וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות האנגלית נגד הקריאה "מהנהר ועד הים", ב-BBC הסתייגו

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 20:27

ההתאחדות לא תעניש את קשר לסטר צ'ודהורי, אולם אסרה על שימוש בביטוי שקורא למחיקת ישראל. ב-BBC טוענים: "למחוק את ישראל? זו פרשנות שנויה במחלוקת"

תקציר ניצחונה של מנצ'סטר סיטי 0:3 בחוץ על מנצ'סטר יונייטד/ספורט1

קשר לסטר סיטי חמזה צ'ודהורי צייץ השבוע "מהנהר ועד הים" לצד דגל פלסטין, אך בהתאחדות הכדורגל האנגלית הוחלט היום (רביעי) שלא להעניש אותו. שחקן נבחרת אנגליה הצעירה הבין את הטעות שלו ומיהר להתנצל, ולאחר שעות מתוחות בהן נדמה היה שיספוג סנקציות, הצהירה ההתאחדות: "אחרי מחשבה רבה, החלטנו לכתוב לכל הקבוצות שאין להשתמש בביטוי הזה, שרבים מוצאים אותו פוגעני, ברשתות החברתיות".

ההתאחדות הוסיפה וכתבה: "השחקן התנצל ומחק את הציוץ. אנחנו דורשים מכל הקבוצות לוודא שהשחקנים שלהן לא יפרסמו תוכן שעלול להיות פוגעני או ילבה אש. אם הביטוי הזה יחזור על עצמו על ידי כדורגלן כלשהו, ניעזר במשטרה כדי להבין איך להגיב".

שחקן לסטר סיטי חמזה צ'ודהורי. רויטרס
יצא בזול. צ'ודהורי/רויטרס

מוקדם יותר נטען בדיילי מייל כי ההתאחדות האנגלית "מעצבנת קבוצות, כי היא לא מספקת כללים ברורים מספיק על שחקנים שמביעים עמדה פומבית על הסכסוך במזרח התיכון".

"משום שההתאחדות לא נתנה הנחיה ברורה, קבוצות לוקחות את זה על עצמן לערוך מצגות פנימיות לשחקנים, כדי שלא יסתבכו כשהם מגיבים על המלחמה בין ישראל וחמאס", נכתב. "יש תחושה אצל חלק מהקבוצות שבעלי הכוח - ההתאחדות, הפרמיירליג - חוששים להתבטא באופן פומבי ולהכתיב לקבוצות מה לעשות".

כמובן שהמשמעות הברורה של הקריאה "פלסטין מהנהר ועד הים" היא ברורה: מדינה פלסטינית על שטח מדינת ישראל, כלומר סילוקה או השמדתה של ישראל. עם זאת, היום באתר BBC סייגו את הדבר, והסבירו לקוראים: "מוקדם יותר החודש, שרת הפנים של בריטניה, סואלה ברוורמן, קראה למפקדי המשטרה לבחון את הביטוי כ'רצון אלים לראות את ישראל נמחקת מהעולם'... אבל פרשנות זו שנויה במחלוקת על ידי פעילים פרו-פלסטינים שאומרים שרוב האנשים שקוראים אותה קוראים להפסיק את הכיבוש של ישראל על הגדה המערבית ואת המצור על עזה, ולא להשמדת ישראל עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully