וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים של הפועל ת"א: "קשה לתאר כמה אני כועס. ביזו את כולנו"

3.12.2023 / 20:07

זעם במועדון בעקבות ביזוי הטקס למשפחות השוטרים בבאר שבע מצד חלק מהאוהדים, ינאי: "מי שיבזה, לא יורשה להיכנס למשחקים". נשיא המועדון: "מתבייש עם דמעות בעיניים". מפכ"ל המשטרה הגיב: "רואים זאת בחומרה רבה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.12/ספורט1

הפועל תל אביב פתחה הערב (ראשון) רשמית את עונת 23/24 בליגת העל בכדורסל עם ניצחון 78:95 על הפועל באר שבע, אבל מה שיזכרו בעיקר מהמשחק שנערך בהיכל הקונכיה זה את ביזוי הטקס לזכר השוטרים שנפלו בשבת השחורה ב-7 באוקטובר, כאשר קומץ מאוהדי סגנית האלופה קיללו, שרו וקראו במהלך הטקס מול המשפחות השכולות.

המועדון מתל אביב גינה את הקריאות והגיב לכך: "הפועל תל אביב מתביישת באירוע. יש לציין שבמגרש היו כ-80 אוהדי הפועל ורק חלק קטן מהם היו שותפים לביזוי הטקס באופן שאינו מייצג את ערכי המועדון והקהל המעולה שלו. ברצוננו להתנצל בפני המשפחה, הפועל באר שבע ושוטרי משטרת ישראל שאיבדו חברים רבים בהגנה על אזרחים בשבת השחורה. אנו נפעל על מנת שאירוע כזה לא יחזור שנית".

נשיא הפועל תל אביב, אברהם זיינדברג הצטרף לגינויים של המועדון ורשם: "אני מתבייש עם דמעות בעיניים ומתנצל עמוקות. זאת לא הרוח של הפועל שעליה חונכתי ב-67 השנים שלי חיי, וראינו בחודשיים האחרונים את הרוח האמיתית של אוהדי הפועל".

בדוברות המשטרה התייחסו לאירוע גם כן והוציאו הודעה רשמית: "משטרת ישראל מגנה בכל תוקף את התנהגותם של אוהדי קבוצת הפועל ת"א בכדורסל שביזו הערב את טקס ההנצחה שהתקיים באולם הקונכיה בבאר שבע לזכרם של 59 חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בהגנה על יישובי הדרום בבוקר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל. משטרת ישראל מצפה ממנהלת הליגה בכדורסל ומועדון הפועל ת"א להוקיע מקרבם עוד הערב את האוהדים שביזו את הטקס ופגעו בזכרם של יקירנו שגבורתם ואומץ ליבם מנעו אסון כבד גדול הרבה יותר למדינת ישראל".

המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של אוהדי הפועל ת"א שביזו את זכרם של חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בפעילותם תוך שהם חותרים למגע באומץ לב מעורר השראה כשהם מחלצים פצועים מתופת חמאס ומקפחים את חייהם בהגנה על מדינת ישראל כשהם וחבריהם השוטרים ולוחמי מג"ב והימ"מ בולמים את המשך פלישת מחבלי חמאס ליישובים נוספים. התנהגות אוהדי הפועל ת"א הערב היא כתם שחור שילווה את אוהדים אלה כל חייהם, התנהגותם פגעה במשפחות השוטרים שנכחו באולם ופגעה במשטרת ישראל. אני מצפה לענישה מחמירה כלפי אוהדים אלה ומבטיח למשפחות השוטרים ולוחמי מג"ב והימ"מ שנפלו בהגנה על יישובי הדרום ומדינת ישראל כי נמשיך מידי יום לספר על גבורתם ולקיים טקסים לזכרם , גם במגרשי הספורט".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף: "מגנה את התנהגותם של אוהדי הפועל תל אביב שביזו את זכרם של חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול הקדושים שנפלו בעת שחירפו נפשם למען מדינת ישראל. הנהלת איגוד הכדורסל צריכה להוקיע את אותם אוהדים שפלים ולהרחיק אותם מהמשחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משפחות השוטרים שנפלו ב-7.10 הפועל באר שבע הפועל תל אביב. דני מרון
"מתנצלים בפני המשפחה"/דני מרון

בעלי הפועל תל אביב, עופר ינאי, הגיב לאירוע: "האוהדים שביזו היום את הטקס במשחק ביזו את כולנו. את המועדון, את הקבוצה ואת קהל אוהדי הפועל שמאז השבת השחורה עסוק בהעלאת הנרצחים והחטופים על נס. קשה לתאר עד כמה אני כועס הערב. אני יודע שמדובר בקומץ, יודע שהם הושתקו מיד ע"י אוהדים אחרים שהיו במקום ומכיר בעובדה שאותם אלה שביזו הם גם אלה שהיו בכל הלוויה. ועדיין, הפועל תגלה אפס סובלנות כלפי התנהגות זו. מי שיבזה טקסים כאלה בעתיד - לא יכנס יותר למגרשים העונה. נקודה. בראשית העונה לקחתי על עצמי בשמחה גדולה קנס כספי משמעותי כי לא הייתי מוכן שהאוהדים שלנו יושפלו. את ההחלטה הנוכחית אני לוקח מאותה סיבה. להפועל יש את הקהל הטוב והערכי בארץ ולאף אחד אין רשות לבזות אותו".

במנהלת הצטרפו וגינו את הקריאות של הקהל: "מנהלת הליגה מתביישת ומגנה בכל תוקף את ביזוי הטקס שהתקיים הערב בהיכל הקונכיה. אנחנו מצרים על ההתנהגות של קומץ אוהדים שנכחו במגרש ואנחנו בטוחים שזו לא נחלת הכלל של אוהדי הכדורסל בישראל. בשם המנהלת וקבוצות הליגה אנחנו מתנצלים מעומק הלב בפני משפחות הנופלים שחירפו נפשם למען הגנת המולדת ולמען כל אחד ואחת מאיתנו".

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מגנה את התנהגות 'אוהדי' הפועל תל אביב בטקס הזיכרון וההוקרה לשוטרים שנפלו בקרבות בדרום. מצער ועצוב שחבורה של אנרכיסטים מבזה עשרות אלפי שחקנים ושחקניות ועוד מאות אלפי אוהדים. אנו מקווים כי המועדון וראשיו ידעו להקיא מתוכם את חסרי התרבות והמוסר הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully