וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייסמן: "העולם לא סופר אותנו". זהבי הודה: לא רציתי להיות מחליף

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 0:55

אלון חזן אחרי ה-1:1 מול שוויץ: "אמרתי לשחקנים 'היום כולם מסתכלים עליכם, רוצים לראות את המחויבות', וזה קרה". וייסמן: "היום עם ישראל קצת גאה בנו, וזה שווה הכל". זהבי מוכן לרומניה: "זהו, הגענו לגמר"

חלום היורו נותר בעינו והמאבק על ההעפלה נמשך: נבחרת ישראל סחטה 1:1 דרמטי הערב (רביעי) מול שוויץ בזכות שער שוויון בדקה ה-88, והוכיחה שהיא תיאבק עד הרגע האחרון. ורגאס (36) העניק לאורחת יתרון שהיה שווה העפלה, אבל וייסמן המחליף בעט בסיבוב אל הרשת והשווה לפני הסיום. כעת ישראל חייבת לנצח בשני המשחקים שנותרו לה - מול רומניה ומול אנדורה - ותקווה שהרומנים לא ינצחו את שוויץ במשחק האחרון.

שון וייסמן נבחרת ישראל. GettyImages
שון וייסמן נבחרת ישראל/GettyImages
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם שון וייסמן. רויטרס
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם שון וייסמן/רויטרס

מאמן הנבחרת אלון חזן, שפתח בהרכב עם שורה ארוכה של שחקנים צעירים, כמו תורג'מן, טוקלמטי וחלאיילי, היה גאה בשחקניו: "יש פה שחקנים צעירים, עובדים, מוכשרים. בחצי השני היו כאלה שלקחו אחריות. זאת אחת המחציות הטובות ביותר שהיו לנו. אמרתי לשחקנים 'היום כולם מסתכלים עליכם, רוצים לראות את המחויבות' וזה קרה. אי אפשר להשוות את זה לקוסובו. אני בחיים לא משתמש בתירוצים. בקוסובו לא היו לנו תנאים לשחק על הדשא שהיה שם. אנחנו רוצים להניע כדור, לשחק דרך האגפים. פה יכולנו לעשות את זה, גם נגד נבחרת איכותית. הגענו לתוצאה של 1:1, היינו יכולים לנצח וגם להפסיד".

על הצעירים אמר המאמן: "חייב לומר מילה טובה על רז שלמה. הספידו אותו, והוא עשה עבודה מצוינת היום. כל הצעירים היו מעולים היום. הם לא התאמנו איתנו, הגיעו רק בשבת".

על השיפוט והפנדל שלא נשרק: "יש שופט, ראינו דבר אחד והוא ראה אחרת. היו יכולים לפסול לנו גם את השער עם כמה שבדקו".

לקראת רומניה הוסיף: "נרצה לשחק כדורגל לא פחות טוב כדי לנצח את רומניה. לוקח זמן להידבק מבחינת דקות משחק. הרבה מהם לא שיחקו ביחד אף פעם. גם לנבחרת כמו שוויץ גרמנו להסתגר בחלק שלה".

שחקני נבחרת ישראל בסיום. ATTILA KISBENEDEK/AFP, GettyImages
וייסמן: "ראיתי אנשים שקברו את יקיריהם ותמכו בנו, ותהיתי מאיפה הכוחות, אז מי אני שאתלונן"/GettyImages, ATTILA KISBENEDEK/AFP

שון וייסמן: "אומנם לא ניצחנו, אבל הגול הזה, שער שוויון מול יריבה לא קטנה, אותי זה מרגש. לפני הכדורגל אנחנו בני אדם, והיום עם ישראל קצת גאה בנו, וזה שווה הכל. עליתי לחימום עם דמעות. ראיתי אנשים שקברו את יקיריהם ותמכו בנו, ותהיתי מאיפה הכוחות, אז מי אני שאתלונן".

וייסמן סינן קללה אחרי השער, והודה ששחרר זעם: "ברור, זה תסכול לכל העולם שלא סופר אותנו. לצערי זה יצא בעברית ולא באנגלית כדי שיהיה ויראלי. הרגשתי התפוצצות. אבל מי אנחנו, צריכים לקחת הכל בפרורציות, יש ילדים בני 19 שנמצאים עכשיו בבית חולים שיפאא', אבל מי אנחנו, רק שיהיו בריאים.

"אני תמיד מרגיש שאני יכול לתרום, מה שיחליטו המאמנים אקבל. אני פה בשביל הנבחרת ובשביל עם ישראל. הקדוש ברוך הוא רואה הכל, תודה לאל שנכנסתי וזכיתי לכבוש. מגיע שאפו לילדים ששיחקו בהופעת בכורה כאילו זו ההופעה ה-20 שלהם. בהרבה רגעים היינו טובים יותר משוויץ. חבל שבסוף לא ניצחנו, אבל בשבת זה משחק חדש, נתפלל חזק ביום שישי, ונקווה לנצח".

דור תורג'מן: "הצגנו כדורגל מצוין, עשינו מה שהמאמן ביקש מאיתנו, מבאס שלא ניצחנו, אבל נלחמנו בשביל המדינה, ומקווים שהבאנו נחת, כמה שאפשר. אני מרגיש טוב גם כחלוץ וגם בקו שמאל, היה לי יותר שטח והראיתי את היכולות שלי. הייתה התרגשות בהתחלה, מול שחקנים שראיתי בטלוויזיה עד עכשיו, אבל לאט לאט נפתחתי. קודם כל אני מודה לילדים ולמשפחות שבאו אלינו, מקווים ששימחנו אותם. אנחנו פה בשביל המדינה, ואחר כך בשביל הכדורגל".

ערן זהבי: "פספסנו ניצחון. למען האמת, במחצית הראשונה היה יכול להיות יותר גרוע, אבל במחצית השנייה ראיתי נבחרת יוזמת, שאפשר להיות גאה בה. השגנו דחיפה חשובה לקראת רומניה, וזהו, הגענו לגמר. מול קוסובו שיחקנו בבוץ, היום עליתי כמחליף, בשבת נקווה שיהיה כמו שכולנו רוצים. יהיה לא פשוט, יהיה קשה. רצינו לשמח את כל הקהל שהיה פה, הוא ריגש אותנו.

"אגיד את האמת - רציתי לשחק מההתחלה, אני באמונה שלי רציתי לשחק בכל משחק, ולנצח בכל משחק, קוסובו ושוויץ ורומניה, אבל ברור שיש מחשבה קדימה וניהול עומסים. זה כמעט קרה. היו פה צעירים שנתנו משחק מעולה, וצריך לפרגן להם, יש פה דור טוב שיגדל ויהיה להמשך הדרך, אני פה כדי לעזור איפה שאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully