וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה חוששת מנקמה: קוסובו תסייע לנבחרת ישראל להעפיל ליורו?

התקרית שהובילה לפיצוץ, הכוכבים שעשויים לוותר על המפגש עם החבורה של בניון וחזן ואלו שאולי לא ישוחררו: היריבה העיקרית שלנו על הכרטיס לאליפות אירופה בלחץ גדול, מפרסמת תמרורי אזהרה ומעבירה מסר: "זה יהיה כתם גדול לקוסובו"

תקציר: רומניה - קוסובו 0:2/ספורט1

נבחרת ישראל צפויה להתייצב לארבעת המשחקים האחרונים והמכריעים במוקדמות אליפות אירופה עם הסגל החזק ביותר שיכול לעמוד לרשות אלון חזן וצוותו, כולל ערן זהבי ואולי עומר אצילי שעשוי גם כן לשוב מפרישה, אבל ברומניה חוששים מאוד ומביעים דאגה משמעותית שלא כך יהיה המצב גם בנבחרת קוסובו - יריבתה הראשונה של ישראל בחודש הבא, הנבחרת שהרומנים העליבו והשפילו במפגש ביניהן בבוקרשט, וכעת זקוקים לעזרתה.

נזכיר כי לפני כחודש וחצי, כאשר נבחרת קוסובו התארחה ברומניה, היה משחק סוער במיוחד בבוקרשט. רומניה בסופו של דבר ניצחה 0:2 דרמטי, אבל היה זה משחק שהופסק לכמעט שעה וכמעט שלא חודש בעקבות שלטי "קוסובו היא סרביה" ביציעי האולטראס הרומני. בעקבות אותם אירועים וגם בשל העובדה שסיכוייה של קוסובו להעפיל ליורו דרך הבית קלושים, הרומנים מספקים מספר תמרורי אזהרה בכל הנוגע לאפשרות שישראל עוד יכולה לצאת נשכרת מהחלטות אופ"א.

הקהל הרומני מניף שלטים בגנות קוסובו. DANIEL MIHAILESCU, GettyImages
התקרית בבוקרשט מדאיגה עכשיו עוד יותר את הרומנים/GettyImages, DANIEL MIHAILESCU

נעשה סדר. קוסובו תארח את ישראל ב-12 בנובמבר, ב-15 בנובמבר ישראל "תארח" את שווייץ וכעבור שלושה ימים גם את רומניה, בזמן ששוויץ תארח את קוסובו, וב-21 בנובמבר יגיעו משחקי הבית לסיומו כאשר אנדורה תארח את ישראל ורומניה את שוויץ. כרגע המצב בבית הוא שרומניה ראשונה עם 16 נקודות משמונה משחקים, שוויץ עם משחק פחות ונקודה פחות ואילו ישראל עם 11 נקודות משישה משחקים. לכן, אם ישראל תשיג נקודה לכל היותר מהמפגשים עם קוסובו ושוויץ, רומניה תבטיח העפלה ליורו אם לא תפסיד לישראל. מנגד, אם ישראל תנצח את קוסובו, המשחק בין ישראל לרומניה צפוי להיות זה שיכריע מי מהן תעלה ליורו, סביר להניח שביחד עם שוויץ.

אז ממה הרומנים חוששים? מעבר לאותה תקרית פוליטית שברומניה מניחים שהקוסוברים בוודאי ישמחו לנקום עליה, ישנו גם החשש ששחקנים מרכזיים לא יתייצבו למשחק נגד ישראל שייערך כאמור ב-12 בנובמבר, יום ראשון שבו יש משחקי ליגות ברחבי היבשת, מכיוון שסיכויי קוסובו להעפיל ליורו לא ריאליים בלשון המעטה. קוסובו, נזכיר, מורכבת ברובה משחקנים שמשחקים מחוץ למדינה.

החשש הגדול הוא בעיקר שהחלוץ ודאט מוריצ'י, הכוכב של קוסובו, יבחר להישאר לשחק עם קבוצתו מאיורקה בקרב התחתית קאדיס - מפגש שיתקיים באותו יום שקוסובו תארח את ישראל. בנוסף, אלבסן רשאני שחקן מפתח בקלרמון שתתמודד נגד לוריין, הבלם אמיר רחמני ונאפולי פוגשים את אמפולי, מילוט ראשיצה ובשיקטאש משחקים גם כן באותו יום מול בשאקשהיר וכמובן שכמוהם שחקנים רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מילוט ראשיצה נבחרת קוסובו לצד דור פרץ נבחרת ישראל. רויטרס
ייפגשו במשחק בקוסובו? פרץ וראשיצה/רויטרס

נזכיר כי אופ"א הודיעה שקבוצה שבשורותיה משחקים שני ישראלים/קוסוברים ומעלה רשאית לשחרר רק שחקן אחד, אולם קבוצות עם נציג אחד בלבד יהיו מחוייבות לשחרר את השחקנים. ברומניה מציינים שגם כאן ישנו יתרון ברור לישראל, כי בזמן שהקבוצה היחידה שבסגל שלה שני ישראלים זו אנטליהספור שבשורותיה נמצאים רמזי ספורי ושגיב יחזקאל, לקוסובו יש שמונה שחקני סגל שמשחקים באותן ארבע קבוצות - כך שמחציתם עשויים שלא להשתחרר למשחק עקב סירוב המועדונים שלהם.

בכתבה לאתר "פרו ספורט" אמר בכיר בנבחרת רומניה: "אנחנו משוכנעים שההתאחדות בקוסובו תתייחס למשחק נגד ישראל בשיא הרצינות. זה יהיה מביש אם הם לא יתייצבו בסגל מלא, זו אפילו תהיה סטירה בפני הכדורגל האירופי כולו אם הם יעשו דבר כזה שישפיע על יורו 2024. אנחנו יודעים שהקוסוברים הם מקצוענים, נבחרת שמורכבת משחקנים בליגות הבכירות באירופה שצריכים לחשוב על התדמית שלהם ובוודאי ירצו לעשות את המדינה שלהם גאה ומאושרת ולא להכתים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully