וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנזו בראון חזר להרגיש בנוח: "הנוכחות של בולדווין השפיעה על כולם"

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 13:20

מכבי תל אביב ניצחה את באיירן מינכן, הקאמבק של הכוכב שלה השפיע גם על חברו ששיחק בשליטה ובקצב שהזכיר את העונה שעברה. הקבוצה מתרגלת לבלגרד ("השהות הרצופה תעזור") ומודים: "היינו קונים את המאזן הזה בלי קשר למלחמה". הוחלפה הביתיות עם פנר

סיכום השבוע, 10.11/ספורט1

1.

מכבי תל אביב המשיכה אמש (חמישי) לשמור על מקומה בצמרת היורוליג למרות הפגיעה הספורטיבית הלא פשוטה שעברה עם המלחמה בישראל. הצהובים רשמו ניצחון "ביתי" 90:93 על באיירן מינכן בבלגרד, ושיפרו את מאזנם לארבעה ניצחונות מול שני הפסדים, כשהם במאזן חיובי גם מפרוץ המלחמה.

מלבד העובדה שלראשונה שיחקה באולם שישמש לה כבית ביורוליג עד לסיום המלחמה, האלכסנדר ניקוליץ' הול שבבלגרד, קיבלו הצהובים לראשונה העונה את וויד בולדווין ששב מפציעת גב והחזרה שלו קצת טרפה את הקלפים בפתיחה כשמכבי מחפשת את הדרך להיכנס לעניינים. מי שעזר לה היה בונזי קולסון שהצטיין עם 19 נקודות ובעזרתו תפסו הצהובים את היתרון, ונראו טוב ברבע השלישי. באיירן הצליחה לחזור ברבע האחרון, אבל אז התעורר לורנזו בראון שסיים עם 13 נקודות, כמו ברוב המשחקים העונה, וגמר את המשחק.

"ניצחון חשוב, אבל אני רוצה לדבר על המצב בארץ, מצב לא פשוט", אמר תמיר בלאט שסיים עם 11 נקודות ו-5 אסיסטים, "הראש והלב שלנו עם העם שלנו והמדינה שלנו, אנחנו מתפללים בכל יום שהחטופים יחזרו הביתה. אני שמח שניצחנו ועשינו את העבודה שלנו, היינו טובים מאוד בהתקפה, היה שטף, בהגנה הם קלעו 90 נקודות, קבוצה מצוינת. שמח שוויד חזר, זה חשוב לנו שהוא חוזר לקבוצה, היורוליג מאוד קשה והוא חשוב לנו".

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
הפתיע את כולם. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

2.

במשך חודש נדדה מכבי תל אביב ברחבי אירופה. מקפריסין כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה, דרך ולנסיה, אתונה, ניס, מילאנו ובשבוע האחרון בלגרד, המקום שאמור לשמש לקבוצה כתחנה ביתית לתקופה הקרובה. שחקני הקבוצה, רובם מלווים עם משפחותיהם, התרגלו לחיות בחדרי מלון, הקבוצה לעיתים התפצלה, ובמועדון לא באמת הצליחו לפתח שגרה.

במכבי מקווים כי בלגרד תהפוך לבית לפחות עד שהמלחמה תסתיים. השחקנים פגשו חלק מעובדי המועדון שהגיעו למשחק אמש, ועזרו גם בהקמתו, אבל גם תמכו ודיברו עם השחקנים. בינתיים היורוליג אישרה רשמית שהמשחק נגד פנרבחצ'ה ייערך ביום חמישי הקרוב בבלגרד ולא באיסטנבול - הביתיות הוחלפה מסיבות ביטחוניות והמשמעות היא שהצהובים יתארחו אצל ים מדר וחבריו באיסטנבול ב-4 בינואר. לאור החלפת הביתיות, המשמעות היא שמכבי תל אביב תישאר בבלגרד ותוכל להתאמן באופן סדיר ולהתקדם כקבוצה בשבוע הבא.

"כולנו היינו רוצים להיות עכשיו בתל אביב, גם במצב הזה", אמר אחד מאנשי מכבי אמש, "אבל המציאות היא אחרת, ובתקווה שמהר מאוד נוכל לחזור לשחק בבית. כרגע זה המקום הטוב ביותר שיש לנו להציע מבין האפשרויות, השחקנים יוכלו להיכנס לעניינים ובתקווה שנראה כבר במשחק הבא שהשהות כאן עזרה לנו להתקדם כקבוצה".

עוד בוואלה!

קטש: "אנחנו מכבי ת"א, אנחנו ישראלים, אנחנו לא מוותרים וננצח"

לכתבה המלאה
לורנזו בראון מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
שתי חטיפות חשובות. בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3.

כבר בתחילת השבוע, עם החזרה של וויד בולדווין לאימונים, ידעו במכבי תל אביב כי השחקן יעלה למגרש נגד באיירן מינכן. בולדווין סימן לאנשי הקבוצה כי הוא רוצה לקפוץ למים, ואחרי שקיבלו את האישור מהצוות הרפואי במכבי זרקו אותו בצורה משמעותית עם 25 דקות. אף אחד מאנשי מכבי לא העריך שבולדווין ישחק כל כך הרבה לפני המשחק, ודיברו על מגבלה של קצת פחות מ-20 דקות, אבל התקרה הזאת נשברה כבר במשחק הראשון.

ההשפעה של בולדווין הייתה מיידית. השחקן שינה את הרוטציה כולה. אנטוניוס קליבלנד נדחק, גם תמיר בלאט שהיה טוב מאוד ירד בדקות, אבל עיקר ההשפעה הייתה על לורנזו בראון, מלך האיבודים של היורוליג עד אז, שהיה הרבה יותר סולידי, עם 7 אסיסטים מול איבוד אחד. בולדווין לקח את האיבודים עליו, שישה איבודים אמש.

"שיתוף הפעולה בין וויד ללורנזו הוא האבן בנייה של הקבוצה", אמר אחד מאנשי מכבי אמש מבלגרד, "לאורך כל התקופה הזאת וויד ניסה לכוון את הקבוצה ממקום מושבו, אבל ההבדל גדול בין מה שהוא יכול לתת מהצד לבין מה שנותן על המגרש. הנוכחות שלו משפיעה על הכל, ולורנזו היה הרבה יותר לורנזו של העונה שעברה. זה רק יילך וישתפר".

4.

מבט לטבלת היורוליג גורם לאנשי מכבי תל אביב הבוקר לחייך. לקבוצה משחק חסר נגד מוליכת המפעל ריאל מדריד - שנקבע מחדש ל-28 בנובמבר ויתקיים בבלגרד - אך הם מוצאים את עצמם בחלק העליון, קרוב מאוד לפלייאוף ללא פליי אין, עם מאזן שכל אנשי המועדון מודים: "היינו קונים בהסתכלות על לוח המשחקים בתחילת העונה, בלי קשר למלחמה".

ג'וש ניבו מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
מאזן חיובי ביורוליג, מי יודע מה יהיה בליגה. מכבי אופטימית/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

עניין נוסף שנמצא על הפרק של מקבלי ההחלטות במועדון הוא חזרת ליגת העל שאמורה לשוב לפעילות בעוד שבועיים מהיום. ראשי מכבי היו חלק מהשיחות בדירקטוריון מנהלת הליגה, אך נכון לעכשיו לא ברור באיזה מתכונת תופיע הקבוצה למשחקים בליגת העל.

במנהלת צפויים לבוא לקראת הצהובים בשיבוץ המשחקים, אך העובדה כי בסיס הקבוצה הוא בבלגרד ולא בישראל יקשה עליה להופיע בסגל חזק מאוד למשחקים ובמכבי ישקלו כיצד לנהוג, כשקיימות מספר אפשרויות על השולחן, כולל הגעה עם סגל מצומצם של ישראלים מחוזק בחלק הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully