וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה מעבר לבושה: ההתנהלות המסוכנת של הפועל תל אביב

9.12.2023 / 10:00

הנהלת הפועל תל אביב אוכלת את הדייסה הרקובה שהיא בישלה: מי הופתע מביזוי טקס הזיכרון, מה החלק הכי מביש בהודעה של האדומים, מה נראה שהם הרגישו מאחורי הקלעים ומה צריך להדאיג את כולנו לעתיד

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.12/ספורט1

1

שנים על גבי שנים מנסים פה בישראל להילחם באלימות בספורט, ואז הפועל תל אביב נדרשת לטפל במקרה קשה, מגיבה להתנהגות המבישה של אוהדיה בטקס הזיכרון, ובוחרת לזרוק להם קרש הצלה. "הקבוצה תשקול להחזיר את המנוי/מכירת כרטיסים רק לאחר הבעת התנצלות אישית וכנה בפני משפחות החללים", הודיעה הקבוצה. כלומר, גם אם אתה אוהד מופרע ואלים, שמעורב באחת התקריות המגעילות שנראו פה בתקופה האחרונה, גם זה לא מספיק מבחינתנו להרחקתך המוחלטת מהמגרשים.

כלומר, קודם כל מגנים את ההתנהגות, אחר כך הבכירים מביעים את הזעזוע האישי שהם חשו (אין לפקפק באמינות של זה כמובן), אחר כך מודיעים כי "יישלל המנוי והקבוצה לא תמכור כרטיסים לאותם אוהדים המהווים קומץ שאינו מייצג את אוהדי הקבוצה כולה, אשר רובם המכריע התנער מהתנהגות זו ואף גינה אותה" - ואז מוסיפים כוכבית, שמשמעותה היא "אם תבקש סליחה יפה יפה תוכל לחזור", כולל התוספת הקלאסית שכל הורה מכיר: "אבל אל תגיד סתם סליחה, תתכוון לזה!".

אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
קיבלו גיבוי מההנהלה לאורך שנים. אוהדי הפועל תל אביב/דני מרון

2

אז תגידו, הפועל, מה בעצם כן מצדיק הרחקת אוהד מהמגרשים? כמה חמור הוא צריך להתנהג? הרי בתקרית הזאת היה את כל מה שאנחנו מנסים להרחיק מהספורט: קבוצה מופרעת של אוהדים, שהשנאה לא סתם מעוורת אותם - אלא משבשת את כל שיקול הדעת שלהם, עד ביזוי טקס זיכרון עם שירי גנאי, קללות וקריאות נגד המשטרה, על אף שבני משפחה של הנופלים נכחו באולם, על אף שאנחנו כעת בתקופה רגישה וכואבת, והכל כל כך טרי ונוכח.

ואם לפשט את זה, הרי שזה לא סתם "אוהדים מגעילים", אלא זן מסוכן מאוד של אנשים, שמוכיחים שאין להם גבולות, או הבנה חברתית, או שמץ של יומרה או יכולת לעצור לרגע את הפנאטיות, להשתלט על עצמם ולהסתכל על תמונה רחבה יותר. אלה הם האנשים שאף חובב ספורט לא רוצה לראות במגרשים. למה לא להעביר מסר נחרץ, להעיף אותם לכל הרוחות ולדאוג שלא יחזרו?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גיא ליפשיץ', הבן של דוד ליפשיץ, מתועד בתנועת חניקה לעבר רגב פנאן ביציעי הפועל תל אביב. מתוך הרשתות החברתיות, על פי סעיף 27 א', צילום מסך
למה שיזדעזעו משירי גנאי וקללות לעיני בני משפחה של הנופלים, אם הם עושים את זה לרגב פנאן כבר שנים?/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות, על פי סעיף 27 א'

3

הבעיה היא ההיסטוריה. בשנים האחרונות אוהדים של הפועל תל אביב היו מעורבים בתקריות שזעזעו כל חובב ספורט, מלבד את ההנהלה של הקבוצה. למה שיזדעזעו משירי גנאי וקללות לעיני בני משפחה של הנופלים, אם הם עושים את זה לרגב פנאן כבר שנים כשהם לועגים לו מול עיניו על מותו הטראגי של אביו. זה סטנדרט. ההנהלה, בראשות רמי כהן, תמיד הגנה על האוהדים האלה, בדיוק כפי שעשתה השבוע. תמיד הגישה הייתה לעומתית, גם קורבנית וגם מאשימה, של "מכבי התחילו", או "מי אתם שתחנכו אותנו". אף פעם לא לוקחים אחריות. תחושה של הנהלה שבאה מהיציע, שמזדהה עם המתפרעים ורואה עצמה חלק מהם.

לכן קשה להאמין שהשבוע בהנהלת הפועל התפלאו מההתנהגות של ה"קומץ". סביר להניח שיותר התאכזבו מהם ותהו "למה סיבכתם אותנו עכשיו". לא רואים בהם מסוכנים, או פסיכים - אלא טמבלים שהפעם קצת הגזימו ועשו בושות. אז מבחינתם, בואו נגמור עם זה חבר'ה, תבקשו סליחה ותחזרו. אבל התנצלות אישית וכנה, כן?

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
בגישה של "מכבי התחילו" ו"אל תחנכו אותנו". רמי כהן/ברני ארדוב

4

שתי הערות במאמר מוסגר: קודם כל, כל עניין "הרחקת אוהדים מהמגרשים" הוא סיפור מפוקפק. למעשה, אחד מהאוהדים של הפועל תל אביב שנעצר במשחק הזה הפר צו הרחקה שעמד כנגדו. מי אוכף את צווי ההרחקה? האם מישהו מאיתנו סומך על המשטרה ועל רשויות החוק שאוהד מורחק אכן מורחק? שהמערכת פועלת בצורה יסודית ומסודרת, שיש מעקב, שבודקים שהם לא מגיעים למשחקי חוץ, או שלמעשה לאף אחד לא אכפת מההרחקה הזאת והיא רק איום סרק חסר משמעות? כל הסיפור הזה מדכא ומייאש מאוד.

בנוסף, צריך להודות שבדבר אחד הפועל תל אביב לא חריגה: בפחד שלה להתעמת עם אוהדים. לכל קבוצה יש גרעין אלים ומסוכן, וכמעט כל הנהלה חוששת לצאת נגדם למלחמה. לפעמים זה בגלל שהם חלק מארגון אוהדים, וזוכים להגנה מהארגון, שכמובן גם הוא מאופיין בנקודת מבט פנאטית מכונסת של "כל העולם נגדנו, ורק אנחנו צודקים". לפעמים זה בגלל שהם חלק מ"הגוש המעודד" ואף אחד לא רוצה "לפגוע באווירה" המקודשת. לפעמים זה בגלל שמאבק כזה מייצר מלחמות ביציעים, מאבקים פנימיים, פוגע בקבוצה ואף גורם לאיומים אישיים על חברי הנהלה. הדבר הכי קל לעשות הוא לקנות שקט ולקוות לטוב. גילינו שזה לא עובד.

נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
חופש הדיבור מעל הכל?/רויטרס

5

זה סמלי שהתקרית הגיעה בשבוע שבו התעורר דיון בארה"ב על חופש הדיבור, כשהנשיאות של אוניברסיטאות יוקרתיות סירבו להשיב על השאלה האם קריאה לרצח של העם היהודי מפירה את הקוד האתי של מוסדות הלימוד שלהן. "תלוי בהקשר", הן אמרו. גם הנהלת הפועל תל אביב תמיד הגנה על חופש הדיבור של אוהדיה, ועל זכותם לקלל את הקללות הנוראיות ביותר, גם אחרי קריאות שואה דוחות ומופרעות לחלוטין. היא למעשה השלימה עם ראיית העולם הקיצונית, ואף נתנה לה ולמבצעיה גב וצידוק מוסרי. לא רק נתנה לאוהדים לגיטימציה לקללות הקשות, אלא גם אפשרה אותן מבחינה מעשית. השבוע זה התנפץ להם בפנים. מעניין מי מהמנהלים ייקח אחריות ויתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully