וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו פאני או אולי פרנקפורט? האפשרויות של מכבי חיפה בקונפרנס ליג

אלופת ישראל האריכה את הקמפיין האירופי ותשתתף ביום שני בהגרלת שלב הנוקאאוט של המפעל השלישי בחשיבותו. היריבות האפשריות, התאריכים והמענקים שחצו כבר את רף 11 מיליון היורו

תקציר: פנאתינייקוס - מכבי חיפה 2:1/ספורט1

מכבי חיפה השיגה הערב (חמישי) את הניצחון המיוחל ביוון, חלפה על פני פנאתינייקוס ברגע האחרון עם 1:2 יוקרתי והאריכה לעצמה את הקמפיין האירופי, שהחל במוקדמות ליגת האלופות, נמשך בבתי הליגה האירופית וכעת יעבור לקונפרנס ליג. אלופת ישראל תשתתף ביום שני (15:00, ספורט1) בהגרלת שלב הנוקאאוט של המפעל השלישי בחשיבותו ותנסה להגיע דרכו אל שמינית הגמר. המשחק הראשון יהיה ב-15 בפברואר והגומלין שבוע לאחר מכן.

כמו יתר הקבוצות שסיימו במקום השלישי בליגה האירופית, מכבי חיפה תהיה בצד של הלא מדורגות ותוכל לקבל רק את סגניות הבתים מהקונפרנס ליג, כולל גנט שסיימה שנייה בבית של מכבי תל אביב אחרי שהפסידה לה 3:1.

האפשרויות:

סלובן ברטיסלבה
גנט
דינמו זאגרב
בודו גלימט
לגיה ורשה
פרנצווארוש
איינטרכט פרנקפורט
לודוגורץ

דין דוד עם פרנזי פיירו שחקני מכבי חיפה. רויטרס
הקמפיין האירופי מתארך. דין דוד/רויטרס

גם סלובן ברטיסלבה, אותה כבר עברה מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות, תהיה בין האפשריות כל עוד לא תעבור את ליל ותסיים בראש בית א' בקונפרנס ליג. בית ב' הוא הבית של מכבי תל אביב וגנט, דינמו זאגרב אמורה להיות הסגנית בבית ג' ובבית ד' זו תהיה ככל הנראה בודו גלימט, אלא אם תנצח בבלגיה ותחליף מקומות עם קלאב ברוז'.

מבחינה כספית, מכבי חיפה הוסיפה לקופה עוד 930 אלף יורו בזכות הניצחון הערב ועליית השלב. סך הכול, בקמפיין האירופי של 2023/24 צברו הירוקים מענקים בסך 11.078 מיליון יורו והעפלה לשמינית הגמר תזכה אותם ב-600 אלף נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מוחמד אבו פאני פרנצווארוש. GettyImages
יחזור לחיפה כיריב? מוחמד אבו פאני/GettyImages

איינטרכט פרנקפורט, שזכתה בליגה האירופית ב-2022 (ובגביע אופ"א ב-1980) ופירקו את באיירן מינכן 1:5 בליגה בשבת שעברה, מהווים כמובן את האפשרות הקשה מכולן. לפני כעשור כבר שיחקה פרנקפורט מול יריבה ישראלית, כשניצחה 0:2 בבית את מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית והפסידה לאחר מכן 4:2 בבלומפילד עם שלושער של ערן זהבי.

גם פרנצווארוש, שנמצאת במקום השני בליגה ההונגרית וסיימה את שלב הבתים בקונפרנס ליג ללא הפסד, פגשה בעבר רק את מכבי תל אביב והודחה על ידי במוקדמות הליגה האירופית. אלירן עטר קבע 0:1 בבלומפילד אחרי 1:1 במשחק בהונגריה. מוחמד אבו פאני מככב במדיה העונה עם 14 בישולים בכל המסגרות, כולל שלושה בשלב הבתים.

נציג ישראלי נוסף שמחכה בהגרלה הוא עומרי גנדלמן עם גנט, שכאמור הפסידה את ראשות בית ב' למכבי תל אביב ותיאלץ לשחק בשלב הנוקאאוט. הבלגים הגיעו בעונה שעברה עד לרבע גמר המפעל ונעצרו רק על ידי ווסטהאם שזכתה בו.

דינמו זאגרב הייתה אחת הקבוצות מהן קיוותה להימנע מכבי חיפה בהגרלות הקודמות העונה בליגת האלופות. אלופת קרואטיה מכרה רבים מכוכביה לאחר הכישלון במוקדמות, אבל מצמיחה כישרונות חדשים. היא הדיחה כזכור את הפועל באר שבע לפני ארבע שנים עם 0:5 במוקדמות ליגת האלופות (2:2 בטרנר) ולפני 22 שנה הודחה על ידי מכבי תל אביב בגביע אופ"א בעקבות שערי חוץ (2:2 בקרואטיה, 1:1 בישראל).

לגיה ורשה, אצלה נמצאים ז'וזואה ותומאש פקהארט ששיחקו בהפועל באר שבע, פגשה בעבר את הפועל תל אביב בבתי הליגה האירופית: ניצחה 2:3 בפולין והפסידה 2:0 בבלומפילד כשנכנעה לשערים של סלים טועמה ואביחי ידין.

לודוגורץ, אליה משתייך המגן דני גרופר שנעדר כבר תקופה ארוכה בגלל פיצעה, סיימה את שלב הבתים עם שלושה ניצחונות ופספסה את פסגת בית ח' בקונפרנס ליג רק בגלל הפרש שערים נחות מזה של פנרבחצ'ה. היא שיחקה בעבר רק נגד הפועל באר שבע, כשהודחה על ידי במוקדמות ליגת האלופות עם הפסד 2:0 בטרנר אחרי ניצחון 1:3 בבולגריה.

את סלובן ברטיסלבה כזכור כבר פגשה מכבי חיפה העונה וניצחה אותה 1:3 בבית ו-1:2 בסלובקיה במוקדמות ליגת האלופות. השוער הקנדי מילאן בוריאן, שפגש את הירוקים גם עם הכוכב האדום בשנה שעברה, ייעדר מהמשחק הראשון בגלל הרחקה.

בודו גלימט זכורה לקהל הישראלי מאותו מפגש כפול עם בית"ר ירושלים ב-1996 במוקדמות גביע אופ"א, אז הנורבגים חגגו עם 1:5 בטדי והרשו לעצמם להפסיד 2:1 בגומלין הביתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully