וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישייה המנצחת: הגיבורים הנשכחים של מכבי תל אביב ניצחו את אנאדולו

15.12.2023 / 7:25

בולדווין אכזב, ולא במפתיע, אנאדולו חזרה, ואז עודד קטש שלף חמישייה מפתיעה - תמיר בלאט הנהיג, קליבלנד לחץ וג'יימס ווב השתחרר. על הניצחון של מכבי תל אביב בשבוע שבו הקיצוץ במשכורות עלה על השולחן

תיקתקנו, 14.12/ספורט1

1.

מכבי תל אביב חזרה אמש (חמישי) למסלול הניצחונות ביורוליג כשגברה 86:95 על אנאדולו אפס הטורקית במשחק שנערך באולם הביתי של מכבי בבלגרד. הניצחון החזיר את מכבי לאזור הפלייאוף עם מאזן של שמונה ניצחונות מול שישה הפסדים, שלושה משחקים מתום הסיבוב הראשון במפעל.

הצהובים פתחו את המשחק מצוין, ברחו ליתרון 9 ברבע הראשון, לפני שרשמו כמעט שני רבעים חלשים מאוד, נתנו לאנאדולו להשתלט על ההתמודדות, כשנקודת המפנה הגיעה 4 דקות לתום הרבע השלישי, אז הכניס עודד קטש חמישייה שונה, הפך את המשחק וברבע האחרון הצליחה מכבי לשלוט בעניינים ולצאת עם הניצחון.

לורנזו בראון היה הקלע המוביל של הצהובים עם 21 נקודות ו-5 אסיסטים, כשבונזי קולסון מוסיף 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, אך מי שרושם על שמו את הניצחון לא פחות מהם היה תמיר בלאט עם 12 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. לג'יימס ווב היה משחק מצוין גם כן עם 14 נקודות. מנגד, וויד בולדווין היה חלש מאוד עם 4 נקודות ולא שותף כלל ברבע האחרון.

"ניצחון גדול על קבוצה טובה של אפס שהיו חסרים לה כמה שחקנים", סיכם לורנזו בראון את הניצחון, "נשארנו בפוקוס, לא דאגנו על מי חסר להם, וניצחנו את המשחק. תמיר טוב בשבילנו כל העונה, הוא בא ועושה את העבודה, הוא קלע נהדר, ורכז נהדר, יש לנו שחקנים שמביאים הרבה לשולחן וזה מה שאנחנו צריכים. עשינו הרבה עצירות ברבע האחרון. היינו צריכים את הניצחון הזה לשפיות שלנו, חזרנו לעמוד על הרגליים ואנחנו מחכים למשחק הבא".

תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
אמון מלא מהמאמן. בלאט/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

2.

החמישייה שהובילה את הקאמבק של מכבי ברבע האחרון הייתה רחוקה מלהיות שגרתית עבור הצהובים. תמיר בלאט ריכז, אנטוניוס קליבלנד סייע לו כגארד נוסף, ג'יימס ווב שיחק בעמדה מספר 3, ומתחת לסל שיחקו רומן סורקין וחסיאל ריברו. בהמשך, עזרו לגמור את המשחק בונזי קולסון ולורנזו בראון.

"יש משחקים שאתה צריך למצוא את ההרכב המסוים הזה שיסיים את העבודה", סיפרו במועדון, "זה ניצחון שונה, ניצחון של השחקנים שפחות מקבלים את הקרדיט. גם תמיר, גם ג'יימס וגם קליבלנד שהיה חשוב מאוד ברבע האחרון".

"זה היה ניצחון טוב בשבילנו לחזור לעצמנו, אחרי ההפסד לבולוניה, במחצית השנייה שמרנו יותר טוב וזה נתן לנו את היתרון, צריכים להמשיך את המומנטום ולהתכונן למשחק הבא", סיפר בונזי קולסון, "אני רק מנסה לשחק את המשחק שלי, להישאר עקבי, להישאר באזור הנוחות שלי ולהמשיך לקלוע. שיחקתי בטורקיה במשך שנתיים ואני מכיר את אנאדולו, אני מנסה לשחק בשני צידי המגרש ולהינות לא משנה מה קורה מסביב. הדבר החשוב זה להמשיך את הניצחון הה לשבוע הכפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
קטש ויתר עליו ברבע האחרון אחרי משחק חלש מאוד. בולדווין/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

3.

כאמור, ווייד בולדווין היה בערב חלש מאוד אמש, קלע 4 נקודות וסיים עם מדד של מינוס 1. לבולדווין כבר היו משחקים חלשים במדים הצהובים, וההחלטה האמיצה שקיבל עודד קטש הייתה לא ללכת איתו מהרגע שהוציא אותו, פחות מ-5 דקות לסוף הרבע השלישי. בולדווין נשאר חיובי על הספסל, עודד את החברים שלו, ולמרות האמוציות שמאפיינים אותו, סיים את הערב מרוצה מהניצחון.

במכבי תל אביב היו גורמים שלא הופתעו מהיכולת החלשה של בולדווין בתום שבוע בו לא התאמן עם הקבוצה, לאחר ההודעה על התהליך שבסיומו צפוי קיצוץ בשכר השחקנים. ככל שהמשחק הלך והתקדם, היה נראה כי הגארד פשוט לא מצליח להיכנס למשחק, עד שקטש ויתר עליו.

"זה לא פשוט למאמן לעשות את הצעד הזה, להשאיר את מי שאמור להיות הכוכב שלך בחוץ ברגעי ההכרעה", סיפר אחד מאנשי מכבי מבלגרד, "עודד ידע שעם ווייד זה לא יילך היום, הוא ניסה אותו, זה לא שהוא מוותר עליו אחרי כמה רגעים. הוא משדר לקבוצה שלא משנה מי אתה, בסופו של דבר מה שחשוב זה ההצלחה הקבוצתית, ואם אתה לא טוב היום, אתה לא תשחק".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
גם הוא יצטרך לקצץ לורנזו/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

4.

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, במכבי תל אביב נמצאים בסיומו של תהליך מול ארגון שחקני היורוליג שאמור לעזור לקבוצה להתמודד עם המצב הכלכלי הלא פשוט שאליו נקלעה בעקבות המעבר למשחק בדלתיים סגורות בבלגרד. בסיום התהליך יקוצץ שכר השחקנים, באחוז שאמור להיות קצת יותר גבוה מ-10, והמצב יחזור לקדמותו אם מכבי תחזור לארח בתל אביב.

בינתיים, מודים במועדון, הם נאלצים להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה, וחוסר שביעות רצון מטעם השחקנים, "אפשר להבין שחקנים שמתוסכלים מהמצב הזה", אמר השבוע אחד מהבכירים במכבי, "בסופו של יום, הם נקלעו לסיטואציה הזאת. נקלעו למלחמה, מלחמה שגורמת לפגיעה גם בהם, לא רק מקצועית".

שמעון מזרחי עם איתן יהלומי. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
אורח הכבוד של מכבי תל אביב. איתן יהלומי/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

5.

מי שהיה אורח הכבוד של מכבי במשחק הוא איתן יהלומי בן ה-12 ששוחרר משבי החמאס לאחרונה. יהלומי, שאביו אוהד עדיין חטוף בעזה, היה אורח הצהובים יום לאחר שהיה אורחו של ברק בכר במשחקה של הכוכב האדום בלגרד נגד מנצ'סטר סיטי.

האירוח של יהלומי הגיע בתום שבוע שבו הצהובים אירחו את משפחות החטופים והנופלים באימון הקבוצה לפני בני הרצליה, ואחרי ביקור מרגש שערכו רומן סורקין ורפי מנקו אצל ניר בוימפלק, אוהד הקבוצה, סגן מפקד גדול 13 שנפגע בראשו ב-7 באוקטובר בקרב על נחל עוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully