וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי תפקיד בהפועל ת"א נחקרו במשטרה בחשד למעורבות בביזוי הטקס

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 22:48

אחרי הסערה הגדולה וביזוי הטקס, שני בכירים במועדון נלקחו לחקירה במשטרה ולא שוחררו במשך שעות למרות שבמועדון טוענים שהם לא נכחו באירוע: "תפקידה של המשטרה אינו לנקום". המשטרה מבהירה: גם ארבעה אוהדים נחקרו, אחד נעצר. המפכ"ל: כל מי שביזה צריך להיות מורחק

תקציר: הפועל תל אביב - בשיקטאש 75:81/ספורט1

אחרי הסערה הגדולה שעוררו אתמול (ראשון) אוהדים של הפועל תל אביב שביזו את הטקס לזכר השוטרים שנפלו בשבת השחורה ב-7 באוקטובר - חבר הנהלה של הקבוצה ועוד בכיר במועדון נחקרו במשך שעות במשטרה. כזכור, אתמול קומץ מאוהדי סגנית האלופה קיללו, שרו וקראו במהלך הטקס מול המשפחות השכולות, בפרשה שעוררה הדים רבים, וזעזעה לא רק את הספורט הישראלי אלא אף ברחבי אירופה.

לטענת הפועל תל אביב, "היום בשעה 13:00 בצהריים לקחה משטרת באר שבע לחקירה את אחד מחברי הנהלת הפועל תל אביב ובעל תפקיד נוסף מטעמה. שניהם נושאי תגי מנהלת ליגת העל בכדורסל כבעלי תפקידים בהפועל תל אביב. עד לשעה זו (21:00) טרם שוחררו השניים שאין כל ספק שלא נכחו באירוע אתמול.

"עם כל הצער על אירועי ליל אמש, תפקידה של המשטרה אינו לנקום ובוודאי שלא לפגוע בבעלי תפקידים, הפועל תל אביב לא תאפשר פגיעה שכזו ואנו קוראים למנהלת ליגת העל בכדורסל להתערב אף היא בעניין".

על פי המשטרה, מספר אוהדים נוספים צפויים להילקח לחקירה בקרוב. שניים נוספים קיבלו כבר זימון, אחרי שארבעה כבר נחקרו היום ואחד נעצר. המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי תקף את התנהגות הפועל תל אביב: "כל מי שביזה את חללי משטרת ישראל לא יכול להמשיך ולהיות חלק מקהילת אוהדי הספורט בישראל וצריך להיות מורחק מכל המגרשים. אתמול היינו עדים לאירוע בלתי נתפס שבו אוהדים מבזים את גיבורי ישראל שנפלו בהגנה על מדינת ישראל וכל זאת לעיניי משפחות שכולות אלמנות ויתומים".

אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
אוהדי הפועל תל אביב/דני מרון

יש לציין שהפועל תל אביב ניסתה להתנער פומבית מהאירוע וגינתה את ההתנהגות של האוהדים. הקבוצה הודיעה כי תרחיק מכל משחקיה את אוהדי הקבוצה שאתמול ביזו את טקס ההנצחה - אבל גם נתנה להם הזדמנות להביע חרטה ולהתנצל, וכך העונש יתבטל.

על פי גורמים שונים בקבוצה, בזמן הטקס המדובר, השניים לא שהו ביציע עצמו אלא הגיעו לשם לאחר מכן ועצם הטענות נגדם "הזויות".

כידוע, חלק מהאוהדים ביציע, כנראה שבעיקר מארגון האולטראס שהתעמת לא אחת עם שוטרי משטרת ישראל בשנים האחרונות, בחר לבזות את הטקס עם שירים, קללות וקריאות נגד המשטרה, על אף שבני משפחה של הנופלים נכחו באולם.

אתמול מהמועדון נמסר: "הפועל תל אביב מתביישת באירוע. יש לציין שבמגרש היו כ-80 אוהדי הפועל ורק חלק קטן מהם היו שותפים לביזוי הטקס באופן שאינו מייצג את ערכי המועדון והקהל המעולה שלו. ברצוננו להתנצל בפני המשפחה, הפועל באר שבע ושוטרי משטרת ישראל שאיבדו חברים רבים בהגנה על אזרחים בשבת השחורה. אנו נפעל על מנת שאירוע כזה לא יחזור שנית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
פרשה שמבזה את המועדון. כהן/ברני ארדוב

המשטרה הודיעה: ארבעה נחקרו והורחקו מהמגרשים, אוהד אחד נעצר

הודעת המשטרה:

"פעילות נחושה של שוטרי המחוז הדרומי הובילה לאיתורם והרחקתם ממגרשי הספורט של 4 אוהדי קבוצת הכדורסל הפועל תל אביב שביזו את זכרם של חללי משטרת ישראל במהלך משחק הכדורסל שנערך אמש באולם הקונכיה בעיר באר שבע. אחד האוהדים נעצר לחקירה בגין הפרת תנאי הרחקה ממגרשי הספורט.

בעקבות התנהגותם המבישה של חלק מאוהדי קבוצת הפועל תל אביב במהלך משחק הכדורסל שהתקיים באולם "הקונכיה" בבאר שבע, במהלכו ביזו את טקס ההנצחה לזכרם של 59 חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בהגנה על יישובי הדרום בבוקר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל, נפתחה חקירה בתחנת באר שבע שבמסגרתה פעלו החוקרים לאתר את אותם האוהדים שפגעו במשפחות הנופלים שנכחו באולם ובזכרם של שוטרי משטרת ישראל שחירפו נפשם למען כל עם ישראל ומנעו בגופם את המשך התקדמות מחבלי החמאס ליישובים נוספים, לרבות ערי מרכז הארץ, ומנעו אסון כבד הרבה יותר למדינת ישראל.

"במסגרת החקירה אותרו 4 אוהדים, תושבי מרכז הארץ, שעוכבו היום לחקירה בגין חשד להפרת הסדר הציבורי במהלך טקס ההנצחה.

"לשלושה אוהדים, ביניהם קטין, התקיים שימוע בפני קצין משטרה, שהחליט על הרחקתם המיידית למשך 60 ימים ממגרשי הספורט. אוהד נוסף נעצר לאחר שהפר צו הרחקה ממגרשי הספורט, שניתן כנגדו על ידי בית המשפט, ומחר הוא יובא לדיון בפני בית משפט השלום בבאר שבע.

"משטרת ישראל מגנה בכל תוקף את התנהגותם של אוהדי קבוצת הפועל ת"א בכדורסל שביזו אמש את טקס ההנצחה לזכרם של חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול, ורואה בחומרה את אלו המפרים את הסדר הציבורי במהלך אירועי ספורט. המשטרה תמשיך לפעול בכל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע מקרים אלו בעתיד ולהביא את החשודים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully