וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי לוסטיג קורא לוועד האולימפי הבינ"ל להדיח את ג'יבריל רג'וב

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גינה את מקבילו הפלסטיני בשל אמירותיו על טבח ה-7 באוקטובר: "חייב להיות מורחק מיידית"

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג פנה היום (חמישי) במכתב לג'יימס מקלאוד, ראש אגף הסולידריות והיחסים הלאומיים בוועד האולימפי הבינלאומי, וקרא להדחתו של ג'יבריל רג'וב, נשיא הוועד האולימפי בפלסטין, בעקבות תמיכתו במעשי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.

"נדהמנו לגלות דרך דיווחים ברחבי העולם כי ג'יבריל רג'וב, נשיא הוועד האולימפי בפלסטין, התייחס לאירוע ה-7 באוקטובר כאל 'תגובה טבעית לברוטליות', טען כי הממשלה הישראלית היא דוגמא ל'ניאו-נאציזם' והצדיק את הטבח הנורא באומרו שזה היה 'חלק ממאבק להגנה על פלסטין'. הוא אף הסית לטבח הבא כשאמר ש'מתקפת הפתע הבאה על ישראל תגיע מצדה המזרחי'", ציין לוסטיג במכתבו.

"איזה מין מוח מפלצתי יכול לומר ששריפה, אונס ועריפת ראשים של אזרחים, חטיפת תינוקות, זקנים ונשים, רצח של 250 ילדים וילדות בפסטיבל מוזיקה - זו 'תגובה טבעית' או 'חלק ממאבק הגנתי', תוך שהוא מעודד את שחזור המעשים הללו במקומות נוספים?", הוסיף לוסטיג לטיעוניו.

ג'יבריל רג'וב רמאללה. ראובן קסטרו
ג'יבריל רג'וב/ראובן קסטרו

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל הוסיף: "הצהרותיו של רג'וב אינן תואמות את עקרונות היסוד של אולימפיזם. הם סותרים אותם, כמו גם את קוד האתיקה של הוועד האולימפי הבינלאומי. הם סותרים את הרעיון הבסיסי של הפיכת העולם למקום טוב יותר לחיות בו באמצעות הספורט. הם סותרים את ערכי האנושיות הבסיסיים, פשוטו כמשמעו".

לוסטיג הזכיר גם כי רג'וב הורחק בעבר לשנה על ידי פיפ"א בעקבות הסתה נגד נבחרת ארגנטינה, שתכננה להגיע למשחק ידידות בישראל. עוד ציין כי לאחרונה השעה איגוד הג'ודו העולמי את מדליסט הזהב האולימפי חסן חאלמורזייב בשל תמיכתו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר ברשת החברתית - "סנקציות חמורות הרבה יותר צריכות להינקט נגד חבר בוועד האולימפי הבינלאומי. הוא חייב להיות מורחק מיידית מכל פעילות ספורט ומכל ארגון ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully