוקמות השני של מסלול הלא-אלופות.

ההגרלה של מכבי חיפה בקונפרנס ליג תתקיים ביום שני בצהריים ומכבי תל אביב תגלה את זהות יריבתה בשמינית הגמר רק ב-23 בפברואר, אבל עוד לפני שתתבהר זהות היריבות, יחד הן צברו עבור המדינה 7.25 נקודות והקפיצו את הדירוג של ישראל ל-29.625 נקודות בסך הכל, כאשר לנורבגיה יש 29.875 נקודות והיא נותרה עם מולדה ובודו גלימט במשחקי פלייאוף הקונפרנס ליג.

מצבה של המדורגת 14 יותר טוב. לדנמרק 31.450 נקודות - הדנים הצליחו לברוח במעט בזכות ההעפלה של פ.צ. קופנהאגן לשמינית גמר ליגת האלופות, אחרת ישראל בהחלט הייתה במרחק נגיעה ובאמונה שאפשר לעקוף גם את הדנים. עם זאת, יש לציין שפ.צ. קופנהאגן נותרה הדנית האחרונה לעונה זו במפעלים האירופיים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה חוגגים. רויטרס
המאבק נמשך. שחקני מכבי חיפה חוגגים באתונה/רויטרס

כפי שפרסמנו אתמול, מכבי תל אביב שלשלה לקופתה 8.09 מיליון יורו במהלך הקמפיין האירופי ועבורה ועבור אוהדיה צברה רק העונה 12 נקודות דירוג. לדירוג של מדינת ישראל הוסיפה 4.250 נקודות יקרות. בשמינית הגמר ניצחון בכל מפגש שווה שתי נקודות דירוג לקבוצה ותיקו נקודה אחת. אין בונוס על העפלה לרבע הגמר.

באשר למכבי חיפה, בסך הכל בקמפיין האירופי של 2023/24 צברו הירוקים מענקים בסך 11.078 מיליון יורו והעפלה לשמינית הגמר תזכה אותם ב-600 אלף נוספים. לניקוד של ישראל הוסיפה מכבי חיפה העונה 2.375 נקודות והיא עצמה צברה 4 נקודות דירוג במהלך שלב הבתים, בתקווה שתעבור את הפלייאוף ותוכל כמו מכבי תל אביב להמשיך לשפר את מאזנה שלה ואת של ישראל.

בתקווה שגם מכבי חיפה תעפיל לשמינית הגמר, ובתוספת מעידות של הקבוצות הנורבגיות שכמובן עדיף שלא יצליחו להתקדם מעבר לפלייאוף, כל תוצאה חיובית במפגשי שלב 16 האחרונות - גם בלי להעפיל לרבע הגמר - תציב את ישראל בעמדה שאפשר לחלום על שתי נציגות. נזכיר כי מכבי תל אביב העפילה לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות כאשר סיימה את העונה שלפני כן בליגת העל במקום השני.

מי הוא ספורטאי השנה?

ניקולה יוקיץ'
ארלינג הולאנד
נובאק ג'וקוביץ'
פטריק מהומס
נואה ליילס
ארמנד דופלנטיס
25186 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

אייטנה בונמטי
איגה שביונטק
סימון ביילס
שקארי ריצ'ארדסון
פיית' קיפייגון
טיגיסט אספה
18161 משתתפים

הטבלה לאחר משחקי שלב הבתים בכל המפעלים:

12. שוויץ 31.775
13. אוסטריה 31.600
14. דנמרק 31.450
15. נורבגיה 29.875
16. ישראל 29.625
17. יוון 27.925
18. אוקראינה 27.800

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully