וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תעשה לנו אנתוני טיילור: השופט שינהל את המשחק נגד רומניה

פרנסואה לטקסייה הצרפתי נותן למשחק לזרום, אבל מרבה לשלוף צהובים. במכבי תל אביב והפועל באר שבע מכירים אותו היטב

תיקתקנו, 15.11/ספורט1

אחרי הזעם הרב בנבחרת ישראל על השיפו של אנתוני טיילור ב-1:1 נגד שוויץ, ובעיקר על ההתעלמות שלו ושל צוות ה-VAR מנגיעת יד של סדריק צגיזר בתוך הרחבה, זה זמן טוב להעיף מבט על האיש שינהל את המשחק המכריע נגד רומניה ביום שבת.

ישראל חייבת ניצחון במשחק ה"בית" בהונגריה כדי לשמור על סיכוי טוב לעלות ליורו 2024, אבל תיקו או הפסד יעשו סוף לחלום על העפלה אוטומטית. במקרה כזה, אלון חזן ושחקניו יאבדו סיכוי לסיים באחד משני המקומות הראשונים וינסו לעלות דרך הפלייאוף של ליגת האומות בחודש מרץ.

השופט במשחק המכריע ביום שבת (21:45) יהיה פרנסואה לטקסייה, צרפתי בן 34 שנמצא במגמת עלייה ושפט באוגוסט האחרון בסופר קאפ האירופי בין מנצ'סטר סיטי לסביליה.

לטקסייה עלה לכותרות בנסיבות לא כל כך נעימות בעונה שעברה. באוגוסט 2022 הוא שלף שלושה כרטיסים אדומים לשחקנים מסנט אטיין ואחד נוסף לעוזר המאמן, כשהיא הובסה בבית 6:0 על ידי לה האבר בליגת המשנה בצרפת. במועדון הפאר רתחו עליו והשמיעו ביקורת נוקבת נגדו.

חודשיים חלפו ולקסטייה שובץ למשחק בין ניס לנאנט במחזור ה-12 בליג 1. במחצית הראשונה הוא וצוות ה-VAR התעלמו מטענות של נאנט לפנדל אחרי נגיעת יד של שחקן ניס בתוך הרחבה, ולקראת סיום המשחק שרק פנדל לזכותה הקבוצה המארחת כשהיא הייתה בפיגור 1:0.

שחקני נאנט השתוללו מזעם ולטקסייה הרחיק את השוער אלבן לאפונט והחלוץ עבדול קאדר במבה שישב על הספסל. אחרי המהומה, ניקולא פפה כבש מהנקודה הלבנה וקבע 1:1 בסיום.

בימים הבאים לטקסייה ספג איומים על חייו ברשתות החברתיות מאוהדים של נאנט והגיש תלונה במשטרה. "שופטים רגילים לספוג ביקורת על החלטות שהם מקבלים", אמר בריאיון ללאקיפ, "יחד עם זאת, אנחנו פחות רגילים לכך שהיושרה שלנו מוטלת בספק. אני לא אומר שצריך להפסיק לבקר, אבל יש לזה גם תוצאות שמשפיעות על החיים האישיים שלנו. אחרי שספגתי איומים קשים, הגשתי תלונה במשטרה לראשונה בחיי".

השופט הצרפתי פרנסואה לטקסייה. Giuseppe Bellini, GettyImages
רומניה עדיין לא הפסידה תחתיו. לטקסייה/GettyImages, Giuseppe Bellini
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לטקסייה שפט שני משחקים של נציגות ישראליות בעבר. ביולי 2018 ניהל בטרנר את הגומלין בין הפועל באר שבע לדינמו זאגרב שהסתיים ב-2:2 (אחרי 0:5 לקרואטים במשחק הראשון). בפברואר 2021 שפט את המשחק בו מכבי תל אביב הפסידה 2:0 לשחטאר דונייצק בליגה האירופית.

המאזן של נבחרת רומניה תחתיו: ניצחון חוץ 1:2 על ליטא ב-2018 ותיקו ביתי 1:1 נגד צפון אירלנד ב-2020; שני המשחקים התקיימו במסגרת ליגת האומות.

הצרפתי לא ממהר להרחיק שחקנים, אבל מרבה לשלוף כרטיסים צהובים. העונה הוא מדורג שני בליגה הצרפתית באגף הזה, עם 5 צהובים למשחק (25 ב-5 משחקים). את העונה שעברה סיים במקום השלישי עם 3.84 צהובים למשחק.

לעומת ההחמרה שלו עם שליפת כרטיסים צהובים, לטקסייה ידוע כשופט שנותן למשחק לרוץ וזו אחת הסיבות לקידום שלו באופ"א. בעונה שעברה הוא שרק ל-24.5 עבירות במשחק ורק ל-0.6 עבירות בתיקולים - מקום שני מהסוף בליגה הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully