וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התיקו המחמיא, התמונה לא השתנתה: ישראל חייבת שני ניצחונות

הפער מרומניה צומק לארבע נקודות, אבל הנבחרת בכל מקרה תצטרך לנצח את היריבה הישירה בשבת ולקוות לעזרה משוויץ במחזור הסיום

חולצת נבחרת ישראל עם שמו של נווה שוהם החטוף בעזה/ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל לא הצליחה להדהים הערב (רביעי) את שוויץ במשחק הראשון שלה בפאנצ'ו ארנה בהונגריה, אבל סחטה 1:1 דרמטי ומנעה מיריבתה להעפיל רשמית ליורו 2020. ישראל הפסידה 1:0 בקוסובו ביום ראשון והיא נותרה במקום השלישי בבית ט' - מרחק ארבע נקודות מרומניה המדורגת שנייה וגם משוויץ שניצבת כעת בראש הבית ואמורה להבטיח עלייה במוצ"ש מול קוסובו.

כזכור, שתי נבחרות מעפילות אוטומטית מכל בית במוקדמות, כאשר במצב של שוויון נקודות מה שמכריע הוא המאזן הפנימי בין הנבחרות (ולא הפרש השערים, כפי שקורה למשל במוקדמות המונדיאל). כרגע כאמור לרומניה יתרון של ארבע נקודות, מה שמחייב את ישראל לנצח בשני המשחקים הנותרים ולקוות לסיוע מצד שוויץ כאשר תתארח אצל רומניה במחזור האחרון.

משחק המפתח של ישראל היה ונותר רומניה במוצאי שבת. אם ישראל תנצח, כך ייראה המאבק על המקום השני:

2. רומניה 16
3. ישראל 15

במצב הזה, ההכרעה תעבור למחזור הסיום ביום שלישי. ישראל אמורה לנצח באנדורה ואז להחזיק אצבעות שרומניה לא תנצח את שוויץ. במקרה של תיקו מפתיע מול אנדורה במחזור הסיום והפסד של רומניה לשוויץ, יהיה שוויון של 16 נקודות והיתרון יהיה ישראלי (בהנחה כמובן שיושג ניצחון במוצ"ש; אחרי שמשחק החוץ ברומניה הסתיים ב-1:1), מה שיבטיח השתתפות ראשונה אי פעם בטורניר היורו.

נבחרת ישראל תמונה קבוצתית נגד נבחרת שוויץ. רויטרס
נבחרת ישראל תמונה קבוצתית נגד נבחרת שוויץ/רויטרס

נזכיר שגם אם ישראל לא תעפיל אוטומטית ליורו 2024 דרך המוקדמות, יש לה הזדמנות שנייה בפלייאוף שייערך בחודש מרץ וזאת בזכות הצלחתה בליגת האומות. לנבחרת יש מקום מובטח בפלייאוף ובמצב הנוכחי היא תארח בחצי הגמר את אוקראינה או איסלנד ב-21 במרץ, בתקווה שעד אז ניתן יהיה לשחק בארץ וליהנות מביתיות אמיתית, וגם מנור סולומון וליאל עבדה אמורים לחזור.

הגמר שבו מוענק הכרטיס ליורו, יהיה חמישה ימים לאחר מכן. כרגע נמצאות בחצי הגמר השני בוסניה ופינלנד, אבל הדבר עוד יכול להשתנות.

עוד בוואלה!

9 עלו, 15 מקומות נשארו: תמונת המצב המלאה במוקדמות יורו 2024

לכתבה המלאה

המשחקים שנותרו לישראל:

רומניה (בית, הונגריה)
אנדורה (חוץ)


המשחקים שנותרו לרומניה:

ישראל (חוץ, הונגריה)
שוויץ (בית)


המשחקים שנותרו לשוויץ:

קוסובו (בית)
רומניה (חוץ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully